Gå til innhold

JEHOVAS VITNER RINGTE MEG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

JEG ER SINT. JEHOVAS VITNER RINGER MEG Å PRØVER Å HJRERNEVASKE MEG!!!!!!!!! Dette er 2 gangen de ringer meg og spør om jeg tror på gud og alt mulig. Det ender med at jeg legger på røret.To ting jeg lurer på er: hvordan har dem funnet nummeret mitt og nummer to:  kan jeg annmelde dem?

Anonymkode: a7703...90b

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Er telefonnummeret ditt reservert mot nummeropplysning på internett? Hvis ikke ville jeg vurdert det.

Endret av Uatskillelig
  • Liker 10
Skrevet

Det er jo ingenting å bli så sint for. Det er bare å si at du ikke er interessert og legge på når de ringer. Eventuelt bare legge på, om det er bedre for deg.

Også får du bare stole på deg selv på at du ikke er så lett å hjernevaske.

Anonymkode: be4d8...16b

• Liker 11
Skrevet

Skjedde med meg og. Hadde en hyggelig samtale, snakket med han to ganger. Nå har jeg brutt kontakt siden jeg ikke er enig i jehova greiene. Bare blokker hvis du ikke vil snakke med dem. Nei jeg tror ikke du kan anmelde dem. Og ikke gjør det selv om du kan da du bruker dyrebare ressuser på tull hvis du gjør det :) 

• Liker 4
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

JEG ER SINT. JEHOVAS VITNER RINGER MEG Å PRØVER Å HJRERNEVASKE MEG!!!!!!!!! Dette er 2 gangen de ringer meg og spør om jeg tror på gud og alt mulig. Det ender med at jeg legger på røret.To ting jeg lurer på er: hvordan har dem funnet nummeret mitt og nummer to:  kan jeg annmelde dem?

Anonymkode: a7703...90b

Du skal være glad til for at de ringer og ikke kommer på døren. Er enkelt å blokkere nummeret. 

• Liker 3
Skrevet

Oppfør deg som en voksen og forklar at du ikke er interessert. Verre er det faktisk ikke. Har selv hatt bibelstudier med dem, etter en stund fant jeg ut at jeg ikke var interessert mer pga. uenighet om tolkningen og sa at jeg ikke ville mer. Da var det greit og jeg har ikke hørt noe siden.

Anonymkode: 9ae55...7ba

• Liker 3
Skrevet

Du får si du er buddhist, da hører du aldri fra de igjen!

Anonymkode: dd14c...531

• Liker 2
Skrevet

Det var da veldig 👁👄👁 

Anonymkode: ab38a...f59

• Liker 3
Skrevet

Det er jo bare å være hyggelig og si at du ikke er interessert? Altså hvorfor skal vi være så sinte på hverandre hele tiden bare fordi vi tror forskjellig? 

Man trenger ikke være fiendtlige, og tenk hvor befriende det ville være om man velger å være koselig, mens det koker innvendig og heller bruker denne energien på å lese litt om religionen dems? 

For det gjorde jeg. Jeg leste om det, fant ut at jeg ikke var enig uansett, men nå er det mye lettere å ikke føle sinne og aggresjon. Fordi jeg faktisk VET hva de vil og hva de vil si. 

Anonymkode: bde14...24f

• Liker 5
Skrevet

Det er jo kjent at de ringer i stedet for å gå på døren nå i korona.

Anonymkode: 0aaeb...92c

• Liker 2
Skrevet

Jeg har ikke fått telefon, og får det nok ikke heller. Om jeg får det, er det bare å legge på :) 

Anonymkode: b61f2...31f

Skrevet

Bedre med telefon enn at de kommer på døra. 
Jeg ble ringt på lørdag. Så at et ukjent nummer hadde ringt 3 ganger i løpet av 10 minutter og lagt igjen melding på mobilsvar. Jeg ble overbevist om at det var smittesporingsteam eller noe, og at nå havnet vi i karantene her🙈 ringte mobilsvar og der var det ei hyggelig dame som ville «fortelle meg noen oppmuntrende ord fra Bibelen. Kunne ringe hun tilbake om jeg var interessert.» 

Ringte ikke opp igjen og har ikke hørt noe mer (hittil.) Enklere enn å bli kvitt de på døra😅

Anonymkode: f5593...48f

• Liker 2
Skrevet

Jeg har hatt de på besøk hjemme hos meg, jeg, så hva du er så opprørt for aner jeg ikke... Jeg sa bare at jeg dyrket de mørkere makter, og det var siste gang de ringte på hos meg 😈

• Liker 5
Skrevet

Nei, du kan ikke anmelde noen for å ringe deg. Unntaket er hvis vedkommende har besøks- og kontaktforbud.

Anonymkode: 4db0c...f5e

• Liker 1
Skrevet

Har også fått telefon fra Jehovas vitner. Jeg har ikke lyst til å diskutere med dem, men ble ikke sint eller fornærmet. Svarte bare at det er greit at du ringer, men Jehovas vitner er ikke noe for meg siden jeg allerede er kristen og aktiv i Den norske kirke. Da han prøvde å få i gang en videre diskusjon, avbrøt jeg telefonsamtalen. 

• Liker 3
Skrevet

HVA SÅ??????!!!!!! HVORFOR ER DU REDD FOR DEM?!!!! Hvorfor ikke bare si "hei, takk, men nei takk, jeg vil ikke snakke med dere. ha en fin dag". Klikk.

Anonymkode: 35492...a21

• Liker 4
Skrevet

De ringer deg bare flere ganger dersom de tror at du biter på kroken. Så det må være en årsak her. Jehovas er en skjeldenhet i dag så jeg blir nesten litt glad om de ringer for da er det tid for diskusjoner.

På 80-90 tallet var det andre boller og det var mye mere jehovastrafikk på dørene. Ingenting å klage over i dag.

Anonymkode: 45449...6e2

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du får si du er buddhist, da hører du aldri fra de igjen!

Anonymkode: dd14c...531

Voksne mennesker lyver i hvert fall ikke om noe sånt. 

Jeg har blitt oppringt av et johovas vitne én gang. Ble en hyggelig og veldig kort samtale. Fatter ikke at folk håndterer dette så dårlig. 

• Liker 4
Skrevet

Meg og. Jeg sa bare at det ikke passet, og at jeg ikke var interessert, ønsket dem en fin dag, de ønsket meg en fin dag, vi sa hadet og la på, så blokkerte jeg nummeret. Lett som en plett, og ingen såret eller skadet 🤷‍♀️

Anonymkode: 0212a...05a

• Liker 6
Skrevet

Jeg synes i grunnen det er bedre at de ringer enn oppsøker folk direkte hjemme eller på gata. Dersom man ikke ønsker å snakke med dem, er det mye lettere å bryte telefonsamtalen enn å måtte avvise ansikt til ansikt. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...