Gjest Bamse20 Skrevet 11. november 2020 #41 Skrevet 11. november 2020 Vil du bli stoppet av å ringe av dem? bare si "nu skal jeg snakke litt med satan"
Undermann Skrevet 11. november 2020 #42 Skrevet 11. november 2020 (endret) 5 timer siden, sofiemyr skrev: Må bare forsiktig gjøre deg oppmerksom på at det er ikke så enkelt at du bare kan "melde deg inn". Du må vise over tid at du kan leve i tråd med Bibelens veiledning, gjennomgå ett eller helst flere studie av Bibelen hvorpå du kan, hvis du ønsker det, melde deg opp til dåp. Du vil da gjennomgå en slags "muntlig eksamen" med de eldste som vurdere hvorvidt du er klar til å innvie deg. Den såkalte "vervingen" enkelte er så redd for er nok vesentlig mer møysommelig enn som så. Åja ok, ja det kom aldri så langt at det ble snakket om sånne detaljer, så det har jeg aldri visst noe om. Men når sant skal sies, så er det ikke sikkert de sa akkurat noe om innmelding heller, så jeg beklager at jeg nok forsnakket meg på akkurat det punktet. Men de var veldig opptatt av at jeg skulle komme til stedet deres på søndagen, for å være med der da, det var de. Leste litt tilbake nå og skjønner du er Johovas Vitne som også diskuterer her? Det var veldig positivt og sjeldent tror jeg. Kan sikkert ha en del spørsmål og sånt, men skal ikke gjøre det akkurat nå. Jeg snakket som sagt en god del med dem - eller dere da i sin tid. Og jeg har ikke noe å si på personene som sådan, de var helt greie og hyggelige de. Bare ett spørsmål forresten: Tror dere jorden er rund eller flat? Endret 11. november 2020 av Undermann 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #43 Skrevet 12. november 2020 De ringte meg også, ba de om å ikke ringe mitt nummer igjen. Ringte aldri mer Anonymkode: 75ff9...240 1
PassionatePatti Skrevet 12. november 2020 #44 Skrevet 12. november 2020 De ringte meg også her forleden. Jeg hadde gått fra mobilen, men de la igjen en talebeskjed. Jeg ringte ikke opp igjen.
Edie Skrevet 13. november 2020 #45 Skrevet 13. november 2020 Ryddet for brukerdebatt og avsporinger. Edie, adm.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #46 Skrevet 13. november 2020 Bare gi dem pent beskjed om at du ikke er interessert. de ringte til meg også og jeg får helt vondt inni meg når folk ringer redde for å få hat mot seg. Som ene dama sa «ja, jeg skjønner jo at folk ikke setter pris på slikt altså». Som farsann sa - nå er de på tur igjen fordi de har gjort noe de føler seg skyldige over. jeg har kun opplevd hyggelige mennesker. Ikke har de noe imot at jeg spirituell... de har heller uttrykt et stort ønske om å vite mer fordi de synes det er fantastisk. Anonymkode: 8f156...9a3 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #47 Skrevet 14. november 2020 Anmelde for hva? Bare si til dem at de ikke skal ringe deg mer. Anonymkode: 2f6d6...1ac
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #48 Skrevet 14. november 2020 Ringte meg å. Hun lurte på om jeg var engtelig. Sa jeg ikke er religiøs men forstår at andre har noe de vender seg mot når det er vansklig, så ba henne heller ringe andre som trenger den samtalen. Så ønsket vi hverandre en god kveld. Anonymkode: f27dc...aa5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå