Gå til innhold

Følger du smittevernsreglene?

Følger du smittevernsreglene?   

60 stemmer

1. 1. Følger du smittevernsreglene?

• Ja, har full oversikt og følger alt!
      34
    • Ja, prøver så godt jeg kan, men det hender det glipper.
      22
    • Tja, noen av dem. Men bryr meg ikke så veldig.
      4
    • Nei, korona er ufarlig og tiltakene er sludder.
      0

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare nysgjerrig, så en uhøytidelig avstemning. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lovene, ja. Anbefalingene følger jeg vel forsåvidt også, men ikke med intensjon, det er bare slik jeg liker å leve.

• Liker 2
Skrevet

Syns alternativene i undersøkelsen er litt vanskelige, da regjering gjerne har en pressekonferanse hvor nasjonale retningslinjer følger, hvorpå de noen timer etterpå sier noe helt annet til avisene..

Ja, jeg/vi følger de nasjonale retningslinjene. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg holder avstand så langt det lar seg gjøre, vasker hender jevnlig gjennom hele dagen, unngår å ta på varer jeg ikke skal ha og jeg drar heller ikke ut på fest.
Men jeg er sosial med venner allikevel, det hender seg vi møtes for en kaffe eller hjemme hos hverandre. Jeg reiser også bort til familie hvis jeg føler for det, men blir så klart hjemme hvis jeg ikke er frisk. 

• Liker 1
Skrevet

Alt som er påbudt følger jeg. Anbefalinger følges ikke, utenom det som faller naturlig fra før av. Er ikke så sykt sosial til vanlig så har ikke behov for å feste eller møte store folkegrupper. 

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg følger dem, til tross for jeg er sterkt kritisk til enkelte av tiltakene. 

• Liker 2
Skrevet

Følger de, men har hendt at det glipper med håndhilsing og at jeg ikke har oversikt over folk rundt meg, som fører til at vi går nesten oppe i hverandre

• Liker 1
Skrevet
18 timer siden, Anonymus1986 skrev:

Følger de, men har hendt at det glipper med håndhilsing og at jeg ikke har oversikt over folk rundt meg, som fører til at vi går nesten oppe i hverandre

Håndhilsing 🤨? Oj.

Skrevet
1 minutt siden, KvinneguidenBruker said:

Håndhilsing 🤨? Oj.

Både jeg og motparten vasket oss umiddelbart etterpå uten å ha tatt oss på ansiktet, så det gikk bra

Skrevet

Følger alt. 
Holder 2 meters avstand, holder meg hjemme mest mulig.
Handler stort og sjeldnere.
Går med maske alle steder jeg må, som kollektivt og på butikk.
Vasker hender ofte, spriter hender før jeg tar av/på maske og før jeg kommer inn i butikk og ut av butikk osv.

Skrevet

Følger alt. Hjemmekontor siden februar, handler 1-2 ganger i uka på dagtid uten å ta barna med på butikken, har ikke vært ute å spist siden september, og har en fast treningspartner. Begynner å bli lei...

Skrevet

Er for det meste hjemme. Er kun ute om jeg skal ukeshandle og hente eller levere i barnehagen. Har på munnbind. Vasker hender i butikk, spriter hender hvor det er dispenser, tar på minst mulig, spriter rattet i bilen etter handling, vasker hender når jeg kommer hjem, bytter klær, spriter varene før de settes i kjøleskapet. Spriter mobilen og noen ganger bankkort når jeg kommer hjem. Vasker hender før jeg skal ut av huset. 

• Opprett ny...