AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #1 Skrevet 9. november 2020 Når syns du man er for gammel for folkehøyskole? Vurderer å dra på folkehøyskole i en alder av 24 for å få 2 tilleggspoeng så jeg kommer inn på studiet jeg ønsker! Er jeg for gammel? Anonymkode: 59978...6ee
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #2 Skrevet 9. november 2020 Nei, du er IKKE for gammel! Dra og ha det gøyt! Anonymkode: 70af1...c37 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #3 Skrevet 9. november 2020 Nei. Jeg går på universitetet og det er flere studenter som er 30 -50 år. Kjør på 🙂 Anonymkode: 306d9...5d3
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #4 Skrevet 9. november 2020 Finnes linjer for folk i alle aldre. Anonymkode: ecbba...cf8
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #5 Skrevet 9. november 2020 For gammel? Den eldste var vel 50 hos oss. Anonymkode: 96d85...6dc
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #6 Skrevet 9. november 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei. Jeg går på universitetet og det er flere studenter som er 30 -50 år. Kjør på 🙂 Anonymkode: 306d9...5d3 Ikke helt det samme som folkehøyskole da, hvor de fleste er rett ut av videregående. Jeg hadde ikke orka å henge med en gjeng på 19-20 et helt år... Anonymkode: a8177...02a 5
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #7 Skrevet 9. november 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: For gammel? Den eldste var vel 50 hos oss. Anonymkode: 96d85...6dc På folkehøyskole? Anonymkode: a8177...02a 5
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #8 Skrevet 9. november 2020 Jeg syntes de som var 18-19 år var umodne da jeg selv var 18 år. Men du kan jo prøve Anonymkode: d1ea9...91a
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #9 Skrevet 9. november 2020 Det går nok fint. Bare finn en skole/linje som ikke har bare 18åringer. Ei jeg kjenner gikk nylig et år på Svalbard Folkehøyskole. Hun er 45. Virker som hun hadde et strålende år. Anonymkode: 7f1ff...cb2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #10 Skrevet 9. november 2020 Ville heller tatt et årsstudium, hvis jeg var deg. Anonymkode: 5379f...728 5
dancerchilli Skrevet 9. november 2020 #11 Skrevet 9. november 2020 Ikke for gammel, jeg gikk med flere som var rundt der. På folkehøyskoler er det elever som kommer rett fra vgs men også folk som har startet på bachelor og sluttet osv og dermed er både mer modne men også eldre enn majoriteten. MEN man vokser aå veldig på fhs, og skjønner at det ikke virker så kult å henge med 19-20 åringer, men de vokser seg modne ila året. Dra på fhs!!
MollyJones Skrevet 9. november 2020 #12 Skrevet 9. november 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ville heller tatt et årsstudium, hvis jeg var deg. Anonymkode: 5379f...728 Et årsstudium gir jo ikke to tilleggspoeng, så det ville ikke gjort samma nytta. På folkehøysskolen jeg gikk på var alle bortsett fra en direkte fra vgs. 24 ville nok blitt oppfatta som litt gammelt, men det ville kun vært den første uka. Men, det er jo litt opp til deg og, å tilbringe et år med 19-åringer - er det noe du synes hadde vært gøy? Han som var endel eldre enn oss slutta til jul uten at jeg helt vet grunnen til det. Men det finnes helt sikkert folkehøyskoler som har en eldre gjennomsnittselev, så om du tenker at det ville vært bedre å hatt en mer blanda aldersgruppe må du gjøre litt research. Utover det - du blir aldri for gammel om du selv vil og tenker det blir gøy! Men det er jo greit å vite hva en går til
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #13 Skrevet 9. november 2020 2 minutter siden, MollyJones skrev: Et årsstudium gir jo ikke to tilleggspoeng, så det ville ikke gjort samma nytta. På folkehøysskolen jeg gikk på var alle bortsett fra en direkte fra vgs. 24 ville nok blitt oppfatta som litt gammelt, men det ville kun vært den første uka. Men, det er jo litt opp til deg og, å tilbringe et år med 19-åringer - er det noe du synes hadde vært gøy? Han som var endel eldre enn oss slutta til jul uten at jeg helt vet grunnen til det. Men det finnes helt sikkert folkehøyskoler som har en eldre gjennomsnittselev, så om du tenker at det ville vært bedre å hatt en mer blanda aldersgruppe må du gjøre litt research. Utover det - du blir aldri for gammel om du selv vil og tenker det blir gøy! Men det er jo greit å vite hva en går til Jo, et årsstudium gir to tilleggspoeng Anonymkode: fbbc5...384 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #14 Skrevet 9. november 2020 Kommer litt an på hvilken linje du velger, kanskje? Tenker at noen linjer tiltrekker seg ulike typer folk. Da jeg gikk (rett fra vgs) hadde vi flere på din alder og eldre som hadde tatt bachelor eller jobbet først. De fleste hadde ikke noe problem med å passe inn. Anonymkode: 3c435...7d6
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #15 Skrevet 9. november 2020 Nansenskolen har elever helt opp til 60+ Anonymkode: ecbba...cf8
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #16 Skrevet 9. november 2020 24 går nok fint på de fleste folkehøgskoler. På min skole var det nesten bare folk fra etter videregående, men noen få var omtrent på din alder. På andre folkehøyskoler er det flere som er litt eldre. Anonymkode: fbf47...35b
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #17 Skrevet 9. november 2020 Som noen har svart her; sjekk med den eller de aktuelle folkehøyskolene. Det varierer fra skole til skole. Noen skoler har et fokus på utdanning; som feks Danvik Folkehøyskole. Der har jeg hørt at gjennomsnittsalderen er høy. Også ønsker jeg deg lykke til med det året som kanskje blir et av de fineste du vil få. Anonymkode: acbea...1fc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå