Spirito Skrevet 2. august 2005 #1 Skrevet 2. august 2005 Jeg skal ha innvielsesfest for familien i dag, og skal servere pasta basta. Det er kylling, champignon, chili, tomatpuré og buljong i fløte. Jeg blir nødt til å servere i pastatallerkner, siden det er det eneste vi har mange nok like av. Men hva skal vi ha ved siden av? Har lyst på båndspaghetti, det funker det? Men hva med brød, salat, vin, brus osv.? Hva bør jeg servere ved siden av? Vi pleier liksom å spise dette uten noe annet enn spaghetti ved siden, men det trengs kanskje litt mer når man har invitert gjester?
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2005 #2 Skrevet 2. august 2005 Jeg syns båndspaghetti er veldig godt ved siden av. Jeg ville nok også hatt en salat med litt smak i, evt. bare tomat og løk. Det er mange som ikke klarer å spise spaghetti uten brød ved siden av så det kan kanskje være greit å ha med det også. Men, jeg ville valgt noe annet enn loff, kanskje brød med valnøtter e.l. Brus eller vin kommer jo helt an på hvor mange som kjører, om det er "vanlig" å servere vin i dine kretser osv. Men, rødvin ved siden av er jo veldig godt da Høre veldig koselig ut!
Gjest piaf Skrevet 2. august 2005 #3 Skrevet 2. august 2005 Båndspaghetti fungerer aldeles utmerket til en sånn kremet pastasaus. Hørtes godt ut! Pastaretten virker så innholdsrik at jeg ikke synes du trenger å servere noe annet enn brød til, feks varme baguetter eller godt landbrød fra bakeren. Skulle jeg også hatt salat ved siden av, ville jeg ha valgt en helt enkel grønn salat, med blanding av litt forskjellige salattyper, feks rød ekeblad, ruccola og grønn lollo. Dressing av extra virgin olivenolje, balsamico, salt og pepper. Det vil både smake friskt og se fint ut på bordet og på tallerkenen. Når det gjelder drikke, passer jo lette italienske rødviner fint til pasta, feks en Valpolicella. Selv drikker jeg aldri brus til mat (aldri brus overhodet, faktisk ), så jeg ville valgt vann eller Farris i tillegg til vin. Men det kommer jo alt an på hva du og gjestene dine foretrekker.
Spirito Skrevet 2. august 2005 Forfatter #4 Skrevet 2. august 2005 Ok, da tror jeg jeg dropper salaten. Det blir liksom så mye klin oppi pastatallerknene. Har kjøpt steinbakt brød med tomat og oliven, serverer ved siden av på skål med godt smør. Vet ikke helt om folket vil ha vin, men har en flaske rødvin som kan stå i beredskap. Den skal være romtemperert, skal den ikke? Kjøper litt brus til de som vil ha det, samt en mugge med isvann. Høres dette bra ut?
Nilma Skrevet 2. august 2005 #6 Skrevet 2. august 2005 har en flaske rødvin som kan stå i beredskap. Den skal være romtemperert, skal den ikke?← Nei, de fleste rødviner skal ikke være romtemperert. Som en generell regel kan du si at dess lettere rødvinen er, dess kjøligere skal den være. Den skal for all del ikke være kald, eller like kjølig som hvitvin, men et kort opphold i kjøleskapet gjør seg veldig godt, særlig hvis det er en relativt lett rødvin. Det høres ut som om du har planlagt et deilig måltid, kos dere!
Gjest Jente 32 Skrevet 3. august 2005 #7 Skrevet 3. august 2005 Dette hørtes veldig godt ut. Har du en oppskrift? Jeg er håpløs på slumping.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå