Gå til innhold

Sharp MiniDisc

Snuppsi

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en Sharp MiniDisc som det har vært mye trøbbel med i det siste, den har vært inn på reperasjon 2 ganger, uten at jeg vet hvorfor. Den er utrolig pent brukt, det sa betjeningen på butikken der jeg leverte den også, så det er ikke jeg som har herpet den.

Men nå er den da altså i orden igjen, meeen.... da jeg skulle ta opp musikk her om dagen så oppdaget jeg noe rart. Når jeg enten skal redigere en minidisc, eller ta opp musikk så kommer ordet "protected" opp i displayet. Jeg har lest bruktanvisningen, sjekket at discen ikke er sperret for redigeren, og alt skal være i orden.

Men jeg får fortsatt ikke redigert eller tatt opp musikk! Hva skal jeg gjøre? Er det noen som har noen tips til meg, eller er jeg nødt til å levere den inn for 3. gang???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nokk ikke no feil med Md'en din. Regner med at 2protected" kommer opp fordi MDdisketten din er beskyttet. Litt sånn som de gamle kasettene var. Se på disketten om du har dratt tilbake den "spaken" som beskytter deg fra å ta opp uten å egentlig mene det.

Kom plutelig på at kunne teipe en liten teipbit over de gamle kassettene, slik at man kunne ta opp på kjøpte album! Tok opp mye nye sanger på New Kids kassetten ja!!! lol...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har allerede sjekket dette skjønner du :/ Hjelper ikke noe!

Nå har garantien gått ut, og dette kom etter at jeg hadde levert den inn for 2. gang (pga at reperatørene hadde kortsluttet noe *grr*).

Har blitt en stund siden jeg fikk ordnet den, men jeg har ikke prøvd å redigere en MD eller spilt inn en ny før nå, og da går det selvfølgelig ikke an :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jeg desverre ikke hjelpe deg! Har hatt noen md'er selv. Nå er min siste ødelagt igjen. Bruker de pent jeg også. Sist jeg sendte den inn brukte de evigheter på å fikse den. Det er så utrolig irriterende når man endelig har brukt den litt, og plutselig bare vil den ikke mer. Jeg er av den typen som blir helt avhengig av minidisken min. Kan gå å sutre i flere dager etterpå. Kanskje disse nye Mp3kassene er bedre?? Noen kan man jo lagre 60GB-ca 50-60 album.. De er ikke større enn en bærbar cdspiller heller. (hva enn nå det het..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må vel bare gå og klage igjen da, men det er utrolig irriterende når den nesten ikke er brukt :evil:

Får den heller ikke på garantien heller nå, når det er så lenge siden jeg fikk den igjen fra forrige reperasjon :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Du må kke bry deg om den "garantien" som selgere/fabrikanter gir deg. Den garantien de gir er ikke bindende for dem på noen måte. De kan nårtid som helst gå vekk fra den, på dems premisser.

Du må føge kjøpsloven, og tar jeg ikke feil så gir den deg 2 års reklamasjonsrett!!

Nullet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter den nye kjøpsloven som kom for ca. 1-2 mnd siden mener jeg at du har krav på en ny md.

Tror ikke forhandleren kan diskutere det en gang...

Lurer litt på den loven selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hei dere!

Da har jeg vært og levert Mini Disc'en min igjen! Det var han som tok i mot den for 2. gang som tok imot den i dag også. Han sa at det var helt sikker de som hadde reparert den som hadde feilet NOK en gang, og derfor så gikk det på garantien.

Jeg har fått låne den MiniDisc nå, og den andre er på reperasjon... gratis! Jeg er så lykkelig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...