Gå til innhold

Vanskelig å få time til testing i Oslo nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanskelig å få bestilt time for testing av covid 19 over telefonen nå, eller å få bestilt time over nettet? 

Ungen min skulle egentlig ha samvær med faren sin denne helgen, men da jeg snakket med han i midten av denne uka var han blitt forkjølet. Jeg sa derfor at jeg ønsket at han skulle ta en test før evt samvær neste helg (forskyver bare samværet). Men i dag fortalte han at han ikke har fått testet seg, og mener det er umulig å komme gjennom på telefonen og at han heller ikke får bestilt time via nettet. 

Er kapasiteten i Oslo såpass sprengt nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man får tatt prøve på private legesentre. 

Gjest kleshengeren
Skrevet

Det er bare å bestille på nett. Så det er feil at det ikke går. Man logger inn med bankid eller lignende.

Skrevet
16 minutter siden, Godhelg2019 skrev:

Jeg vil ikke tro det!

12 minutter siden, Astd skrev:

Det er bare å bestille på nett. Så det er feil at det ikke går. Man logger inn med bankid eller lignende.

Ja, jeg synes det var litt merkelig at det skal være så vanskelig å få tatt testen. Da jeg testet meg fikk jeg komme inn i løpet av svært kort tid (2 timer), det var riktignok i sommer, men vil ikke tro testkapasiteten er helt elendig nå?

16 minutter siden, 000VF000 skrev:

Man får tatt prøve på private legesentre. 

Ja, men far sier det koster 1000 kroner og at han ikke har råd til det.

Skrevet
1 minutt siden, -lykke- said:

Ja, jeg synes det var litt merkelig at det skal være så vanskelig å få tatt testen. Da jeg testet meg fikk jeg komme inn i løpet av svært kort tid (2 timer), det var riktignok i sommer, men vil ikke tro testkapasiteten er helt elendig nå?

Ja, men far sier det koster 1000 kroner og at han ikke har råd til det.

Koster rundt 600 på Dr.Dropin

Skrevet

Jeg fikk time til test samme dag som jeg bestilte på nett. Fikk svar dagen etterpå. Dette er under en uke siden i Oslo.

Skrevet

Det er god kapasitet og kan bestilles på nett. 

Skrevet
2 minutter siden, KaBom skrev:

Jeg fikk time til test samme dag som jeg bestilte på nett. Fikk svar dagen etterpå. Dette er under en uke siden i Oslo.

2 minutter siden, robot skrev:

Det er god kapasitet og kan bestilles på nett. 

Ok, så merkelig... virker som han kanskje ikke gidder å teste seg, tror ikke han tar dette så seriøst (inntrykket jeg får i hvert fall). Virker heller ikke som det var noe stress for han å miste denne samværshelgen, men er selvfølgelig trist for barnet. 

Men jeg er selv i risikogruppen, høygravid og skal straks føde (pluss at jeg har foreldre i risikogruppen), så jeg sender ikke barnet til han før han har fått et negativt svar i hvert fall. 

• Opprett ny...