Gå til innhold

Vurdere å beholde 50% og si opp 50%:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får jeg dagpenger for de 50% jeg har sagt opp? Vil da Nav kreve at leter etter høyere stilling da?

Anonymkode: fa8e9...0bb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du er jo ikke arbeidsledig, så hvorfor skulle du få dagpenger?

Anonymkode: 890c8...dce

• Liker 4
Skrevet

Ja, NAV vil kreve at du har 100 % stilling. 

Tror forøvrig det ikke går an å si opp 50% bare fordi man har lyst. 

Anonymkode: 55184...88d

Skrevet

Om du blir sagt opp 50% vil du få dagpenger. Om du sier opp 50% skal det veldig godt gjøres at du vinner frem med krav om dagpenger, fordi det da finnes en stilling du har plikt til å ta om arbeidsgiver ønsker det.

• Liker 2
Skrevet

Spørs sikkert på grunnen til at du sier opp 50%. Er det for at du ikke trives så må du vel få dagpenger etter 12 uker hvis du leter etter annen jobb vil jeg tro. 

Anonymkode: 6a1bd...925

Skrevet

Du har ikke krav på redusert stilling. 

Arbeidsmiljøloven:

(1) Hvis en arbeidstaker har fått redusert arbeidsevne som følge av ulykke, sykdom, slitasje e.l., skal arbeidsgiver, så langt det er mulig, iverksette nødvendige tiltak for at arbeidstaker skal kunne beholde eller få et passende arbeid. Arbeidstaker skal fortrinnsvis gis anledning til å fortsette i sitt vanlige arbeid, eventuelt etter særskilt tilrettelegging av arbeidet eller arbeidstiden, endringer i arbeidsutstyr, gjennomgått arbeidsrettede tiltak e.l.

Redusert arbeidstid er et av flere tiltak arbeidsgiver skal vurdere hvis du har redusert arbeidsevne (ikke bare lyst til å jobbe mindre). 

Anonymkode: 259fc...68b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...