Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal i bryllup i helgen og har nå gått igjennom kjolene mine.. Blæ! Jeg vil jo alltid ha noe nytt så tenkte jeg skulle ta en liten runde etterpå for å se, men hvis jeg ikke finner noe er det ikke krise om jeg må bruke en opp igjen. Det som er er at jeg har en rød kjole som er ganske så pen, men det er egentlig en julekjole (dvs. kjøpt til julebord av en julekolleksjon) Det er ikke noe spesielt på kjolen som tilsier at det er en julekjole. Den er som sagt rød med svart underkjole, men påsydde røde pærler i et mønster to steder på kjolen. Fra armene går den skrådd opp til halsen hvor den knytes på ene siden. Kjolen går til nedenfor knærne. Kan jeg gå med denne?? Jeg kommer jo ikke til å ha svart tilbehør til da... Og er det egentlig passende med rød kjole i et bryllup eller blir det litt vel mye???

Hva syns dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lurer på det samme, men min er mer rosaburgunder. Har sort veske med rosaburgunder pynt og sorte sko jeg kan ha til...

Hadde egentlig kjøpt en annen en, men finner ikke sko med mindre jeg skal bruke rundt 1000 kroner på sko og det har jeg ikke så lyst til...

Skrevet

Bruk kjolene deres og kos dere i selskap.

Det heter seg vel at det er damen i rødt som får størst oppmerksomhet....så da er spørsmålet om man skal la andes (u)visdomsord bestemme klesdrakten...eller avgjøre det selv.

Jeg synes gjester i rødt er pent....liver bl.a. godt opp på bilder.

:)

Gjest gjest1
Skrevet

Det er uskrevene regler som sier at man skal ungå hvitt, sort og rødt i bryllup. Jeg for min del tok ikke dette så veldig høytidlig i mitt eget bryllup. Hadde venninner som stilte i både hvit og rød kjole og det spilte ingen rolle for meg. Kanskje greit å ta en telefon til bruden hvis du er usikker.

Skrevet

Bruden i "mitt" bryllup driter i hva jeg går i så lenge det ikke er olabukse... Er mer bekymret for de øvrige gjestene jeg

Skrevet
Er mer bekymret for de øvrige gjestene jeg

Men kjære deg da....de har vel ikke noe med hva du har på deg...selv om bikini kanskje ville vakt litt oppsikt.

:ler:

Skrevet

Har vurdert bikini (for å vise alle at jeg er brun på magen, for den synes jo ikke under kjole og det er det eneste stedet jeg fortsatt er brun)

Har også vurdert gummistøvler pga teit kjole som ikke er lett å skaffe sko til

Gjest Gjesta
Skrevet

Gå i rød kjole du! :Nikke: Jeg ser ingen grunn til at du ikke skal det. Det får da være grenser til hva bruden skal bestemme! ;)

Skrevet

Kjenner ikke bruden godt nok til å sende henne en melding for å spørre om det... Jeg vet jo det er uskrevne regler som sier dette, men mener bare jeg har sett flere som har hatt rød kjole i brullup.. Jaja, kanskje jeg bare skal ta en titt rundt å satse på at jeg finner noe annet, og hvis ikke får jeg kanskje ta en annen...

Gjest Sukkerert
Skrevet
Det er uskrevene regler som sier at man skal ungå hvitt, sort og rødt i bryllup.

Om alle disse fargene skal ungås vil jeg si at det kan bli litt vanskelig å finne kjole. -Veldig mange selskapskjoler kommer i disse fargene. Jeg ville unngått hvit kjole, men sort brukes så mye nå at jeg ikke hadde hatt noe problemer med det. Ser ikke noe galt i rød kjole heller.

Skrevet

Synes absolutt du kan gå i rød kjole! Skal gifte meg selv snart og har ikke noen motforestillinger til at noen skulle komme i rødt! Lengden på kjolen er jo korrekt, og så lenge du har et sjal over skuldrene, så høres det bra ut :)

Gjest gjest1
Skrevet

Så lenge kjolen ikke ser litt slutty ut, så ser jeg ikke problemet. Den eneste fargen jeg ville unngått i bryllup er hvitt, av logiske grunner :)

Skrevet

He he, takk for svar jenter! Neida kjolen ser ikke slutty ut.. Men for meg så er det litt jul... Sikkert bare jeg som tenker over det, men jeg fant meg en ny jeg da... Så da blir det blekrosa med litt pynt på.. Blir nok fin :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...