AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #21 Skrevet 9. november 2020 I motsetning til en del her skjønner jeg faktisk veldig godt at du blir irritert over å bli ringt opp av misjonerende folk. Jeg har den samme refleks-reaksjonen på akkurat det der, og synes faktisk det er verre at de ringer enn at de går fra dør til dør. Det jeg gjorde var å si til vedkommende som ringte at jeg ikke ønsket å bli kontaktet mer, og at dette var siste gang jeg kom til å være hyggelig på telefonen. Deretter ringte jeg opp den lokale Rikets Sal, og informerte om at de hadde værsågod å fjerne meg fra sine ringelister, fordi jeg syntes det var skikkelig utidig praksis av dem å drive på slik og det ville jo ikke fungere å misjonere på meg når de irriterte meg sånn. De fikset det faktisk, det skal de ha; jeg har ikke hørt et pip fra dem siden dengang. Anonymkode: 85775...738 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #22 Skrevet 9. november 2020 Du må huke av på ditt abbonement hos din operatør. Der velger du nei til oppføring i elektroniske kataloger, papirkataloger (om de ikke er sluttet med dette) og huker av nei til dette. Så går du til Brønnøysund registeret og huker av nei til telefonsalg, oppføring i salgslister, registre osv som det passer deg. Om de ringer igjen s sier du at du vil ha ditt navn og nummer fjernet fra deres lister da du ikke har takket ja til å bli kontaktet av noen form for religiøse organisasjoner, og om de ikke fikser dette kontakter du politiet. (Du kan kontakte politiet om de ikke slutter med å kontakte deg, for det er telefonterror). Anonymkode: 98ce6...2b9 1
Rogadame Skrevet 9. november 2020 #23 Skrevet 9. november 2020 Er vel ikke nødvendig å bruke caps lock? 😛 Det var to herrer som ringte på døra rett før korona (en ung/en voksen) Men sa at det er utidig av å ringe på når kl 20 på en skoledag når ungene skal til å legge seg. De sa ikke noe mer , sa bare unnskyld å gikk -De er faktisk nødt å være høflige og vennlige uansett hvor sinte folk blir på dem. Jeg tar gjerne en diskusjon med dem jeg , stiller de gjerne til veggs om både menneskesynet og hvordan de forklarer kreasjonistisk bibelsyn i 2020 - og spør om de vil ha et illustrert vitenskap i bytte mot vakttårnet men det vil de ikke. 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #24 Skrevet 9. november 2020 Synes du overreagerer her. Selv synes jeg Vakttårnets budskap er det 3 mest dustete livssynet, kun slått av Mormonerne og Scientologene, og ved å lese seg litt opp på dommedagssekten Jehovas vitner vil du finne det er overraskende lett å sette dem fast i Bibelen (de kan ingenting om Bibelen, alt de kan har de fått fra Vakttårnet). Falske profetier opp gjennom årene, måten de har snudd trill rundt på troen sin på en rekke punkter siden starten, den ufyselige oversettelsen av Bibelen (triks og miks, så får du det budskapet du vil), overgrepssakene (Australia har hatt skikkelig gjennomgang av sektens praksis) osv osv. Hver gang de tar kontakt ser jeg på som en sjanse til å informere dem om at sekten de har satset livet sitt på er regelrett svindel og bedrag. Anonymkode: 3cfe5...6da 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #25 Skrevet 9. november 2020 De er jo helt desperate nå som de ikke kan banke på dører, har ringt både meg og samboer. I tillegg til at en bekjent av meg fikk håndskrevet brev i posten😂 Anonymkode: 49588...264
CAPS LOCK Skrevet 9. november 2020 #26 Skrevet 9. november 2020 3 timer siden, Rogadame skrev: Er vel ikke nødvendig å bruke caps lock? 😛 NOEN GANGER ER DET FAKTISK HELT NØDVENDIG 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #27 Skrevet 9. november 2020 Fikk brev i posten jeg, lurer på hvor de frekke fantene henter navn og adresse fra. Anonymkode: 3006e...419
Rogadame Skrevet 10. november 2020 #29 Skrevet 10. november 2020 8 timer siden, CAPS LOCK skrev: NOEN GANGER ER DET FAKTISK HELT NØDVENDIG OK DA !!! 2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #30 Skrevet 10. november 2020 Hadde de ringt deg flere ganger til dagen, hadde jeg forstått behovet for caps lock og utropstegn, men to ganger totalt? Bare si at du er på jobb og har det veldig travelt. Funket bra for meg Anonymkode: f49b8...835
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #31 Skrevet 10. november 2020 På 9.11.2020 den 1.20, AnonymBruker skrev: JEG ER SINT. JEHOVAS VITNER RINGER MEG Å PRØVER Å HJRERNEVASKE MEG!!!!!!!!! Dette er 2 gangen de ringer meg og spør om jeg tror på gud og alt mulig. Det ender med at jeg legger på røret.To ting jeg lurer på er: hvordan har dem funnet nummeret mitt og nummer to: kan jeg annmelde dem? Anonymkode: a7703...90b Så se til svingende og blokker nummeret de ringer fra. Anonymkode: 27ca8...ee2
Undermann Skrevet 10. november 2020 #32 Skrevet 10. november 2020 22 timer siden, Kniv & gaffel skrev: Har også fått telefon fra Jehovas vitner. Jeg har ikke lyst til å diskutere med dem, men ble ikke sint eller fornærmet. Svarte bare at det er greit at du ringer, men Jehovas vitner er ikke noe for meg siden jeg allerede er kristen og aktiv i Den norske kirke. Da han prøvde å få i gang en videre diskusjon, avbrøt jeg telefonsamtalen. Akkurat det er vel en falitterklæring litt. Hvis jeg var en som trodde på Kristendom ifa et spesifikt trossamfunn, ville jeg absolutt vært åpen for en diskusjon, tar ikke en spesifikk trosretning for gitt uten videre. Ja ja det kan hende du er overbevist nok fra før da. Er også i den Norske kirke, men så aldri det som en fasit. Noen JV kom nå og da på døra, og en periode slapp jeg dem inn, for jeg anså det som feil utgangspunkt å bare avfeie og ignorere dem, når de kom i ærligt ærend med et budskap. Etter en del samtaler og gjennomlesing av bøker osv de gav meg, ønsket jeg å bringe dette et skritt videre. Nemlig nettopp en diskusjon mellom noen fra DNK og JV. Noe jeg savnet, hadde ikke, og har fremdeles ikke sett noen slik diskusjon på tv f eks. Det ville vært interessant. Kontaktet en prest som møtte meg med noen papirer, men ønsket ikke stille i noe møte med JV. I stedet begynte han å henge seg opp i hvorfor jeg ikke var på jobb, og ville vite begrunnelsen for det. Det var midt på dagen. Vel det ble altså ikke noe av, valgte også å avslutte min dialog med JV etterhvert, dels pga at jeg jeg syns teorien strandet for mye på banaliteter og logiske brister - dels fordi de begynte å bli i overkant pågende, med å pushe meg til å stille i gudstjenesten i menigheten deres, og helst melde meg inn. De prøvde ringe meg en gang etter det, men jeg sa klart i fra. Enkelte nye dukker en sjelden gang opp på døra da, men de ringer aldri mer. 2
Kniv & gaffel Skrevet 10. november 2020 #33 Skrevet 10. november 2020 10 timer siden, Undermann skrev: Akkurat det er vel en falitterklæring litt. Hvis jeg var en som trodde på Kristendom ifa et spesifikt trossamfunn, ville jeg absolutt vært åpen for en diskusjon, tar ikke en spesifikk trosretning for gitt uten videre. Ja ja det kan hende du er overbevist nok fra før da. Jeg har diskutert med dem mange ganger tidligere, blant annet hadde jeg en medstudent tidlig på 90-tallet som var Jehovas vitne. Da jeg fikk telefonen var jeg på vei ut og hadde hverken tid eller lyst til å diskutere med dem. Dersom jeg skulle ønske å snakke med dem ellers, er det en enkel sak da de ofte har stand i nærmeste by.
sofiemyr Skrevet 11. november 2020 #34 Skrevet 11. november 2020 På 10.11.2020 den 8.31, Undermann skrev: Akkurat det er vel en falitterklæring litt. Hvis jeg var en som trodde på Kristendom ifa et spesifikt trossamfunn, ville jeg absolutt vært åpen for en diskusjon, tar ikke en spesifikk trosretning for gitt uten videre. Ja ja det kan hende du er overbevist nok fra før da. Er også i den Norske kirke, men så aldri det som en fasit. Noen JV kom nå og da på døra, og en periode slapp jeg dem inn, for jeg anså det som feil utgangspunkt å bare avfeie og ignorere dem, når de kom i ærligt ærend med et budskap. Etter en del samtaler og gjennomlesing av bøker osv de gav meg, ønsket jeg å bringe dette et skritt videre. Nemlig nettopp en diskusjon mellom noen fra DNK og JV. Noe jeg savnet, hadde ikke, og har fremdeles ikke sett noen slik diskusjon på tv f eks. Det ville vært interessant. Kontaktet en prest som møtte meg med noen papirer, men ønsket ikke stille i noe møte med JV. I stedet begynte han å henge seg opp i hvorfor jeg ikke var på jobb, og ville vite begrunnelsen for det. Det var midt på dagen. Vel det ble altså ikke noe av, valgte også å avslutte min dialog med JV etterhvert, dels pga at jeg jeg syns teorien strandet for mye på banaliteter og logiske brister - dels fordi de begynte å bli i overkant pågende, med å pushe meg til å stille i gudstjenesten i menigheten deres, og helst melde meg inn. De prøvde ringe meg en gang etter det, men jeg sa klart i fra. Enkelte nye dukker en sjelden gang opp på døra da, men de ringer aldri mer. Må bare forsiktig gjøre deg oppmerksom på at det er ikke så enkelt at du bare kan "melde deg inn". Du må vise over tid at du kan leve i tråd med Bibelens veiledning, gjennomgå ett eller helst flere studie av Bibelen hvorpå du kan, hvis du ønsker det, melde deg opp til dåp. Du vil da gjennomgå en slags "muntlig eksamen" med de eldste som vurdere hvorvidt du er klar til å innvie deg. Den såkalte "vervingen" enkelte er så redd for er nok vesentlig mer møysommelig enn som så. 2
Sirah Skrevet 11. november 2020 #35 Skrevet 11. november 2020 Kan du ikke bare si at du ikke er interessert og legge på? Deretter blokkerer du nummeret om de ringer på nytt. Det er jo ikke noe å blåse seg så opp over.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #36 Skrevet 11. november 2020 På 9.11.2020 den 1.20, AnonymBruker skrev: JEG ER SINT. JEHOVAS VITNER RINGER MEG Å PRØVER Å HJRERNEVASKE MEG!!!!!!!!! Dette er 2 gangen de ringer meg og spør om jeg tror på gud og alt mulig. Det ender med at jeg legger på røret.To ting jeg lurer på er: hvordan har dem funnet nummeret mitt og nummer to: kan jeg annmelde dem? Anonymkode: a7703...90b Be dem vente å sett dem over Til Monica milf. Anonymkode: 59cc3...587
Honey Dew Skrevet 11. november 2020 #37 Skrevet 11. november 2020 Nei, du kan ikke anmelde folk fordi de ringer til deg et par ganger 😄 1
sofiemyr Skrevet 11. november 2020 #38 Skrevet 11. november 2020 (endret) For å svare TS - hvis nummeret ditt ligger på 1881.no tilknyttet en spesifikk adresse så er dette en risiko du er nødt til å ta Du har to valg - enten blokkere nummer etter hvert som forkynnere ringer deg eller fjern deg selv fra 1881.no. Og for ordens skyld - vi prøver ikke å hjernevaske deg bare si nei takk Endret 11. november 2020 av sofiemyr 2
amz Skrevet 11. november 2020 #39 Skrevet 11. november 2020 De ringte meg også på fredag. De spiller veldig på tøffe tider og at ting skjer i verden. (Noe det alltid har gjort.) Presidentvalget i USA og Covid. Det er jo ofte hva kulter prøver å oppnå, det her med å skremme folk, og dommedagsprofeti. Bare se på verden alt er i kaos. Enden er nær. Og gjett hva, verden befinner seg i en krise, alt faller sammen. Fortvil ikke redningen er her. Guds store plan er å sende Jehovar på døren til folk , fra Norge!
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #40 Skrevet 11. november 2020 Hadde de ringt deg flere ganger til dagen, hadde jeg forstått behovet for caps lock og utropstegn, men to ganger totalt? Vel, bare si at du er på jobb og har det veldig travelt. Funket bra for meg eller si at du er Hare Krishna. Begynn å syng høyt og falskt: hareharehare Krishna Rahma, hare krishna ohhh my sweet Lord. Anonymkode: f49b8...835
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå