AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #1 Skrevet 8. november 2020 Jeg kommer til å bli 100% alene med 3 små. Har allerede tenkt på vaskehjelp, men hva mer finnes det av tilbud? Finnes det noe fast katering med levering i Oslo? Hvor mye ville du brukt barnevakt? Blir det billigere å rett og slett ha au pair enn å bestille små tjenester fra flere steder? Andre tips? Anonymkode: 557a9...143
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #2 Skrevet 8. november 2020 Matkasse kanskje? Ut fra alder proff leksehjelp. Anonymkode: 4c0c4...99d 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #4 Skrevet 8. november 2020 Matkasse, vaskehjelp og en fast barnevakt tror jeg jeg ville gått for iallefall.. Anonymkode: 6c9d3...e57 6
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #5 Skrevet 8. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kommer til å bli 100% alene med 3 små. Har allerede tenkt på vaskehjelp, men hva mer finnes det av tilbud? Finnes det noe fast katering med levering i Oslo? Hvor mye ville du brukt barnevakt? Blir det billigere å rett og slett ha au pair enn å bestille små tjenester fra flere steder? Andre tips? Anonymkode: 557a9...143 Det kommer helt an på omfanget av barnevakt og tjenester du ser for deg at du kommer til å bestille. En au pair skal ikke jobbe så masse. Anonymkode: bcf49...016 1
Gjest theTitanic Skrevet 8. november 2020 #6 Skrevet 8. november 2020 En au pair sparer deg for tiden det tar med å lage og handle mat, utgiften med å kjøpe mat ute når du ikke hadde orket ellers, planlegge den, utgift til barnepass. Husarbeid, Planlegging av barnepass +++. Men du må ha plass til henne og tenke på at hun ikke snakker norsk. Barna blir flinke i engelsk da. Om au pairen snakker det. Du har fort tjent inn det om du hadde tenkt på catering og vaskehjelp som alternativ.
Pappi Skrevet 8. november 2020 #7 Skrevet 8. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kommer til å bli 100% alene med 3 små. Har allerede tenkt på vaskehjelp, men hva mer finnes det av tilbud? Finnes det noe fast katering med levering i Oslo? Hvor mye ville du brukt barnevakt? Blir det billigere å rett og slett ha au pair enn å bestille små tjenester fra flere steder? Andre tips? Anonymkode: 557a9...143 Au pair er i hvert fall mye hjelp. I tillegg til det økonomiske så er det krav til egen "adskilt" boenhet. Hvis du kan legge til rette for det og ikke synes det er for dyrt så tror jeg ikke det er så dumt. 1
MonicaM Skrevet 8. november 2020 #8 Skrevet 8. november 2020 -Barnepiken i Oslo har profesjonelle barnevakter, de fleste av dem er utdannede sykepleiere. -Robotstøvsuger -Matkasse
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #9 Skrevet 8. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kommer helt an på omfanget av barnevakt og tjenester du ser for deg at du kommer til å bestille. En au pair skal ikke jobbe så masse. Anonymkode: bcf49...016 30 timer per uke er ganske mye da, da får man jo faktisk laget ferdig middag hver dag for eksempel. ts Anonymkode: 557a9...143 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #10 Skrevet 8. november 2020 3 minutter siden, theTitanic skrev: En au pair sparer deg for tiden det tar med å lage og handle mat, utgiften med å kjøpe mat ute når du ikke hadde orket ellers, planlegge den, utgift til barnepass. Husarbeid, Planlegging av barnepass +++. Men du må ha plass til henne og tenke på at hun ikke snakker norsk. Barna blir flinke i engelsk da. Om au pairen snakker det. Du har fort tjent inn det om du hadde tenkt på catering og vaskehjelp som alternativ. Jeg har plass, men jeg orker ikke ha noen boende innpå meg i denne perioden. Jeg og barna må venne oss til en ny normal og en ny hverdag. Kan en au pair bo i en utleiedel, eller MÅ de liksom «bo med familien»? ts Anonymkode: 557a9...143
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #11 Skrevet 8. november 2020 4 minutter siden, MonicaM skrev: -Barnepiken i Oslo har profesjonelle barnevakter, de fleste av dem er utdannede sykepleiere. -Robotstøvsuger -Matkasse Men barna ville nok brukt masse tid på å bli trygg på en ny voksen. Har du erfaring med disse? Er de stabile slik at man får samme person over lengre tid, eller er det sånn klassisk «mellomstopp» for folk? ts Anonymkode: 557a9...143
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #12 Skrevet 8. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har plass, men jeg orker ikke ha noen boende innpå meg i denne perioden. Jeg og barna må venne oss til en ny normal og en ny hverdag. Kan en au pair bo i en utleiedel, eller MÅ de liksom «bo med familien»? ts Anonymkode: 557a9...143 Husk at en au pair skal få noe ut av oppholdet, da! Lære seg norsk språk, liv og kultur. Det er ikke for å være billig vaskehjelp og kokk for dere. Anonymkode: bcf49...016 6
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #13 Skrevet 8. november 2020 Sjokolade og surt godis gjør min hverdag lettere. Hadde heller spart til en heidundrende ferie så fort man kan Anonymkode: 8005c...a93 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #14 Skrevet 8. november 2020 Bestille mat på kolonial Litt usikker på vaskehjelp. Spørs hva hun/"han gjør og hvordan boligen er Anonymkode: 5000b...d89
PM75 Skrevet 8. november 2020 #15 Skrevet 8. november 2020 Jeg hadde satset på bistand til vasking, hagestell, måking og matkasse på døren. Da får du tid til å jobbe med at familiesammensetningen er endret, men at det blir bra likevel ❤️ Jeg ville ikke hatt en fremmed i huset i denne perioden (eller aldri, for min del 😉). 5
Gjest theTitanic Skrevet 8. november 2020 #16 Skrevet 8. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har plass, men jeg orker ikke ha noen boende innpå meg i denne perioden. Jeg og barna må venne oss til en ny normal og en ny hverdag. Kan en au pair bo i en utleiedel, eller MÅ de liksom «bo med familien»? ts Anonymkode: 557a9...143 Jeg har ikke au pair selv, men kjenner folk som har. Mener på at de må bo med familien. Au pair ordningen er rimelig arbeidskraft mot å bo hos vertsfamilie for å lære landets kultur, levesett og språk. En slags kulturutveksling. Tror ikke det funker om du putter henne alene et sted....
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #17 Skrevet 8. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Bestille mat på kolonial Litt usikker på vaskehjelp. Spørs hva hun/"han gjør og hvordan boligen er Anonymkode: 5000b...d89 Altså greia med vaskehjelp er at det kreves masse rydding og orging i forkant. Selv da vi var to voksne, var det stress, skulle helst hatt en som ryddet og organiserte også. ts Anonymkode: 557a9...143
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #18 Skrevet 8. november 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altså greia med vaskehjelp er at det kreves masse rydding og orging i forkant. Selv da vi var to voksne, var det stress, skulle helst hatt en som ryddet og organiserte også. ts Anonymkode: 557a9...143 Det tror jeg du kan få, hvis du betaler for det. Jeg har en fantastisk vaskehjelp. Vasker hvitt og vi betaler 700 kr gangen for 110 kvadratmeter. Hun er kjempenøye. Jeg syns det er mye lettere å få ryddet nå, fordi jeg vet at hun kommer den dagen, og da må jeg bare. Funker for meg. Anonymkode: f019e...4be 2
PM75 Skrevet 8. november 2020 #19 Skrevet 8. november 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altså greia med vaskehjelp er at det kreves masse rydding og orging i forkant. Selv da vi var to voksne, var det stress, skulle helst hatt en som ryddet og organiserte også. ts Anonymkode: 557a9...143 Jeg tipper du også kan få tak i en «husmor» som også kan rydde, bytte på senger osv. 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #20 Skrevet 8. november 2020 Jeg hadde; Jobbet redusert. Bestilt matkasse. Anonymkode: 42cf9...7ba 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå