AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #1 Skrevet 8. november 2020 Vi skal ha en blanding av medisterkaker, medisterpølser og pinnekjøtt på julaften. Kålrotstappe, surkål og rødkål er en selvfølge, i tillegg til kokte poteter, men hva mer? Jeg liker å ha noe grønt til, eller andre grønnsaker, så det ikke blir så innmari tungt. Noen anbefalinger? Rosenkål? Dampet brokkoli? Anonymkode: 01536...97d
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #2 Skrevet 8. november 2020 Jeg pleide alltid å få erter eller sukkererter til juleribba da jeg bodde hjemme. Men nå har jeg vent meg til rødkål, så jeg spiser det. Kål er en fullverdig grønnsak, etter min mening. Mange "pynter" forresten ribbe/pølsefatet med salatblader, tomatbåter og agurkskiver. Anonymkode: 183a4...bf7 2
applestories Skrevet 8. november 2020 #3 Skrevet 8. november 2020 Har det samme som deg, men enig i at noe grønt ville gjort seg.
Camillapb Skrevet 9. november 2020 #5 Skrevet 9. november 2020 Rosenkål, brokkoli, blomkål, erter og asparges 😍 3
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #6 Skrevet 9. november 2020 Trenger kun 3 grønnsaker til julematen, Rosenkål Rosenkål Og Rosenkål. I langpanne i stekeovnen. Anonymkode: d9f22...4f0 5
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #7 Skrevet 9. november 2020 Minigulrøtter og surkål gjør susen, feirer med familien til samboeren min, å der er det også rosenkål, men det er jeg ikke så fan av (tar bare litt) 😛 Anonymkode: b36c6...526 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #8 Skrevet 9. november 2020 Til pinnekjøtt bruker vi potetstappe med kålrabi og ellers ikke noe tilbehør annet enn fett fra pinnekjøttet. Til ribba, medisterkakene og sossier bruker vi rød/sur-kål, ertestuing og rosenkål samt poteter. Anonymkode: fd013...7aa 2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #9 Skrevet 10. november 2020 Ristet rosenkål og dampete gulrøtter 😋 Anonymkode: bfc0b...d96 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #10 Skrevet 10. november 2020 Vi bruker bare rødkål, surkål og kålrotstappe (med gulrot i) og potet. Skulle jeg valgt en grønn grønnsak til hadde det nok blitt asparges eller rosenkål, men synes ikke det trengs. Anonymkode: 99e1f...346
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #11 Skrevet 10. november 2020 Rosenkål bakt i ovnen med purre, bacon, og valnøtter. Anonymkode: 903d1...a5a 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #12 Skrevet 10. november 2020 Vi pleier å ha erterstuing, bakt rosenkål og dessuten dampet gulrot, brokkoli, blomkål og grønne bønner. I tillegg til surkål, rødkål, tyttebær, sylteagurk, rødbeter og garnityr av typen tomat og agurk. Anonymkode: 22ca9...48c
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #13 Skrevet 10. november 2020 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Rosenkål bakt i ovnen med purre, bacon, og valnøtter. Anonymkode: 903d1...a5a 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi pleier å ha erterstuing, bakt rosenkål og dessuten dampet gulrot, brokkoli, blomkål og grønne bønner. I tillegg til surkål, rødkål, tyttebær, sylteagurk, rødbeter og garnityr av typen tomat og agurk. Anonymkode: 22ca9...48c Til pinnekjøttt?? TS: Jeg synes ikke pinnekjøtt og medister hører sammen i det hele tatt, for det første. Ribbe og medister, javel - pinnekjøtt og medister: defintivt ikke. For det andre: Til pinnekjøtt har vi kålrabistappe og poteter, pluss enten dampekraft fra kjøttet eller smeltet smør. Ferdig. I enkelte deler av landet er det i tillegg vanlig med rødkål, jeg synes ikke det passer inn. Det eneste grønne jeg kan strekke meg til å inkludere er litt finhakket persille eller gressløk enten i smøret til eller over potetene. Spis heller salat en annen dag i julen, eller lag noe friskt og grønt til forrett eller appetittvekker. Anonymkode: d3022...69d 6
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #14 Skrevet 10. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Til pinnekjøttt?? TS: Jeg synes ikke pinnekjøtt og medister hører sammen i det hele tatt, for det første. Ribbe og medister, javel - pinnekjøtt og medister: defintivt ikke. For det andre: Til pinnekjøtt har vi kålrabistappe og poteter, pluss enten dampekraft fra kjøttet eller smeltet smør. Ferdig. I enkelte deler av landet er det i tillegg vanlig med rødkål, jeg synes ikke det passer inn. Det eneste grønne jeg kan strekke meg til å inkludere er litt finhakket persille eller gressløk enten i smøret til eller over potetene. Spis heller salat en annen dag i julen, eller lag noe friskt og grønt til forrett eller appetittvekker. Anonymkode: d3022...69d Nei, vi har ikke rosenkål til pinnekjøtt, men vi har det om vi har medisterkaker.. Altså, det er da helt normalt å lage flere ting.. Ikke alle liker pinnekjøtt, spesielt ikke små barn. Da er det normalt å supplere med annen julemat. Noen familier er sammensatt av folk fra ulike landsdeler, og da lager man gjerne både ribbe og pinnekjøtt. Og når vi har medisterkaker/ribbe o.l., så er rosenkålblandingen vår god til. Til pinnekjøtt har vi bare poter og kålrabistappe, men altså, ts snakker her om at hun har noe annet i tillegg. Anonymkode: 903d1...a5a 3
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #15 Skrevet 10. november 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Trenger kun 3 grønnsaker til julematen, Rosenkål Rosenkål Og Rosenkål. I langpanne i stekeovnen. Anonymkode: d9f22...4f0 Hahaha... 😂 akkurat som jeg skulle sagt det selv 👍🏻 Elsker rosenkål 😍 Anonymkode: 1e26d...a42
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #16 Skrevet 10. november 2020 Hva med salat av rødbeter, valnøtter og gratinert blomkål? Honningstekte epler, svisker og løk? Mange liker ikke rosenkål, og så lukter det ikke akkurat så godt, nå er jeg en av de som liker det. Anonymkode: b9a69...eea
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #17 Skrevet 10. november 2020 Til pinnekjøtt: kålrabistappe og kokte mandelpoteter Anonymkode: a59f7...751 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #18 Skrevet 12. november 2020 På 10.11.2020 den 10.01, AnonymBruker skrev: Til pinnekjøttt?? TS: Jeg synes ikke pinnekjøtt og medister hører sammen i det hele tatt, for det første. Ribbe og medister, javel - pinnekjøtt og medister: defintivt ikke. For det andre: Til pinnekjøtt har vi kålrabistappe og poteter, pluss enten dampekraft fra kjøttet eller smeltet smør. Ferdig. I enkelte deler av landet er det i tillegg vanlig med rødkål, jeg synes ikke det passer inn. Det eneste grønne jeg kan strekke meg til å inkludere er litt finhakket persille eller gressløk enten i smøret til eller over potetene. Spis heller salat en annen dag i julen, eller lag noe friskt og grønt til forrett eller appetittvekker. Anonymkode: d3022...69d Hvorfor skal du bestemme om folk får lov til å spise medisterkaker eller grønnsaker? Hvem gjorde deg til sjefen, liksom? Anonymkode: 22ca9...48c 2
sommermor Skrevet 13. november 2020 #19 Skrevet 13. november 2020 Vi har kålrotstappe og kokt potet til pinnekjøtt.
Jytte Skrevet 13. november 2020 #20 Skrevet 13. november 2020 Til pinnekjøtt : kålrotstappe, mandelpotet og nyrørte tyttebær. Regner med at ts kanskje spør om tilbehør til medisterkaker fordi det er kresne barn der på julaften. Alle skal trives, ville servert potet, gulrot og surkål hvis noen voksne også ønsker å forsyne seg, i tillegg til kålrotstappe. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå