Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 22. september 2002 #1 Del Skrevet 22. september 2002 La meg fortelle litt om da jeg først kom til det som skulle bli min leilighet. Bygåden jeg bor i er gammel og fin men leiligheten som jeg ville overta hadde vært bebodd av en gammel dame som ikke hadde pusset opp siden 70 tallet. Men både kjøkkeninnredning og karmer/ listeverk var godt bevart og trengte kun pussing og maling. Alle rom ble tapetsert og malt på nytt da brunt ikke er min store farge. En vegg ble slått ut for å gjøre åpningen mellom kjøkken og stue mye større og nytt bad ble installert. Min bestefar som er gammel møbelsnekker monterte hyller og bygget ett vitrineskap til alt jeg hadde av glass og servise. Han er død nå og det skapet er ett godt minne om ham. Men jeg hadde både rørlegger og elektriker i familien så jeg sparte nesten 60 000 kroner som jeg kunne bruke på møbler ol. Og min mor er en dreven tapetserer og maling/lasering gjorde jeg selv. Så jeg var veldig heldig. Selve innredningen gjorde jeg selv ved hjelp av tegneblokk, målebånd og en bok om Feng Shui. Det som var gøy var at hele leiligheten var ferdig på kun en mnd. Alt ble gjort i fellesferien og alle innkjøp var planlagt og bestilt på forhånd slik at vi ikke måtte vente på deler ol. Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 22. september 2002 #2 Del Skrevet 22. september 2002 I min første leilighet gjorde jeg det meste selv av tapetsering, maling, sparkling, småsnekring, kjøkkenbygging og flislegging. Fikk hjelp av familie og venner til større snekkerarbeider og sånt. Det eneste jeg manglet var rørlegger og det var en dyr erfaring. Har venner og familie som er snekkere, elektrikere og som har pusset opp før. Min første leilighet ble totalrenovert. Tok noen måneder, men det ble billigere enn fryktet. Ganske tøft å bo et kaos av byggevarer, så neste gang jeg flyttet valgte jeg et sted der det ikke var nødvendig å gjøre SÅ mye. Kan jo ikke utnytte folk hver gang man flytter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. september 2002 #3 Del Skrevet 22. september 2002 Fikk ikke noe hjelp av noe slag, hverken penger eller praktisk hjelp. Må legge til at leiligheten vi kjøpte var gamml men bra holdt, alt vi gjorde var å male alle veggene for å få våre egne farger på det. Hadde også elektriker til å se over anlegget og gjøre noen småting. av møbler har vi nå en miks av gammelt avlagt etter foreldrene mine og nye som vi har kjøpt. Får byttet ut det gamle litt etter litt, det aller meste er nå forholdsvis nytt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tullerusk Skrevet 22. september 2002 #4 Del Skrevet 22. september 2002 Da vi kjøpte hus, stilte hele familien opp med tapetsering, malign, rydding i hagen, montering av kjøkkeninnredning osv. Vi leide folk til å legge gulv, og tll flislegging, montering av bad, og til det eletriske. Nå har vi flyttet i leilighet i en helt annen kant av landet enn der våre venner og familie bor, så da kjøpte vi en som var lite å gjøre på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. september 2002 #5 Del Skrevet 29. september 2002 Regn med at du får all den hjelpen du selv bidrar med på din måte til andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xeyes Skrevet 29. september 2002 #6 Del Skrevet 29. september 2002 Familien min hjelper oss masse, og når de trenger hjelp så stiller vi opp. Enkelt og greit! -x Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annsj Skrevet 19. oktober 2002 #7 Del Skrevet 19. oktober 2002 Heile slekta i arbeid + mange gode venner! Gjett om det er mange vi skylder dugnadshjelp, da! Satte opp grunnmur sjøl - med hjelp fra gode venner og tjukke slekta, og så var det en heil bataljon i sving med sparkling, pussing, maling, tapetsering, lakking og golvlegging. Flytta inn samme helga som veslegutten vår kom til verden. Og dermed trødde slekta til og vaska ut av leiligheten vi bodde i før. Gjett om vi er heldige, da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gurimalla Skrevet 20. oktober 2002 #8 Del Skrevet 20. oktober 2002 Oppdaget i allefall at det var dyrt å kun ha akademikervenner og bo langt fra familien. Maling og enkle ting ble gjort med hjelp av gode venner, mens gulvlegging, snekkerarbeid, rørleggere og elektrikere måtte leies inn. Høyt forbruk av håndverkere medførte høye regninger og en tre mnd arbeid, da timeplanen til håndverkerne måtte tilpasses. Resultatet ble heldigvis veldig bra, så det var verd det. Neste gang blir det en leilighet som ikke trenger like mye arbeid (tror jeg). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Janna Skrevet 20. oktober 2002 #9 Del Skrevet 20. oktober 2002 Hjelp? Ikke mye! Men så bor familie og venner andre steder i Norge da. Sambo malte alle vegger og tak i hele leiligheten, og jeg malte badet. Så tok sambo og en kompis av ham og la Alloc-gulv på stua og kjøkkenet. (Soverommet står for tur.) Jeg pakket ut tinga våre, og sambo og jeg monterte alle møblene i felleskap. Det var sambo som bar alle eskene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kit-kat Skrevet 22. oktober 2002 #10 Del Skrevet 22. oktober 2002 Vi fikk låne en stor bil av pappa. Vi klarte oss stort sett selv. Synes det er best å henge opp og sette på plass selv. For det er jo vi som skal bo der. Ikke svigers, liksom.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 24. oktober 2002 #11 Del Skrevet 24. oktober 2002 Når vi flytta... ikke noe som skulle males eller gjøres noe med (vi bar leier en leilighet, første plassen vi bor ute av studenthjemmet, neste gang blir det nok helt annerledes, må bare ha jobb og penger så vi kan få lån først) Vel, men vi hadde en god del ting som skulle flyttes, og enda mer som skulle kjøpes, tross alt hadde vi bodd på møblert hybel siden vi flytta hjemmefra begge to. Mamma og pappa kom kjørende, med campingvogna full av diverse ting jeg hadde hjemme som skulle hit, og litt møbler som vi arvet (demontert salongbord i senga og slikt). De kjørte flyttelass, og kjørte oss til IKEA, hvor vi handlet masse, to dager på rad (vi har ikke bil nemlig) og pappa og min kjære bygget møbler om kvelden. "kinderegg for voksne" sa de med et smil. Mamma sydde gardiner til hele leiligheta. Så dro de sin vei, og vi fikk henge opp og putte på plass helt selv. Det funket utmerket for oss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå