AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #1 Skrevet 8. november 2020 Vi er begge i 40-årene med hver vår bagasje fra fortiden, og nå skal vi flytte sammen. Noen tips til hva som kan være lurt å snakke om på forhånd? Bare en av oss har barn, annenhver helg, det blir neppe noe problem. Hvordan dele husarbeid o.l er en selvfølge, det samme med praktiske ting som felles matkonto o.l. Men er det noe lurt vi burde snakke om som folk ofte glemmer? Lurer jeg på. Anonymkode: f7822...c5a
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #2 Skrevet 8. november 2020 Interessen kanskje? Man bør ikke bo med hvem som helst heller. Hvordan føler du deg behandlet i den andres selskap? Hvis du ikke føler seg satt pris på, ikke flytt sammen og mist deg selv. Anonymkode: ddd8f...f86 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #3 Skrevet 8. november 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Interessen kanskje? Man bør ikke bo med hvem som helst heller. Hvordan føler du deg behandlet i den andres selskap? Hvis du ikke føler seg satt pris på, ikke flytt sammen og mist deg selv. Anonymkode: ddd8f...f86 Det er en selvfølge! Vi er begge veldig omsorgsfulle mot hverandre og setter hverandre høyt. Etter endt ekteskap skal jeg aldri være sammen med en som er lunken igjen! Vi har det fantastisk og nettopp derfor lurer jeg på om det er noe vi glemmer oppi denne lykken. Ts. Anonymkode: f7822...c5a 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #4 Skrevet 9. november 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er en selvfølge! Vi er begge veldig omsorgsfulle mot hverandre og setter hverandre høyt. Etter endt ekteskap skal jeg aldri være sammen med en som er lunken igjen! Vi har det fantastisk og nettopp derfor lurer jeg på om det er noe vi glemmer oppi denne lykken. Ts. Anonymkode: f7822...c5a Sier du det. Så bra for dere da? Anonymkode: ddd8f...f86
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #5 Skrevet 9. november 2020 Sex. Forventninger til sex, og hvordan dere skal opprettholde et godt sexliv over tid. Godt for begge. Når man ikke bor sammen er det oftere vanlig å ha sex når man er sammen, kanskje hver gang. Det er ofte endringer angående sex når man bor sammen, så greit å snakke om på forhånd, så dette er noe dere snakker åpent om før og etter. Anonymkode: 999f3...22b 4
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #6 Skrevet 9. november 2020 Økonomi, forbruk og sparing Familie, venner Måltider Jobb Fritid Anonymkode: 8a3d5...57d 5
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #8 Skrevet 9. november 2020 9 minutter siden, heletv skrev: Sier du det. Så bra for deg da? Jeg klager ikke. Anonymkode: ddd8f...f86
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #9 Skrevet 9. november 2020 Om dere er voksne og omsorgsfulle, så går det nok kjempefint. Viktig med god kommunikasjon. Er det noe som gnager, så ta det opp med det samme 😊 Tenk også over behov for egentid. Både du alene og han med ungene. Lykke til med samboerskapet. Skal dere kjøpe hus? Samboerkontrakt er gjerne lurt. Har dere felles økonomi, hva gjør dere da med utgifter til barna? Kontingenter, klær og utstyr, flybilletter på ferie, konfirmasjon etc Anonymkode: ef830...fc7 5
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #10 Skrevet 9. november 2020 Økonomi og enighet om det hadde vært det viktigste for meg. Ellers kjenner en vel en person såpass godt at en vet hva en liker å gjøre på fritiden osv. Viktig for meg å ha en kjæreste / partner en kan snakke med og bli enig underveis. Anonymkode: 5f775...2b6 2
Roci Skrevet 9. november 2020 #11 Skrevet 9. november 2020 Ja, som AB#12 over her sier - skriv samboerkontrakt. Uansett. Og bli enige om hvordan dere skal fordele økonomi, ikke bare at dere skal gjøre det. 4
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #12 Skrevet 9. november 2020 Hvilke forventninger har den med barn til hvor mye den andre skal bidra? Anonymkode: 5ec1b...b90 2
Pappi Skrevet 9. november 2020 #13 Skrevet 9. november 2020 I tilfeldig rekkefølge, Økonomi Husarbeid Barn Sex I tillegg er det viktig at begge parter tar vare på det livet og de relasjonene man har utenfor samboerskapet. 3
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #14 Skrevet 9. november 2020 Ikke si "det blir neppe et problem". Snakk om det allerede nå så kan dere forebygge ev. problemer som kommer. Ikke ta det for gitt at dere lever problemfritt. Legg en plan for kommunikasjon og forventninger. Husk samboeravtale! Anonymkode: 616ae...4f1 4
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #15 Skrevet 9. november 2020 Skal du betale barnebidrag? Kjøre til trening? Være barnevakt uten at han trenger å spørre? Anonymkode: ef830...fc7 3
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #16 Skrevet 9. november 2020 En ting som var veldig viktig for oss å snakke om, som de fleste glemmer, er hvordan man liker å tilbringe tiden hjemme når man har fri🙂 liker han å sitte hjemme foran tven? Liker han å alltid være på farten? Foretrekker han alene tid, elle vil han helst være sammen med hele tiden? Dette er noe jeg og min samboer ble enige om på forhånd, og vi hører mange av våre venner krangler mye om dette med sine samboere. Anonymkode: c19ea...472 5
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #17 Skrevet 9. november 2020 Narsissisme bør det kanskje snakkes om, er mer utbredt enn folk flest tror virker det som. Og hva er en del narsissisme, om ikke løgner og bare tomme ord for hvordan en ønsker det skulle ha vært. Og hvorfor lyver en person igjen? Er det egentlig for andres del, eller er det en forsvarsmekanisme i håp om å unngå noe ubehagelig selv? Det er vrient å beskrive hvor mye jeg cringer hver gang noen bringer narsissismen sin på banen, som om jeg føler meg satt pris på når andre ser for seg at brødsmuler (løgner) er mer enn godt nok for meg og at jeg burde sette pris på det, og bli lykkelig. Hvis ikke må jo problemet ligge hos meg. Da må jo noen ha såret meg vel. Men dersom man aksepterer å bli behandlet som om man er så lite verdt, så blir man så lite verdt da. Og jeg har ingen ambisjoner om å ikke være verdt mer enn noen lusne løgner og tomme ord. Helt ærlig så liker jeg virkelig ikke narsissisme, så jeg vil aldri reagere positivt på det, fordi jeg ikke har lyst å begynne med å reagere negativt på positive ting og positivt på negative ting. Sånn er jeg, og hvis man ikke ønsker å være i en narsissistisk relasjon med meg, må man ta meg som den jeg er, men det er jo forståelig at ikke alle her inne gjenkjenner narsissisme, for å si det sånn. Anonymkode: ddd8f...f86
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #18 Skrevet 9. november 2020 Tusen takk for svar! Det var ingen som kom med noe brutalt som vi ikke har tenkt på, heldigvis! Bare inspirerende svar, tusen takk! Det er kun ett hyggelig og rolig "barn" på 17 år annenhver helg så blir ikke noe barnepass. Vi skal sette oss ned og snakke om alt som er nevnt her. Denne mannen vil jeg ikke tulle bort på misforståelser og irritasjoner. Skal ta godt vare på han! Tusen takk for svar! 😊 Ts Anonymkode: f7822...c5a 4
Gjest Anonym Bruker Skrevet 9. november 2020 #19 Skrevet 9. november 2020 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi er begge i 40-årene med hver vår bagasje fra fortiden, og nå skal vi flytte sammen. Noen tips til hva som kan være lurt å snakke om på forhånd? Bare en av oss har barn, annenhver helg, det blir neppe noe problem. Hvordan dele husarbeid o.l er en selvfølge, det samme med praktiske ting som felles matkonto o.l. Men er det noe lurt vi burde snakke om som folk ofte glemmer? Lurer jeg på. Anonymkode: f7822...c5a Skrive særavtaler: Og få dem gjerne tinglyst. Dei fleste som opplever "En tid før " og " En tid etter ".
GulSitron Skrevet 9. november 2020 #20 Skrevet 9. november 2020 Bli enige om å ha samboerkontrakt sånn at du kan sikre deg ting av verdi som er ditt ved et evt brudd. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå