Gå til innhold

LED pærer gir så stygt lys🙁

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Finnes det noen alternativer? Liker ikke det harde, hvite lyset LED pærene gir. Selv når det står «varm hvit» på pakken, så er de stygge. Særlig de dimbare spottene i taket blir helt fæle med LED!

Anonymkode: 4a721...1dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja syns det er grusomt. Men har ikke råd til det jeg egentlig vil ha, fullspektrede lyspærer. Så har ikke funnet ut hvordan man får tak i det en gang.

Anonymkode: 0f9e2...cee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har smart-systemet til ikea på mine lys i stua og er veldig fornøyd. Kan bestemme farge og intensitet selv på ledlysene

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Finnes det noen alternativer? Liker ikke det harde, hvite lyset LED pærene gir. Selv når det står «varm hvit» på pakken, så er de stygge. Særlig de dimbare spottene i taket blir helt fæle med LED!

Anonymkode: 4a721...1dd

Da kjøper du feil type lyspærer. Billiggreier fra Europris eller Nille? Kjøp kvalitetspærer som Philips eller Osram. Dimming fåes i to utgaver, vanlig og "warmdim". De vanlige beholder fargetemperaturen når de dimmes mens warmdim blir gulere/varmere når de dimmes ned. Vi har warmdim-spotter på hytta men har valgt vanlige hjemme da vi foretrekker de her. 

Ang. downlights synes jeg det er bedre lys generelt fra integrerte LED-spotter (lavtbyggende ISO-safe type med ekstern driver) enn fra 230V spotter med GU10-pære. Det er vel enklere å bygge inn god elektronikk i en ekstern driver fremfor å få plass til alt inne i en GU10-pære. Så her har vi kastet ut alt av GU10 til fordel for lavtbyggende spotter. Er det taklamper med GU10-pærer, spot-skinner og lignende har man selvsagt ikke noe valg (annet enn evt. å bytte hele lampa).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...