AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #1 Skrevet 8. november 2020 Samboer og jeg har flyttet inn i nytt hus, og har slitt med den forrige huseieren. Huset ble av mange grunner ubebolig, og vi måtte flytte på grunn av dette. Vi hadde i grunn krav på tilbakebetaling av husleie, men han motsetter seg det. Forige uke var jeg og min mor å vasket ned, men de gjøre mye snekkerarbeid og sånn på grunn av fukt og mugg. Så det er mange forskjellige arbeidskarer innom i løpet av uka. Vi sa vi var ferdig vasket til huseier forige søndag, men han hadde ikke mulighet for å sjekke før i går. Da sjekket hans mor, var det ikke bra nok. Da ble samboer litt oppgitt. Men vi ble enige om at siden jeg hadde fri i går, så skulle jeg ta babyen og hun vaske. Vi fikk en liste på hva som måtte vaskes bedre; dusjkabinett, en hylle og gulv. Samboer vasket dette, og jeg skulle møte huseier i dag for å levere nøkkel. Da kom han med fler ting som måtte vaskes bedre; vinduer, ei gulvlist og tømme sluk under vask. Da ble vi begge oppgitt, for dette kunne han sagt første gangen. Vi bestemte oss for å dra å vaske disse tingene i dag, slik at hun kunne vaske og jeg ta baby. I stuen er det vinduer oppe og nede, de oppe må en ha en stige for å vaske. De nede hadde min mor vasket, men ikke godt nok. Samboer spurte før hun startet om han mente at vinduene oppe og nede skulle vaskes, for de oppe er alt for høye til at vi rekker opp. Og inne er det en trapp der vinduene er, så er vanskelig. Jeg sa da at huseieren bare mente vinduene nede. De kan vaskes ved å stå. Så samboer vasket alle fem vinduene, utvendig og innvendig. Vinduene inne er litt kronglete, da en må klatre på en kant i trappen. Samboer pusset og styrte vel en god time, før hun vasket over gulvet og var ferdig. Men så ombestemte jeg meg, og syntes det var best å ta vinduene over også - så huseier ikke har noe å ta oss på. Da ble samboer veldig oppgitt og sur😶 Hun mente da at arbeidet hun hadde gjort bare var bortkasta, for vasker man vinduene øverst - renner det ned på vinduene under, og de må vaskes om igjen. Jeg har og bare annenhver lørdag fri fra jobb, og hun er alene med babyen fra morgen til kveld. Og nå har det vært noe hver frilørdag jeg har hatt (flytting, andre ting) så vi har enda ikke fått pakket ordentlig ut i det nye huset. Så samboer er sur for hun har snakket om de siste ukene at denne helga her skal jeg ta baby, og samboer få alle tingene på plass. For det er kaos. Men nå ble det vasking i går, og da vasking i dag. Hun ba meg kjøre hun og babyen hjem, for da måtte vi uansett hjem for å hente stige. Så da var det best at jeg slapp de av hjemme, for så å dra tilbake for å vaske igjen. Så nå er hun sur for å ikke ha fått gjort noe hjemme, at jeg sa at huseier bare tenkte på de nederste vinduene. Hun lever daglig i kaos hjemme med esker, poser med tøy og generell kaos - så skjønner hun så frem til denne helga og at den ble ødelagt av vasking i den andre leiligheten. Beklager langt innlegg, men er det noe å bli så sur for? Og hva kan jeg eventuelt gjøre for å blidgjøre henne? Anonymkode: cc0b4...785
Candiru Skrevet 8. november 2020 #2 Skrevet 8. november 2020 Hun er vel bare generelt sur fordi hun er sliten av alt med flytting, gjentatte runder med vasking osv. Det er jo ikke så rart det, Hvorvidt du har gjort noe galt spiller kanskje ikke så stor rolle. 6
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #3 Skrevet 8. november 2020 2 minutter siden, Candiru skrev: Hun er vel bare generelt sur fordi hun er sliten av alt med flytting, gjentatte runder med vasking osv. Det er jo ikke så rart det, Hvorvidt du har gjort noe galt spiller kanskje ikke så stor rolle. Ja, skjønner jo det. Min mor og meg er kanskje ikke like nøye som hun er heller. Kanskje det at hun er sliten etter flytting kombinert med baby som låser hun litt.. men vet fortsatt ikke hva jeg kan gjøre med det. Nå er det 2 uker til neste gang jeg har en fridag, så samboer kommer til å være oppgitt over å ikke få gjort noe hjemme til den tid Ts Anonymkode: cc0b4...785
Gjest førstedamen Skrevet 8. november 2020 #4 Skrevet 8. november 2020 Ville bare gitt litt støtte, sagt at jeg har forståelse for at ting ikke går som planlagt og om det er noe du kan hjelpe med.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #5 Skrevet 8. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, skjønner jo det. Min mor og meg er kanskje ikke like nøye som hun er heller. Kanskje det at hun er sliten etter flytting kombinert med baby som låser hun litt.. men vet fortsatt ikke hva jeg kan gjøre med det. Nå er det 2 uker til neste gang jeg har en fridag, så samboer kommer til å være oppgitt over å ikke få gjort noe hjemme til den tid Ts Anonymkode: cc0b4...785 Kjøpe en sele eller sjal og fest babyen på deg selv mens du rydder ut av flytteesker? Da ser hun at det er fult mulig å organisere mens man har en baby? Anonymkode: 05947...370 1
Pappi Skrevet 8. november 2020 #6 Skrevet 8. november 2020 Skjønte ikke helt, er dere ferdige med utvask av gammel leilighet nå? Hvis ikke kan vel du dra etter jobb en dag og ta det som gjenstår? Kanskje moren din kan ta babyen noen timer en dag så samboer får pakket ut litt? (om moren din har fri på dagtid da) 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #7 Skrevet 8. november 2020 Synes det var litt vanskelig å forstå situasjonen her, men prøver meg på en oppsummering, så får du si i fra hvis jeg har misforstått. Du har hatt ansvaret for utvask av forrige bolig, samt kommunikasjon med forrige huseier. Din samboer har hatt ansvaret for barnet deres. Fordi du hadde gjort en dårlig jobb med utvaskingen skulle du i stedet se til barnet (og ta deg av utpakking og rydding?), mens samboeren din skulle ta over utvasken. Du ga henne feil instrukser, og hadde planlagt dårlig ved å la være å sende med henne stige, og dette medførte ekstra arbeid for henne. Hun ble irritert på deg over dette. Stemmer dette? Anonymkode: b6bfa...e30 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #8 Skrevet 8. november 2020 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjøpe en sele eller sjal og fest babyen på deg selv mens du rydder ut av flytteesker? Da ser hun at det er fult mulig å organisere mens man har en baby? Anonymkode: 05947...370 Vi har sele, men baby vil ikke bruke den. Dessuten sover bare baby en halv time to ganger på dagtid, så er vanskelig å få gjort ting som å bare spise når en er alen med babyen. 28 minutter siden, Pappi skrev: Skjønte ikke helt, er dere ferdige med utvask av gammel leilighet nå? Hvis ikke kan vel du dra etter jobb en dag og ta det som gjenstår? Kanskje moren din kan ta babyen noen timer en dag så samboer får pakket ut litt? (om moren din har fri på dagtid da) Jo, men det er allerede mørkt når jeg er ferdig på jobb og det er dårlig belysning der. Vanskelig og å vaske vinduer når det er mørkt. 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes det var litt vanskelig å forstå situasjonen her, men prøver meg på en oppsummering, så får du si i fra hvis jeg har misforstått. Du har hatt ansvaret for utvask av forrige bolig, samt kommunikasjon med forrige huseier. Din samboer har hatt ansvaret for barnet deres. Fordi du hadde gjort en dårlig jobb med utvaskingen skulle du i stedet se til barnet (og ta deg av utpakking og rydding?), mens samboeren din skulle ta over utvasken. Du ga henne feil instrukser, og hadde planlagt dårlig ved å la være å sende med henne stige, og dette medførte ekstra arbeid for henne. Hun ble irritert på deg over dette. Stemmer dette? Anonymkode: b6bfa...e30 Ja, nesten. Skulle ikke ta meg av utpakking. Det står samboer for, da hun er litt mer organisert og vet hvor ting skal være. Ts Anonymkode: cc0b4...785
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #9 Skrevet 8. november 2020 Ho lov til å være oppgitt både av situasjonen og deg egentlig. Bere være støttende og håpe dere kommer dere i orden kjapt. Anonymkode: 705f3...4da 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #10 Skrevet 8. november 2020 Det krever litt intelligens å fatte seg i korthet😏 Anonymkode: 80526...79f 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #11 Skrevet 8. november 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det krever litt intelligens å fatte seg i korthet😏 Anonymkode: 80526...79f Stemmer det, Einstein... Anonymkode: e021e...051
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #12 Skrevet 8. november 2020 Det finnes arbeidslys du kan kjøpe på f.eks biltema slik at du ser godt i mørk bolig. Skjønner at hun blir irritert når hun først får én beskjed, og så en annen som ødelegger litt for jobben hun allerede har gjort. Synes også at i flyttesituasjoner så kan familie i nærheten trå til litt ekstra med å passe baby. Anonymkode: ac6f2...04c 2
Rararara Skrevet 8. november 2020 #13 Skrevet 8. november 2020 Tenker at det er selvfølgelig at man er nøye med utvask når man flytter, og sluker skal også taes (det skal ikke være nødvendig å få beskjed om det.) Jeg skjønner at din samboer er irritert over å måtte bruke tid på å vaske noe som allerede skulle vært ferdig. Trodde du forresten at huseier mente dere bare måtte vaske vinduene nede, eller sa du det bare fordi du egentlig ikke gadd å hente stige? Kjenner jeg blir litt irritert selv når jeg leser dette.. 1
PM75 Skrevet 8. november 2020 #14 Skrevet 8. november 2020 Dere er slitne, begge to. Vær rause med hverandre i denne periode & husk at det blir bedre!
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #15 Skrevet 8. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ho lov til å være oppgitt både av situasjonen og deg egentlig. Bere være støttende og håpe dere kommer dere i orden kjapt. Anonymkode: 705f3...4da Ja, jeg føler jeg er veldig støttende. Og hun er ikke sur lenger nå, bare sliten. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det finnes arbeidslys du kan kjøpe på f.eks biltema slik at du ser godt i mørk bolig. Skjønner at hun blir irritert når hun først får én beskjed, og så en annen som ødelegger litt for jobben hun allerede har gjort. Synes også at i flyttesituasjoner så kan familie i nærheten trå til litt ekstra med å passe baby. Anonymkode: ac6f2...04c Ja, men fortsatt er det veldig vanskelig å vaske vinduer innvendig og utvendig selv med lts. Familie skulle gjerne trådd til mer, men det er et par timer hver vei for begge familiene og foreldrene våre er alle i risikogruppa. Så de vil helst holde seg hjemme, og vi vil helst at de skal være hjemme. 54 minutter siden, Rararara skrev: Tenker at det er selvfølgelig at man er nøye med utvask når man flytter, og sluker skal også taes (det skal ikke være nødvendig å få beskjed om det.) Jeg skjønner at din samboer er irritert over å måtte bruke tid på å vaske noe som allerede skulle vært ferdig. Trodde du forresten at huseier mente dere bare måtte vaske vinduene nede, eller sa du det bare fordi du egentlig ikke gadd å hente stige? Kjenner jeg blir litt irritert selv når jeg leser dette.. Ja, men akkurat sluket under vasken på badrom var gjemt - de andre slukene hadde vi faktisk tatt. Huseier sa de vinduene nede. De oppe var heller ikke vasket da vi flyttet inn. 7 minutter siden, PM75 skrev: Dere er slitne, begge to. Vær rause med hverandre i denne periode & husk at det blir bedre! Ja, takk for gode ord! Ts Anonymkode: cc0b4...785
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #16 Skrevet 8. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det krever litt intelligens å fatte seg i korthet😏 Anonymkode: 80526...79f Aldri skrytt på meg å være intelligent😊 Ts Anonymkode: cc0b4...785
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå