Gå til innhold

Hva skal jeg se etter Hobbiten og Ringenes Herre?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst å bli i den verdenen, orker ikke virkeligheten akkurat nå. Noen som har forslag? Synd ikke Silmarillion er laget film av..

Anonymkode: 74344...82e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ahaaa.. Nå skjønte jeg det. Måtte lese overskriften igjen. 

Det er jo liksom ikke noe som kan sammenliknes med disse filmene synes jeg. 

Regner med at du har sett avatar? 

Endret av Forundret..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det Amazon som lager en ny serie om Tolkiens univers? Den er ikke ferdig på et par år, da

Anonymkode: 5c8d4...24c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten alle fantasyfilmer er stusselige greier, og noe tilsvarende Ringenes Herre finnes vel omtrent ikke. Harry Potter blir ikke helt det samme, Narnia ligner litt mer, men filmene er ikke særlig bra. Eragon og Dragonheart er ikke så mye å skryte av heller. Conan the Barbarian (ikke The Destroyer eller den nye med Momoa) er kanskje den beste fra åttitallet. Legend er severdig mest for sminken til Tim Curry.

Av TV-serier er ikke utvalget enormt heller. Ved siden av GoT og The Witcher har du Shannara Chronicles, men den er veldig tydelig laget for et ganske ungt publikum.

Anonymkode: 08017...8aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dark materials på HBO sesong 2 er snart ute så bare 2s men koselig fantasy :) Gode effekter så den er veldig pen å se på. Blir mørkere etterhvert.

Anonymkode: a5283...fe8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte Willow og alle Astrid Lindgren-filmatiseringene, og Den Uendelige Historien. Det er den fantasyen som har festet seg.
Kanskje jeg skal bare se dem om igjen.
Likte ikke Narnia-filmene eller Avatar noe særlig. Har ikke sett Conan, Born of Hope, Dark Materials eller Legend, skal sjekke ut.. TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jo, har sett Legend selvsagt, bare fordi Tom Cruise! TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Game of thrones.

Anonymkode: 2b808...70a

Den klarte jeg ikke. Syns den var barbarisk og hensynsløs, og da forfatteren drepte hovedpersonen sin døde jeg litt også. TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det den type film du liker, eller bare film-serier generelt? Harry Potter er vel den nærmeste film-serien du kommer til den "sjangeren" som jeg vet om, men ellers er jeg personlig veldig glad i Twilight, Fast & Furious, Pirates of the Caribbean, Jason Bourne, Divergent og The Hunger Games. Jeg er glad i film-serier generelt, det er mye lettere å drømme seg bort og leve seg inn i det man ser når det er mer enn bare én stusselig film på 2 timer liksom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Lisa Rowe skrev:

Er det den type film du liker, eller bare film-serier generelt? Harry Potter er vel den nærmeste film-serien du kommer til den "sjangeren" som jeg vet om, men ellers er jeg personlig veldig glad i Twilight, Fast & Furious, Pirates of the Caribbean, Jason Bourne, Divergent og The Hunger Games. Jeg er glad i film-serier generelt, det er mye lettere å drømme seg bort og leve seg inn i det man ser når det er mer enn bare én stusselig film på 2 timer liksom. 

Jeg liker egentlig mange slags film, men er ute etter noe fantasy nå. Tror jeg i alle fall, man vet aldri hva man ender opp med. Har sett noen av dem du nevner men ikke alle, og ELSKET The Hunger Games! Om du likte Divergent så kanskje du liker The Island også, den likte jeg godt. TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker egentlig mange slags film, men er ute etter noe fantasy nå. Tror jeg i alle fall, man vet aldri hva man ender opp med. Har sett noen av dem du nevner men ikke alle, og ELSKET The Hunger Games! Om du likte Divergent så kanskje du liker The Island også, den likte jeg godt. TS

Jeg er også veldig glad i Percy Jackson (det er dog kun to filmer ute og skal ikke komme mer..), Maleficent og Alice in Wonderland. Av fantasy-serier så er Grimm, The Vampire Diaries og The Originals utrolig bra! 

Skal sjekke ut The Island. Divergent-serien er en av favorittene mine, selv om ingenting slår Harry Potter. Skulle gitt mye for å oppleve følelsen av å se de filmene for første gang igjen. 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vurdert å lese bøkene eller høre dem på lydbok? Synes en av fordelene ved bøker er nettopp at man kan bli i verdenen mye lenger enn ved å kun se filmen(e). 

Anonymkode: d4c5b...4db

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vurdert å lese bøkene eller høre dem på lydbok? Synes en av fordelene ved bøker er nettopp at man kan bli i verdenen mye lenger enn ved å kun se filmen(e). 

Anonymkode: d4c5b...4db

Har gjort begge deler ja. TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett Alice in Wonderland filmene? Det finnes ingenting som er like bra som Tolkien, men disse filmene tar en med inn i en fantasiverden. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...