Gå til innhold

Hvordan finne sammen når en annen har vært involvert (ikke utro)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han gjorde det brått slutt da han fikk interesse for en annen jente.  Avgjørelsen var hastepreget, og han har hatt et vanskelig år på jobb. Vi har vært sammen i fire år, men det er ingen barn i bildet, og vi bodde ikke sammen pga litt upraktisk avstand. 

Han hooket opp med denne jenta én gang rett etter bruddet, men etter det holdt de bare kontakten på snapchat. Jeg syntes i tillegg det er en litt "ekkel" jente, som gjør alt verre. Vi snakket ikke sammen overhode i denne perioden, men han hintet litt på sosiale medier til at han angret.

Sekundet jeg tok kontakt etter noen måneder kuttet han tilsynelatende kontakten med denne jenten, i det minste ned til et høflig minimum fra tidligere å ha snakket 24/7 fra morgen til kveld. 

Meg og min eks har hatt kontakt daglig, men langt mindre enn han og henne hadde, da hun er yngre enn oss og mer opptatt av sosiale medier. Det har gått veldig bra de siste tre ukene, men stagnert litt fordi ingen av oss har sagt noe om hva vi vil. Jeg vil ikke si noe fordi jeg ble dumpet, og er redd for å bli avvist, og trenger at han er den som sier unnskyld og tar initiativ. Han er av den litt feige typen - alltid vært jeg som har dratt lasset med ubehagelige samtaler og initiativ. 

Den siste uka virker det som følelsene hans har svaiet litt igjen, vi har hatt noen gode øyeblikk, men han vist litt mindre interesse, og jeg har oppdaget at han er vesentlig mer på sosiale medier igjen enn før. Jeg mistenker at han har begynt å snakke med henne igjen, selv om ikke like mye som før. Det kan være koronakjedsomhet, oppmerksomhet, eller usikkerhet. Men jeg blir veldig usikker av dette, og føler ikke at jeg er berettiget til å kreve at han kutter kontakten med henne når vi ikke er i et forhold. Han har heller ikke ytret konkret at han vil bli kjærester igjen, så jeg føler ikke jeg har noe å komme med.

Jeg blir lei meg, demotivert, og føler meg sviktet. Selv om de bare prater over snapchat, og jeg er 100% sikker på at de ikke kommer til å møtes noe mer. Og selv om han dropper henne syntes jeg det er vanskelig å skulle gå videre og komme over at han har vært med noen andre, og at hun alltid vil være der. Hun forsvinner ikke. 

Noen som har råd? Utover å "dump han". Jeg vil gjerne få dette til å funke mellom oss, og trenger konstruktive råd. 

Anonymkode: 3da6b...7d4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kommer ikke til å få noen råd her, for det finnes kun et vettug råd, og det er å kutte kontakten med han. Du sier jo at du er ute etter råd utover dette, noe som ingen oppegående mennesker gir. 

Anonymkode: 1ffe3...917

• Liker 3
Skrevet

Holder det ikke med den andre tråden?

Anonymkode: 9152a...e7d

Skrevet

Hvis du virkelig vil ha ham tilbake, må du nok svelge stoltheten og si det rett ut til ham, og ta det derfra. Men da bør han komme ilende og si at han angrer. Hvis han ikke gjør det, må du for guds skyld kutte ham ut. 

Skrevet

Som Maggi2 sier, her må du nesten være tøff og i min mening i tillegg stille harde krav. Han har sviktet deg skikkelig, og du taper kun på å la det gå og skure slik det gjør. Selvfølelsen din kommer til å ta svalestup hvis du fortsetter å la ham gå sånn og balansere mellom to damer mens du sitter igjen uten svar.

Du har rett til å be ham ta et valg og å holde seg til det slik at du får det bra igjen. At dere ikke er i et forhold gjør det bare mer viktig at han bestemmer seg en gang for alle, og kutter ut den andre eller i verste fall deg. Det er ikke riktig å holde folk på gress slik, da er det vel mye bedre at du får mulighet til å sørge ferdig over det som i praksis allerede er et brudd?

Eller, å kunne gå inn i en sikker fremtid sammen? Du står liksom i døra med den kalde trekken og får verken lukket eller gått inn. Om han er feig og ikke løser dette, så må du bare løse det for ham/dere.

• Liker 4
Skrevet

Hva legger du i at du mener hun er ekkel??

Anonymkode: a6a33...82a

• Liker 3
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva legger du i at du mener hun er ekkel??

Anonymkode: a6a33...82a

Skrevet

Først og fremst vil jeg advare på det sterkeste å vise at du er desperat. For du merker jo allerede at han begynner å slappe av i forhold til deg. Som om han vet at han "har deg" om han vil. Kanskje det kan være en ide at du går på en date eller to selv slik uforpliktende og bare koser deg og har det moro og sosialt og sørger for at din ex får vite det. Kanskje han da få fart på seg og innser at han faktisk kan miste deg. Vi damer har lett for å være for naive når vi "dealer" med menn. Om du går f.eks på Youtube og ser på slike coacher som forklarer hvordan mannesinnet fungerer så vil du kanskje skjønne at det ikke hjelper å være bare snill men kanskje til og med bruke list. Ikke la han få noen goder som bare en ektemann fortjener når dere faktisk ikke er sammen akkurat nå. Begynn å dyrke deg selv og invester i utseendet ditt og helsen fysisk og psykisk; Bli den beste utgaven av deg selv, lev et aktivt liv og begynn å se på deg selv som selveste Prisen (premien) han kan få dersom han fortjener deg. LYKKE TIL!

Anonymkode: c8560...80b

• Liker 1
Skrevet
På 8.11.2020 den 16.53, AnonymBruker skrev:

Han gjorde det brått slutt da han fikk interesse for en annen jente.  Avgjørelsen var hastepreget, og han har hatt et vanskelig år på jobb. Vi har vært sammen i fire år, men det er ingen barn i bildet, og vi bodde ikke sammen pga litt upraktisk avstand. 

Han hooket opp med denne jenta én gang rett etter bruddet, men etter det holdt de bare kontakten på snapchat. Jeg syntes i tillegg det er en litt "ekkel" jente, som gjør alt verre. Vi snakket ikke sammen overhode i denne perioden, men han hintet litt på sosiale medier til at han angret.

Sekundet jeg tok kontakt etter noen måneder kuttet han tilsynelatende kontakten med denne jenten, i det minste ned til et høflig minimum fra tidligere å ha snakket 24/7 fra morgen til kveld. 

Meg og min eks har hatt kontakt daglig, men langt mindre enn han og henne hadde, da hun er yngre enn oss og mer opptatt av sosiale medier. Det har gått veldig bra de siste tre ukene, men stagnert litt fordi ingen av oss har sagt noe om hva vi vil. Jeg vil ikke si noe fordi jeg ble dumpet, og er redd for å bli avvist, og trenger at han er den som sier unnskyld og tar initiativ. Han er av den litt feige typen - alltid vært jeg som har dratt lasset med ubehagelige samtaler og initiativ. 

Den siste uka virker det som følelsene hans har svaiet litt igjen, vi har hatt noen gode øyeblikk, men han vist litt mindre interesse, og jeg har oppdaget at han er vesentlig mer på sosiale medier igjen enn før. Jeg mistenker at han har begynt å snakke med henne igjen, selv om ikke like mye som før. Det kan være koronakjedsomhet, oppmerksomhet, eller usikkerhet. Men jeg blir veldig usikker av dette, og føler ikke at jeg er berettiget til å kreve at han kutter kontakten med henne når vi ikke er i et forhold. Han har heller ikke ytret konkret at han vil bli kjærester igjen, så jeg føler ikke jeg har noe å komme med.

Jeg blir lei meg, demotivert, og føler meg sviktet. Selv om de bare prater over snapchat, og jeg er 100% sikker på at de ikke kommer til å møtes noe mer. Og selv om han dropper henne syntes jeg det er vanskelig å skulle gå videre og komme over at han har vært med noen andre, og at hun alltid vil være der. Hun forsvinner ikke. 

Noen som har råd? Utover å "dump han". Jeg vil gjerne få dette til å funke mellom oss, og trenger konstruktive råd. 

Anonymkode: 3da6b...7d4

Han er kommer til å stikke sin vei HVER GANG noe mer spennende enn deg dukker opp...siden du er blitt noe som han vet hvem er, du er kjedelig, men trygg, men når ny spenning dukker opp vil han stikke igjen

Anonymkode: 0f43c...e16

• Liker 1
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker said:

Han er kommer til å stikke sin vei HVER GANG noe mer spennende enn deg dukker opp...siden du er blitt noe som han vet hvem er, du er kjedelig, men trygg, men når ny spenning dukker opp vil han stikke igjen

Anonymkode: 0f43c...e16

Tror ikke det nødvendigvis det er så ille, men. Med tiden så kan det vel være ting som frister. Slik er det for alle. Men så er det de mange som blir brent og oppdager at gresset ikke er grønnere på den andre siden og at de faktisk savner forskjellige aspekter fra det gamle forholdet som at dama var flink til å lage mat evt.bake eller var flink med penger og trofast og pålitelig etc. Fordi han kanskje ble brent så vil han tenke seg litt mere om neste gang han føler seg fristet. Ofte er det nok en meget sterk titrekning til en annen gjerne erotisk, kanskje forelskelse, som gjør at noen bryter ut av det faste forholdet men det er ikke sikkert at det nye forholdet klaffer ellers.

Anonymkode: c8560...80b

Skrevet

Hei! Føler med deg, men du må virkelig bare komme deg videre og kutte all kontakt. Sorry, klarer ikke si noe annet, selv om du bare ønsket "positive" kommentarer. Han vil ikke endre seg og du vil alltid ha denne tvil-følelsen. Han valgte en annen over deg og det er en vond følelse. Slik du la det frem i den andre tråden (om den også var din) så er jeg ganske sikker på at han hooket opp med henne allerede da dere var sammen. Hvorfor vil du ha en slik mann? Du fortjener en som vier sin fulle oppmerksomhet mot deg og ikke 1-5 andre jenter samtidig. Er det et åpent forhold du ønsker? Han virker ikke glad nok i deg og respekterer ikke dine følelser. Dette gjør du jo bare fordi du er redd for å være alene og ensom, eller hva?? Det virker i alle fall slik. Har du familie og venner rundt deg som du kan finne på ting med og som kan holde deg opptatt? Du burde ikke gå tilbake! Beste du uansett kan gjøre for hans oppmerksomhet er å kutte kontakten tvert. Jeg ble jevnlig bombadert med meldinger av min eks da jeg sluttet å prate med han.

Det beste for å komme seg videre er å slette han fra sosiale medier og ikke følge med på hva han driver med. Finn deg en annen mann å vie oppmerksomheten din mot, og som er verdt det. Du fortjener en som er oppriktig glad i deg og ikke vil såre deg slik. Så håper virkelig ikke du kaster bort flere år til på han møkkafyren. Du er egentlig i en fin alder nå til å være singel før du finner en å stifte familie med (om det er det du ønsker). Om du bruker flere år på han idioten er du plutselig 30 og enda mer bitter. Kanskje blir du også da stresset over å måtte starte helt på nytt mtp barn (igjen om det er det du ønsker). Da kommer du i hvert fall til å hate denne fyren og ikke bare trutmunn-damen. Hun misliker du fordi han kunne finne på å gå for noen med så annerledes verdier enn deg selv. Det sier vel mer om at du og han ser etter ulike ting. Ikke lag unnskyldninger for han om at han bare trengte oppmerksomhet. Om man elsker den man er sammen med behandler man ikke partneren slik han gjorde mot deg. Håper du ikke går tilbake, men et siste tips er å la han få gjennomgå ved å være litt "hard to get". Det er ikke så spennende å få servert alt på et sølvfat. Ikke at jeg tror det sistnevnte er lurt av deg, for du kommer nok bare til å bli mer såret.. Han leker jo bare med dine følelser.

Anonymkode: dbca2...146

• Liker 1
Skrevet
På 8.11.2020 den 21.10, AnonymBruker skrev:

Hvis dette er din tråd også ts, så vil jeg jo si at han var utro. Det er i grenseland men samme landet for å si det sånn.

Det virker i tillegg som problemet er større. Du sier du tar initiativ hele tiden, da vet han nok ikke helt om han ønsker å være i et forhold med deg.

Anonymkode: 2f0ec...939

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...