Gå til innhold

Du som ikke trivdes som barnehagelærer, hva gjorde du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Du som har jobbet som barnehagelærer og ikke trivdes i jobben, hva gjorde du? Hva slags jobb har du gått til? Og trives du bedre nå? 

Føler jeg låst fast, og enten er overkvalifisert eller underkvalifisert...

Anonymkode: 2ed98...40b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slenger meg på her og håper det dukker opp noen spennende forslag🙌

Anonymkode: 3218a...e8a

Skrevet

Det finnes veldig mange tråder om dette, du kan søke opp, jeg har blant annet lagd en av dem. De fleste svarene er miljøterapeut og jobb i barnebolig feks. Selv skal jeg ta master til høsten, har søkt to år på rad og kommet inn så vet at jeg kommer inn neste år også, nå planlegger jeg fram mot det og biter tenna sammen det siste året i barnehage nå. Føler ikke jeg har annet valg. Lykke til!

Anonymkode: 3f206...9bc

Skrevet

Tenker på samme selv. Er ikke pedleder da så det har hjelpt veldig. Men likevel veldig krevende jobb og ser ikke for meg at jeg skal jobbe i barnehage resten av livet. Kjenner jeg ofte misunner foreldre som leverer barna og drar på sin jobb på et kontorl eller klesbutikk og kan pynte seg. Snakke med andre voksne

• Liker 5
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes veldig mange tråder om dette, du kan søke opp, jeg har blant annet lagd en av dem. De fleste svarene er miljøterapeut og jobb i barnebolig feks. Selv skal jeg ta master til høsten, har søkt to år på rad og kommet inn så vet at jeg kommer inn neste år også, nå planlegger jeg fram mot det og biter tenna sammen det siste året i barnehage nå. Føler ikke jeg har annet valg. Lykke til!

Ikke Ts, men hva slags master sikter du på? Synes det er vanskelig å finne noe ikke-bhg master. .. 

Anonymkode: d1900...dfc

Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke Ts, men hva slags master sikter du på? Synes det er vanskelig å finne noe ikke-bhg master. .. 

Du kan ta master i spesialpedagogikk, eller master i pedagogikk (den er helt urelatert til barnehage), master i rådgivningsvitenskap finnes også, samt generell ledelse eller utdanningsledelse. Med alle disse kan man få helt andre jobber enn barnehage, og flere av disse jobbene er ikke jobber med barn i det hele og store, hvis man vil helt bort fra det (som jeg vil). Jeg drømmer om en voksenjobb på kontor der jeg kan jobbe faglig og kle meg fint, ikke bare drive med litt pedagogisk arbeid men stort sett bare passe barn og gjøre "husarbeid" i masse støy og praktiske klær. 

• Liker 4
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Du som har jobbet som barnehagelærer og ikke trivdes i jobben, hva gjorde du? Hva slags jobb har du gått til? Og trives du bedre nå? 

Føler jeg låst fast, og enten er overkvalifisert eller underkvalifisert...

Har sagt opp etter mange år. Ser nå etter en annen type jobb. 

Anonymkode: 8f494...c75

Skrevet

Studerer dere da ved siden av jobb? 

Skrevet

Sa opp jobben som barnehagelærer og nå går jeg masterstudium i logopedi. Dvs spes.ped med logopedi som fordypning, da har jeg yrkestittel som logoped når jeg er ferdig, men kan også feks jobbe som spesialpedagogisk rådgiver. 

Anonymkode: 79405...b0d

Skrevet

Jeg har begynt på master i spes.ped som jeg kombinerer med bhg.lærer-jobb. Dette for å komme meg unna barnehagens daglige gjøremål. Ønsker kontorjobb😅

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ta master i spesialpedagogikk, eller master i pedagogikk (den er helt urelatert til barnehage), master i rådgivningsvitenskap finnes også, samt generell ledelse eller utdanningsledelse. Med alle disse kan man få helt andre jobber enn barnehage, og flere av disse jobbene er ikke jobber med barn i det hele og store, hvis man vil helt bort fra det (som jeg vil). Jeg drømmer om en voksenjobb på kontor der jeg kan jobbe faglig og kle meg fint, ikke bare drive med litt pedagogisk arbeid men stort sett bare passe barn og gjøre "husarbeid" i masse støy og praktiske klær. 

du må jo forholde deg til bhg/skole , ledelsen, foreldre etc som spesial Pedagog 

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Master i hva da? 

Anonymkode: 3218a...e8a

Skrevet

Takk for alle svar! Da har man kanskje litt flere muligheter enn jeg trodde.. Lykke til til alle som også vil videre ♥️

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

du må jo forholde deg til bhg/skole , ledelsen, foreldre etc som spesial Pedagog 

Anonymkode: 

Ja? Som tidligere nevnt kan du også få deg jobber som er helt urelatert til barnehage med feks master i pedagogikk. Velger man spes.ped så ønsker man jo å jobbe i feks ppt. Man må jo velge master utifra hva man ønsker. 

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sa opp jobben som barnehagelærer og nå går jeg masterstudium i logopedi. Dvs spes.ped med logopedi som fordypning, da har jeg yrkestittel som logoped når jeg er ferdig, men kan også feks jobbe som spesialpedagogisk rådgiver. 

Anonymkode: 79405...b0d

Hei :) Jeg har veldig lyst til å bli logoped. Jobber som støttepedagog nå, men det er for tungt fysisk sett for meg (jobber med barn med CP). Studerer du ved UiO? Vet du hva kravet var for å komme inn da du begynte?

Anonymkode: 44e20...38f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...