AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #1 Skrevet 8. november 2020 Jeg har en kollega jeg samarbeider ganske tett med. Vi har stort sett en god tone, men den siste tiden har jeg hatt en ekkel følelse av at han misliker meg, eller er sint for noe. Det har ikke skjedd noe spesielt, men handler om måten han formulerer seg på i e-poster, motsier meg i møter osv. Her om dagen toppet det seg da jeg plutselig fikk mange meldinger og e-poster der han beskylder meg for å ha inngått avtaler med noen, uten å involvere ham og eller andre som burde ha vært med. De andre han nevner, var også en del av e-post-tråden. Problemet er at jeg ikke hadde inngått noen avtaler i det hele tatt, bare kommet med noen forslag, og at det er sjefen min som hadde bedt om disse forslagene. Jeg ble både overrasket og litt lei meg, for jeg hadde jobbet ganske mye med dette, og jeg opplevde det som ganske urettferdig. Jeg svarte likevel med å oppklare misforståelsene i det jeg tror var en vennlig, og hun snakket også med sjefen min som bekreftet hvordan det var. I fellesmeldingene til de andre, skrev han til slutt hva som var riktig. Men han har ikke skrevet noe til bare meg. Så til det jeg lurer på: Selv om det kjennes godt at ting ble oppklart, er jeg fortsatt litt lei meg for måten han kritiserte meg på, og jeg hadde kanskje ønsket meg et slags unnskyld. Er det merkelig eller for mye forlang? Selv sjefen min har tatt kontakt med meg etterpå fordi hun syntes synd på meg, og for å si at jeg hadde gjort alt riktig. Anonymkode: e195c...00b
Gjest Bamse20 Skrevet 8. november 2020 #2 Skrevet 8. november 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har en kollega jeg samarbeider ganske tett med. Vi har stort sett en god tone, men den siste tiden har jeg hatt en ekkel følelse av at han misliker meg, eller er sint for noe. Det har ikke skjedd noe spesielt, men handler om måten han formulerer seg på i e-poster, motsier meg i møter osv. Her om dagen toppet det seg da jeg plutselig fikk mange meldinger og e-poster der han beskylder meg for å ha inngått avtaler med noen, uten å involvere ham og eller andre som burde ha vært med. De andre han nevner, var også en del av e-post-tråden. Problemet er at jeg ikke hadde inngått noen avtaler i det hele tatt, bare kommet med noen forslag, og at det er sjefen min som hadde bedt om disse forslagene. Jeg ble både overrasket og litt lei meg, for jeg hadde jobbet ganske mye med dette, og jeg opplevde det som ganske urettferdig. Jeg svarte likevel med å oppklare misforståelsene i det jeg tror var en vennlig, og hun snakket også med sjefen min som bekreftet hvordan det var. I fellesmeldingene til de andre, skrev han til slutt hva som var riktig. Men han har ikke skrevet noe til bare meg. Så til det jeg lurer på: Selv om det kjennes godt at ting ble oppklart, er jeg fortsatt litt lei meg for måten han kritiserte meg på, og jeg hadde kanskje ønsket meg et slags unnskyld. Er det merkelig eller for mye forlang? Selv sjefen min har tatt kontakt med meg etterpå fordi hun syntes synd på meg, og for å si at jeg hadde gjort alt riktig. Anonymkode: e195c...00b Jeg ville bare gått videre og ikke brydd meg. Det er tydlig at han er sjalu for at du gjør en bedre jobb, så han prøver og få deg til og føle deg "sorry" for han. Ikke bry deg om han og fortsett med det gode arbeidet du gjør
Hannah80 Skrevet 8. november 2020 #3 Skrevet 8. november 2020 2 timer siden, Bamse20 skrev: Jeg ville bare gått videre og ikke brydd meg. Det er tydlig at han er sjalu for at du gjør en bedre jobb, så han prøver og få deg til og føle deg "sorry" for han. Ikke bry deg om han og fortsett med det gode arbeidet du gjør Ikke nødvendig å sitere et langt HI. Spesielt når du er den eneste som har svart. Alle skjønner hva du svarer på:) Er så slitsomt å scrolle og scrolle hvis alle gjør det samme:) 👍 8
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #4 Skrevet 8. november 2020 Skjønner godt at du opplevde dette som ubehagelig. Men hva slags type er han kollegaen din, tror du han kommer til å si unnskyld eller er han en sånn type som kommer til å surmule i lang tid? Selv ville jeg kanskje tatt en telefon til ham og sagt rett ut at nå legger vi den greia død og går videre. Men det kommer egentlig litt an på hva slags type han er, og hvor rasjonell han er. Anonymkode: a80b8...4f5 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #5 Skrevet 9. november 2020 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en kollega jeg samarbeider ganske tett med. Vi har stort sett en god tone, men den siste tiden har jeg hatt en ekkel følelse av at han misliker meg, eller er sint for noe. Det har ikke skjedd noe spesielt, men handler om måten han formulerer seg på i e-poster, motsier meg i møter osv. Her om dagen toppet det seg da jeg plutselig fikk mange meldinger og e-poster der han beskylder meg for å ha inngått avtaler med noen, uten å involvere ham og eller andre som burde ha vært med. De andre han nevner, var også en del av e-post-tråden. Problemet er at jeg ikke hadde inngått noen avtaler i det hele tatt, bare kommet med noen forslag, og at det er sjefen min som hadde bedt om disse forslagene. Jeg ble både overrasket og litt lei meg, for jeg hadde jobbet ganske mye med dette, og jeg opplevde det som ganske urettferdig. Jeg svarte likevel med å oppklare misforståelsene i det jeg tror var en vennlig, og hun snakket også med sjefen min som bekreftet hvordan det var. I fellesmeldingene til de andre, skrev han til slutt hva som var riktig. Men han har ikke skrevet noe til bare meg. Så til det jeg lurer på: Selv om det kjennes godt at ting ble oppklart, er jeg fortsatt litt lei meg for måten han kritiserte meg på, og jeg hadde kanskje ønsket meg et slags unnskyld. Er det merkelig eller for mye forlang? Selv sjefen min har tatt kontakt med meg etterpå fordi hun syntes synd på meg, og for å si at jeg hadde gjort alt riktig. Anonymkode: e195c...00b Jeg hadde istedetfor spurt han om hva som plager han og hvorfor han har vært sånn og sånn mot deg i det siste, spurt om du har gjort noe galt. Ellers hadde jeg ikke forventet noen unnskyldning, lær deg her og nå at slik er det i livet. man får ikke et unnskyld når man kunne ønske det Anonymkode: d4831...cfb 3
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #6 Skrevet 9. november 2020 Jeg hadde ikke forventet en unnsklydning, nei, det blir for voldsomt. Move on. Anonymkode: 82a72...908 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #7 Skrevet 9. november 2020 Takk for innspill. Ser at folk har litt forskjellig oppfattelse om hva jeg bør gjøre, men det er i alle fall greit å vite at jeg at jeg ikke er helt ute som reagerte. Tror jeg er for feig/konfliktsky til å si noe. Men jeg må innrømmet at jeg drømmer litt om å si eller skrive "Du, jeg ville bare si at du ikke må tenke på de meldingene du sendte på xxxdag, altså. Det går helt fint! Det var jo bare en misforståelse, og vi er vel alle ganske stressa akkurat nå." Anonymkode: e195c...00b 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #8 Skrevet 9. november 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: "Du, jeg ville bare si at du ikke må tenke på de meldingene du sendte på xxxdag, altså. Det går helt fint! Det var jo bare en misforståelse, og vi er vel alle ganske stressa akkurat nå." Anonymkode: e195c...00b Det ville jeg ikke gjort. Da gir dubinntrykk av at dette er noe du går og tenker på/ er opptatt av. Ikke gi han den makten. Anonymkode: a1065...7df 10
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #9 Skrevet 9. november 2020 Ville bare lagt det ligge. Sjefen skjønner jo også at det er denne fyren som er ute og kjører, så dette skader vel egentlig ikke deg på noe vis annet enn at du blei provosert. Han har kanskje paranoide vrangforestillinger, hvem vet. Anonymkode: d1a9f...6fc 6
Hippogriff Skrevet 9. november 2020 #10 Skrevet 9. november 2020 Ville ikke gjort noe mer med det. Har for øvrig tro på å la ting fare og bare gå videre. Man trenger ikke være like nære venner med alle, og da er det heller ikke alle relasjoner man behøver bruke energi på å "rense luften" i. Sånn ellers har jeg også lært at folk har veldig ulike måter å si unnskyld på. For de som bedriver silent treatment, kan det være at de plutselig later som ingenting og begynner å snakke med deg igjen. Noen viser dårlig samvittighet ved å være overdrevent hyggelig, gjøre deg små tjenester, gi en liten gave og lignende. Selve ordet "unnskyld" sitter utrolig langt inne for mange, og jeg pleier absolutt aldri å forvente at det sies rett ut, spesielt ikke dersom det uttrykkes på andre måter. 3
PM75 Skrevet 10. november 2020 #11 Skrevet 10. november 2020 Er det en episode, ville jeg latt det ligge. Hvis det er flere episoder, så ville jeg tatt det opp direkte med kollegaen. Det er ikke sunt for arbeidsmiljøet i lengden med folk som får lov til å buse frem uten å måtte stå for tabbene sine. Og leder burde uansett tatt denne episoden direkte med den det gjaldt. 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #12 Skrevet 11. november 2020 6 timer siden, PM75 skrev: Er det en episode, ville jeg latt det ligge. Hvis det er flere episoder, så ville jeg tatt det opp direkte med kollegaen. Det er ikke sunt for arbeidsmiljøet i lengden med folk som får lov til å buse frem uten å måtte stå for tabbene sine. Og leder burde uansett tatt denne episoden direkte med den det gjaldt. Nå er det faktisk enkelte i arbeidslivet som virkelig ikke oppfører seg greit, selv om det her var snakk om en misforståelse. Det har nok krevd litt å ta konfrontasjonen, og det må være lov å ta feil. Anonymkode: 062fb...61a
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #13 Skrevet 11. november 2020 På 9.11.2020 den 19.00, AnonymBruker skrev: Takk for innspill. Ser at folk har litt forskjellig oppfattelse om hva jeg bør gjøre, men det er i alle fall greit å vite at jeg at jeg ikke er helt ute som reagerte. Tror jeg er for feig/konfliktsky til å si noe. Men jeg må innrømmet at jeg drømmer litt om å si eller skrive "Du, jeg ville bare si at du ikke må tenke på de meldingene du sendte på xxxdag, altså. Det går helt fint! Det var jo bare en misforståelse, og vi er vel alle ganske stressa akkurat nå." Anonymkode: e195c...00b Ikke gjør det. Det oser passiv-aggressivitet. Anonymkode: 82a72...908 3
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #14 Skrevet 11. november 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke gjør det. Det oser passiv-aggressivitet. Anonymkode: 82a72...908 Ja, jeg vet. Så derfor lar jeg det bli med å dagdrømme litt. TS Anonymkode: e195c...00b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå