AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #1 Skrevet 8. november 2020 Hei. Jeg studerer for tiden en 5-årig mastergrad som jeg trives helt greit med. Underveis i studieløpet har jeg imidlertid tatt flere enkeltemner innenfor en annen retning. Dette har jeg trivdes utmerket med. Jeg har ingen planer om å slutte på mitt 5-årige studieløp ettersom dette er en god utdanning med gode muligheter for god og sikker jobb, i tillegg at jeg synes det er helt greit. Jeg kunne imidlertid tenke meg å også få meg en grad innen den andre retningen også ettersom jeg allerede har mange enkeltemner. Spørsmålet mitt er egentlig som følger: De aller fleste emnene jeg har tatt som enkeltemner ser jeg nå passer inn i en ferdig oppsatt bachelorgrad på UiO, men de er litt ujevnt fordelt i studieløpet. Derfor lurer jeg på om jeg kan ta en del av de andre fagene (de som det går an å ta som enkeltemner), søke plass på bacheloren senere, søke fritak fra emnene jeg allerede har og bare ta de gjenværende emnene hvis/når jeg kommer inn. Er det noen grense på hvor mange studiepoeng man kan få godskrevet i en grad? Og ja, jeg forstår at studieløpet kan forandre seg slik at noen av emnene jeg har tatt plutselig ikke er en del av graden. Håper det var mulig å forstå hva jeg mente. Anonymkode: d026d...700
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #2 Skrevet 8. november 2020 Jeg tror du kan få godskrevet alt som tilsvarer det som graden nå inneholder. Noen steder står det på emnesiden hva som godkjennes. Om de emnene du har tatt er ved samme universitetet som du nå ønsker å ta ny grad, vil jeg tro dette ikke er noe problem. For sikkerhets skyld kan du ta kontakt med studieveileder for å få riktig informasjon. Anonymkode: 6025d...dcf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå