AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #1 Skrevet 8. november 2020 Jeg har vært sammen med kjæresten min i litt over 2 år. Møtte han via Tinder. Da jeg møtte han var han slank og veltrent. Men det var uansett personligheta jeg falt for. Vi har hatt et avstandsforhold i disse årene, der jeg periodevis bor hos han. Når jeg bor hos han merker jeg at han går ned i vekt. Det er jeg som handler og lager maten, og det er god og sunn mat. Han påstår at jeg skjemmer han bort og at han legger på seg av så mye god mat. Men - han har en jobb med mye stress (det har han hatt i 15 år) og de månedene jeg ikke bor hos han, så spiser han på Burger King eller tar hjem pizza. Han spiser også varmlunsj gjerne bestående av en hel middagsporsjon i mine øyne (mye frityr, ris eller fett mat). På kveldene koser han seg med smågodt og kanelsnurr. Etter to år har han fått seg en stor mage, noe som ser ganske komisk ut da han er tynn ellers. Brystkassa har sunket sammen og er helt flat. Han plages mye med refluks og magen generelt. Selv om han er mannen jeg elsker, så er jeg litt bekymret for han, har forsøkt å finne på felles aktiviteter når vi er sammen, og motiverer til å gå turer. Utover dette så må jeg innrømme at jeg ikke tenner like mye på han som tidligere. Dette hemmer sexlivet litt, og jeg som har vært glad i sex tidligere føler mer at det er en plikt. Jeg er på ingen måte en sylfide sjøl. Jeg er helt normal, men holder meg i aktivitet og spiser god og sunn mat, jevnt utover dagen, da jeg har Diabetes 2 som jeg regulerer med kost og mosjon. Vi er begge i 40-årene. Jeg elsker ikke kjæresten mindre, men registrerer at han ikke orker å holde seg veltrent og slank lenger. Dette er mitt andre forhold hvor dette skjer. Hvorfor er det egentlig sånn? Slutter man å gjøre en innsats fordi man har kjæreste, liksom? Anonymkode: c433a...6c4 1
PM75 Skrevet 8. november 2020 #2 Skrevet 8. november 2020 Jeg la på meg 5-6 kilo da jeg ble samboer fordi det for mange kvelder med kos & godt i glasset. Også har jeg det så fint hjemme, at jeg er mindre ute på besøk. Men jeg jobber med å få av meg de kiloene igjen, selvom det er krevende med hjemmekontor 🙈 Jeg ønsker å holde meg fin for mannen min, så det er uaktuell å bli ustelt og uattraktiv for han. Jeg synes nok kjæresten din bør skjerpe seg litt - både av helsemessig hensyn med stress og elendig kosthold, og av hensyn til deg. Kan du ta det opp med han på en ålreit måte? 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #3 Skrevet 8. november 2020 1 minutt siden, PM75 skrev: Jeg la på meg 5-6 kilo da jeg ble samboer fordi det for mange kvelder med kos & godt i glasset. Også har jeg det så fint hjemme, at jeg er mindre ute på besøk. Men jeg jobber med å få av meg de kiloene igjen, selvom det er krevende med hjemmekontor 🙈 Jeg ønsker å holde meg fin for mannen min, så det er uaktuell å bli ustelt og uattraktiv for han. Jeg synes nok kjæresten din bør skjerpe seg litt - både av helsemessig hensyn med stress og elendig kosthold, og av hensyn til deg. Kan du ta det opp med han på en ålreit måte? Ja, samme her 😄 Sniker seg lett på noen kg sånn. Anonymkode: dfbcf...c72
Gjest Elder Millennial Skrevet 8. november 2020 #4 Skrevet 8. november 2020 Trivselsvekt har jeg alltid kalt det 🥰
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #5 Skrevet 8. november 2020 16 minutter siden, PM75 skrev: Jeg la på meg 5-6 kilo da jeg ble samboer fordi det for mange kvelder med kos & godt i glasset. Også har jeg det så fint hjemme, at jeg er mindre ute på besøk. Men jeg jobber med å få av meg de kiloene igjen, selvom det er krevende med hjemmekontor 🙈 Jeg ønsker å holde meg fin for mannen min, så det er uaktuell å bli ustelt og uattraktiv for han. Jeg synes nok kjæresten din bør skjerpe seg litt - både av helsemessig hensyn med stress og elendig kosthold, og av hensyn til deg. Kan du ta det opp med han på en ålreit måte? Ja.. ser den, men det er jo ikke pga god mat og drikke at han har fått den magen. Det er fordi han ikke orker å spise sunt og bevege seg mer, som om det ikke er viktig lenger. Men han hadde jo gjort en innsats før han møtte meg, så da vet han jo at det er en fordel.. Legger samboeren din på seg da, av kosing godt i glasset? Jeg har på en måte tatt det opp med han, ikke direkte, men vi har snakket om viktigheten av sunn mat og aktivitet. Da sier han selv at han «skulle trent eller gått mere turer osv», men virker som han ikke orker. Jeg vet at stress påvirker helsa i stor grad, men han har hatt samme jobb i 15 år. Eget firma sammen med sine søsken (arv), hvorav søsknene gir seg bange i hele firmaet og alt står på han. Han har sagt at han ikke får gjort noe med det så lenge søsknene nekter å selge firmaet eller sine andeler. Så får liksom ikke gjort noe med stress-nivået hans. Jeg er litt redd for at jeg skal finne han så lite attraktiv til slutt at vi slutter helt å ha sex. Orker ikke et forhold der jeg ikke tenner på mannen. Så dette er åpenbart et problem for meg. TS Anonymkode: c433a...6c4 1
PM75 Skrevet 8. november 2020 #6 Skrevet 8. november 2020 Samboeren min la også på seg noen kilo, og jobber med å få de av. Men han er flinkere enn meg og er nesten på startvekten igjen 😊
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #7 Skrevet 8. november 2020 9 minutter siden, PM75 skrev: Samboeren min la også på seg noen kilo, og jobber med å få de av. Men han er flinkere enn meg og er nesten på startvekten igjen 😊 Hvor lenge har dere vært sammen? Jeg håper jo at han selv skal finne ut at det er en god ide å gå ned i vekt igjen. Han har også begynt å snorke noe infernalsk på grunn av vektøkning. TS Anonymkode: c433a...6c4
PM75 Skrevet 8. november 2020 #8 Skrevet 8. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvor lenge har dere vært sammen? Jeg håper jo at han selv skal finne ut at det er en god ide å gå ned i vekt igjen. Han har også begynt å snorke noe infernalsk på grunn av vektøkning. TS Anonymkode: c433a...6c4 Ca 6 år nå ❤️ 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå