AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #1 Skrevet 8. november 2020 Jeg og eksen var sammen i 11 år. Jeg gjor det nylig slutt men det var ikke et stygt brudd kun at følelsene ikke var der mer og jeg var klar for å gå videre. Eksen min og meg har ikke snakket på flere måneder og det er vondt men forståelig at han trenger tid eller ikke klarer å holde kontakten å være venner. Vi har ingen barn. det jeg kjenner er vondt er at min bestevenninne Som har vært min bestevenninne i 10 år plutselig har blitt bestevenn med eksen min. De henger sammen ofte, får ofte ut sammen og snakker hver dag. Hun fikk en lang melding på bursdagen sin om hvor han blandt annet skrev at han på en rar måte var glad for at det ble slutt mellom meg og han fordi det hadde bragt de to nermere hverandre og at hun er lyset i hverdagen hans. Hun har fortalt meg at han har kommet med visse komentarer når han er full som kan tyde på at han vil ligge med henne.. jeg kjenner at det er vondt at de er kommet så nær hverandre og det har jeg sagt til henne også men har også sagt at jeg ikke kan bestemme at de ikke skal være venner heller.. men jeg kjenner at dette går utrolig mye innpå meg for jeg er redd de skal utvikle følelser eller at de kommer eller gjerne allerede har rotet/ligget sammen.. jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre for venninna mi sier at de bare er venner og at han har hjulpet henne gjennom mange vonde situasjoner osv.. hver gang jeg er med henne så snakker de sammen på snapchat.. jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Enten må jeg bare bite tennene sammen og godta at de er bestevenner og snakker og er med hverandre mye eller så må jeg be henne velge mellom meg og han og ingen av de alternativene føles riktige.. trenger å få ut litt frustrasjon her. Hva hadde dere gjort? Er dette greit, overdriver jeg? Anonymkode: 7b86b...66b
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #2 Skrevet 8. november 2020 Litt av "bestevenninne" du har.. Har de alltid vært venner, eller er det noe som har oppstått etter bruddet deres? Min eks og "bestevenninne" endte opp med å ligge sammen opptil flere ganger mens han holdt på å gå fra meg. Jeg synes det er helt innafor at du sier ifra til venninnen din at hun kan holde seg unna eksen din hvis du synes det er vondt. Anonymkode: a8e59...386 23
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #3 Skrevet 8. november 2020 Jøss. Jeg syntes ikke det er greit. Ikke når det er et så nylig brudd ihvertfall. Hadde venninna mi gått etter eksen jeg var sammen med fir flere år siden, da hadde jeg sagt kjør på. Men vis det var min siste eks så hadde jeg sagt fuck you. Anonymkode: 823df...9b3 12
PM75 Skrevet 8. november 2020 #4 Skrevet 8. november 2020 Har venninnen din vært tiltrukket av eksen din underveis? Rådet hun deg til å gjøre det slutt? 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #5 Skrevet 8. november 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg og eksen var sammen i 11 år. Jeg gjor det nylig slutt men det var ikke et stygt brudd kun at følelsene ikke var der mer og jeg var klar for å gå videre. Eksen min og meg har ikke snakket på flere måneder og det er vondt men forståelig at han trenger tid eller ikke klarer å holde kontakten å være venner. Vi har ingen barn. det jeg kjenner er vondt er at min bestevenninne Som har vært min bestevenninne i 10 år plutselig har blitt bestevenn med eksen min. De henger sammen ofte, får ofte ut sammen og snakker hver dag. Hun fikk en lang melding på bursdagen sin om hvor han blandt annet skrev at han på en rar måte var glad for at det ble slutt mellom meg og han fordi det hadde bragt de to nermere hverandre og at hun er lyset i hverdagen hans. Hun har fortalt meg at han har kommet med visse komentarer når han er full som kan tyde på at han vil ligge med henne.. jeg kjenner at det er vondt at de er kommet så nær hverandre og det har jeg sagt til henne også men har også sagt at jeg ikke kan bestemme at de ikke skal være venner heller.. men jeg kjenner at dette går utrolig mye innpå meg for jeg er redd de skal utvikle følelser eller at de kommer eller gjerne allerede har rotet/ligget sammen.. jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre for venninna mi sier at de bare er venner og at han har hjulpet henne gjennom mange vonde situasjoner osv.. hver gang jeg er med henne så snakker de sammen på snapchat.. jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Enten må jeg bare bite tennene sammen og godta at de er bestevenner og snakker og er med hverandre mye eller så må jeg be henne velge mellom meg og han og ingen av de alternativene føles riktige.. trenger å få ut litt frustrasjon her. Hva hadde dere gjort? Er dette greit, overdriver jeg? Anonymkode: 7b86b...66b Er du i stand til å bli glad på andres vegne? Hvis nei, så overreagerer du ja. Anonymkode: c24e8...e97 1
Hannah80 Skrevet 8. november 2020 #6 Skrevet 8. november 2020 Skjønner at dette føles veldig sårt. Jeg hadde også blitt veldig lei meg. Venninner gjør ikke sånt! 3
Frk Midnattsol Skrevet 8. november 2020 #7 Skrevet 8. november 2020 Jaja, med slike "venner" trenger du i allefall ikke uvenner.... 😕 12
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #8 Skrevet 8. november 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Litt av "bestevenninne" du har.. Har de alltid vært venner, eller er det noe som har oppstått etter bruddet deres? Min eks og "bestevenninne" endte opp med å ligge sammen opptil flere ganger mens han holdt på å gå fra meg. Jeg synes det er helt innafor at du sier ifra til venninnen din at hun kan holde seg unna eksen din hvis du synes det er vondt. Anonymkode: a8e59...386 4 minutter siden, PM75 skrev: Har venninnen din vært tiltrukket av eksen din underveis? Rådet hun deg til å gjøre det slutt? Greia er at de kjente hverandre før vi ble kjent. De var faktisk sammen i 1 mnd når de var 15 år. de har vært venner hele forholdet vårt men aldri vært med hverandre uten meg, heller aldri snakket sammen uten meg.. Føler de kun har vært venner igjennom og pga meg om dere forstår. Så derfor jeg syns det er så rart at de plutselig er blitt så nære nå. Anonymkode: 7b86b...66b 3
PM75 Skrevet 8. november 2020 #9 Skrevet 8. november 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Greia er at de kjente hverandre før vi ble kjent. De var faktisk sammen i 1 mnd når de var 15 år. de har vært venner hele forholdet vårt men aldri vært med hverandre uten meg, heller aldri snakket sammen uten meg.. Føler de kun har vært venner igjennom og pga meg om dere forstår. Så derfor jeg syns det er så rart at de plutselig er blitt så nære nå. Anonymkode: 7b86b...66b Jeg er enig med deg i at det er rart! Det er i grunnen ganske sært at hun gjør dette og i tillegg forteller deg alt som skjer. Det er vanskelig å forstå motivasjonen bak. Hvis da ikke hun har vært tiltrukket av han lenge. 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #10 Skrevet 8. november 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Greia er at de kjente hverandre før vi ble kjent. De var faktisk sammen i 1 mnd når de var 15 år. de har vært venner hele forholdet vårt men aldri vært med hverandre uten meg, heller aldri snakket sammen uten meg.. Føler de kun har vært venner igjennom og pga meg om dere forstår. Så derfor jeg syns det er så rart at de plutselig er blitt så nære nå. Anonymkode: 7b86b...66b Dette er bare sinnsykt...... Du sier selv de kjente hverandre før du ble kjent med noen av dem! Anonymkode: c24e8...e97
Baktusen Skrevet 8. november 2020 #12 Skrevet 8. november 2020 De var venner før du ble kjent med noen av dem. Men av respekt for deres forhold har de kanskje valgt å ikke ha så mye kontakt mens dere var sammen. Redd for sjalusi. Nå er der slutt mellom dere, det betyr jo ikke at deres vennskap tar slutt. De tar bare opp igjen ett vennskap fra tidligere.. Jeg synes ikke de gjør noe galt, men forstår at det føles vanskelig for deg. Mitt råd er å prøve å takle de følelsene, og forsøke å finne glede på deres vegne. At de har et godt vennskap med hverandre. 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #13 Skrevet 8. november 2020 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er bare sinnsykt...... Du sier selv de kjente hverandre før du ble kjent med noen av dem! Anonymkode: c24e8...e97 Herregud, bare slutt. Slutt! Det var et vennskap for hundre år siden. Så ble det sammen et tiår, hvor han og hu andre fikk et vennskap fortrinnsvis gjennom ts da, fordi livet gikk og ting endret seg. Ikke av hensyn til ts men fordi det var naturlig. Så var denne dama altså venn med dem begge, som et par, i et tiår, men fortrinnsvis med ts. Så blir det slutt og venninna blir fortrolig bestevenn med eksen som har ymtet at han vil mer i fylla. Det eneste sinnsyke her er å bryte lojaliteten som venninne hun har vært siste tiåret. Man er ikke venninne og henger med din siste eks som har prøvd seg/prøver seg. Anonymkode: e8b7a...c6e 5
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #14 Skrevet 9. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Herregud, bare slutt. Slutt! Det var et vennskap for hundre år siden. Så ble det sammen et tiår, hvor han og hu andre fikk et vennskap fortrinnsvis gjennom ts da, fordi livet gikk og ting endret seg. Ikke av hensyn til ts men fordi det var naturlig. Så var denne dama altså venn med dem begge, som et par, i et tiår, men fortrinnsvis med ts. Så blir det slutt og venninna blir fortrolig bestevenn med eksen som har ymtet at han vil mer i fylla. Det eneste sinnsyke her er å bryte lojaliteten som venninne hun har vært siste tiåret. Man er ikke venninne og henger med din siste eks som har prøvd seg/prøver seg. Anonymkode: e8b7a...c6e Hva er det du snakker om? Om det er noen som bør slutte med noe, så er det å lyge. Og det skjedde selvfølgelig ikke gjennom Ts. Og det er ingenting annet som bidrar med noe sinnsykt enn narsissisme, som alltid er det motsatte av sannheten. Og hva tror du skjer, når du begynner å tro på det motsatte av sannheten? Tror det går bra med deg i livet da? Enhver handling har en likeverdig motsatt handling. Og forutsetningene for å vite dette er selvinnsikt. Har man ikke det så har man ikke sannheten heller, og da kan man ikke gi den til noen andre heller. Derfor foretrekker jeg virkeligheten, på grunn av sannheten, i motsetning til andre. Anonymkode: c24e8...e97
Kenelz Skrevet 9. november 2020 #15 Skrevet 9. november 2020 Har dem ikke vært gode venner under den 10 år lange forholdet mellom deg og eksen så skjønner jeg at du reagerer. Hadde lett droppet hun som venninne. 5
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #16 Skrevet 9. november 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er det du snakker om? Om det er noen som bør slutte med noe, så er det å lyge. Og det skjedde selvfølgelig ikke gjennom Ts. Og det er ingenting annet som bidrar med noe sinnsykt enn narsissisme, som alltid er det motsatte av sannheten. Og hva tror du skjer, når du begynner å tro på det motsatte av sannheten? Tror det går bra med deg i livet da? Enhver handling har en likeverdig motsatt handling. Og forutsetningene for å vite dette er selvinnsikt. Har man ikke det så har man ikke sannheten heller, og da kan man ikke gi den til noen andre heller. Derfor foretrekker jeg virkeligheten, på grunn av sannheten, i motsetning til andre. Anonymkode: c24e8...e97 Å blande inn narsissisme her, gjorde ikke innholdet akkurat mer troverdig. Anonymkode: e8b7a...c6e 6
Kenelz Skrevet 9. november 2020 #17 Skrevet 9. november 2020 22 minutter siden, AnonymBruker said: Å blande inn narsissisme her, gjorde ikke innholdet akkurat mer troverdig. Anonymkode: e8b7a...c6e Må si at jeg er enig. 5
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #18 Skrevet 9. november 2020 Hadde droppa henne. Hun er ikke en venninne du kan stole på. Hvis du har andre så fas henne sakte men sikkert ut. Du trenger ikke sånne venner Anonymkode: 2e690...066 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #19 Skrevet 9. november 2020 Min eksbestevennine får jeg ofte høre at skriver «overhyggelige» bursdagsmeldinger til min ekskjæreste som hun vet var veldig lite grei mot meg. Selv dette føler jeg som et svik selv om vi ikke har vært venninner på minst 10 år, og jeg vet det ikke ligger noe seksuelt i det da hun har både mann og barn.. Nei, dette hadde jeg virkelig ikke godtatt TS! Anonymkode: 54e6a...e74
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #20 Skrevet 9. november 2020 8 timer siden, Kenelz skrev: Må si at jeg er enig. Selvfølgelig er du enig. Hva har vel narsissisme å si? Anonymkode: c24e8...e97
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå