AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #1 Skrevet 8. november 2020 Ser dette rundt meg, i snitt ligger det på 2-3år etter barnet er født. Så tar forholde slutt, triste greier. Jeg har stor omgangskrets, standard er at de blir drept av tidsklemma og uenige om hvordan barna skal oppdras. Så er det i gang med å krangle om samvær og andre ting. Snakke dritt om hverandre. Uff, utrolig glad jeg ikke har barn. Ville aldri turt det i dagens samfunn. Anonymkode: c882d...e96 6
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #2 Skrevet 8. november 2020 Er det kvinnens feil mener du? Siden du spør hvorfor menn tør? 🤭 Anonymkode: 3cc8f...c4f 38
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #3 Skrevet 8. november 2020 Huh? Mannen min dumpet meg til fordel for ny dame... Anonymkode: c5085...18c 19
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #4 Skrevet 8. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det kvinnens feil mener du? Siden du spør hvorfor menn tør? 🤭 Anonymkode: 3cc8f...c4f Jeg mener at kvinner har for mye rettigheter når det kommer til fordeling av ansvaret for barna. Mannen er taperen der. Derfor blir jeg oppgitt hvor lett mange blir gravide, virker som endel kvinner bare skal finne seg en mann å få barn. Så skal de leve videre som selvstendige. Så få bidrag, helst kutte kontakten med far. Holde barna unna far. Anonymkode: c882d...e96 9
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #5 Skrevet 8. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg mener at kvinner har for mye rettigheter når det kommer til fordeling av ansvaret for barna. Mannen er taperen der. Derfor blir jeg oppgitt hvor lett mange blir gravide, virker som endel kvinner bare skal finne seg en mann å få barn. Så skal de leve videre som selvstendige. Så få bidrag, helst kutte kontakten med far. Holde barna unna far. Anonymkode: c882d...e96 De holdningene der har eksmannen min også. At mor har for mange rettigheter. Kjenner meg virkelig ikke igjen. Ville gjort alt for å bevare familien. Men eksen reiste seg og gikk, og forlanger å ha ungene annenhver uke. Så jeg sitter igjen med knust hjerte, knuste drømmer og savner ungene. Anonymkode: c5085...18c 20
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #6 Skrevet 8. november 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ser dette rundt meg, i snitt ligger det på 2-3år etter barnet er født. Så tar forholde slutt, triste greier. Jeg har stor omgangskrets, standard er at de blir drept av tidsklemma og uenige om hvordan barna skal oppdras. Så er det i gang med å krangle om samvær og andre ting. Snakke dritt om hverandre. Uff, utrolig glad jeg ikke har barn. Ville aldri turt det i dagens samfunn. Anonymkode: c882d...e96 Sier litt om din omgangskrets. I min er det ingen som har gått fra hverandre.. Anonymkode: 7fbe3...684 12
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #7 Skrevet 8. november 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ser dette rundt meg, i snitt ligger det på 2-3år etter barnet er født. Så tar forholde slutt, triste greier. Jeg har stor omgangskrets, standard er at de blir drept av tidsklemma og uenige om hvordan barna skal oppdras. Så er det i gang med å krangle om samvær og andre ting. Snakke dritt om hverandre. Uff, utrolig glad jeg ikke har barn. Ville aldri turt det i dagens samfunn. Anonymkode: c882d...e96 Hvorfor er det mer stakkars menn enn kvinner? ingen ønsker jo ett samlivsbrudd, ja mange går fra hverandre men mange holder sammen også. jeg tenker om man er uheldig å ikke valgte den rette Å få barn med Så er det trist, men av og til må vi ta livet som det er.. og det kan være litt rotete. det finnes ingen garantier uansett å hvis man skal være så pysete at man aldri tør å satse så får man sitte der på gamlehjemmet alene da... Anonymkode: 0124f...d93 5
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #8 Skrevet 8. november 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg mener at kvinner har for mye rettigheter når det kommer til fordeling av ansvaret for barna. Mannen er taperen der. Derfor blir jeg oppgitt hvor lett mange blir gravide, virker som endel kvinner bare skal finne seg en mann å få barn. Så skal de leve videre som selvstendige. Så få bidrag, helst kutte kontakten med far. Holde barna unna far. Anonymkode: c882d...e96 Hvorfor er det da mest vanlig med 50/50 fordeling om vi kvinner har så gode rettigheter? Eller at vi ønsker å få barn å laste mannen på dør? din antakelse må bunne i noe forakt eller traumer, for din virkelighet stemmer jo ikke Anonymkode: 0124f...d93 9
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #9 Skrevet 8. november 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ser dette rundt meg, i snitt ligger det på 2-3år etter barnet er født. Så tar forholde slutt, triste greier. Jeg har stor omgangskrets, standard er at de blir drept av tidsklemma og uenige om hvordan barna skal oppdras. Så er det i gang med å krangle om samvær og andre ting. Snakke dritt om hverandre. Uff, utrolig glad jeg ikke har barn. Ville aldri turt det i dagens samfunn. Anonymkode: c882d...e96 Jeg er sååååå enig med deg! 😮 Er som at de ikke tester om forholdet er stabilt nok før de begynner legge baby planer 😕 Og ja nå kommer det masse kommentarer «Du har ikke barn, du vet ikke hvordan det er, du kan ikke uttale deg, baby tiden er verre og mer belastende enn hva du tror! Folk kan forandre seg!» osv osv osv... Men altså.... Jeg syntes man burde være GANSKE så forberedt når man bestemmer seg for å lage et liv her til verden...? Og man burde være sikker på partner, ikke få barn med noen som er i stand til å ta en helomvending under baby tiden, hvor man trenger hverandre mest som foreldre Anonymkode: 21da3...6b6 3
Anonymburker Skrevet 8. november 2020 #10 Skrevet 8. november 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg mener at kvinner har for mye rettigheter når det kommer til fordeling av ansvaret for barna. Mannen er taperen der. Derfor blir jeg oppgitt hvor lett mange blir gravide, virker som endel kvinner bare skal finne seg en mann å få barn. Så skal de leve videre som selvstendige. Så få bidrag, helst kutte kontakten med far. Holde barna unna far. Anonymkode: c882d...e96 Sånn er mitt inntrykk også. 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #11 Skrevet 8. november 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er sååååå enig med deg! 😮 Er som at de ikke tester om forholdet er stabilt nok før de begynner legge baby planer 😕 Og ja nå kommer det masse kommentarer «Du har ikke barn, du vet ikke hvordan det er, du kan ikke uttale deg, baby tiden er verre og mer belastende enn hva du tror! Folk kan forandre seg!» osv osv osv... Men altså.... Jeg syntes man burde være GANSKE så forberedt når man bestemmer seg for å lage et liv her til verden...? Og man burde være sikker på partner, ikke få barn med noen som er i stand til å ta en helomvending under baby tiden, hvor man trenger hverandre mest som foreldre Anonymkode: 21da3...6b6 Jeg vet, trist. Man tar morsrollen for lett, tror det bare er å poppe ut et barna å kjøre egolinja si videre. Alt skal være så enkelt i dag vet du. Anonymkode: c882d...e96 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #12 Skrevet 8. november 2020 En ting med dette som også har vært spennende under korona tiden, er hvor fryktelig fælt det var for barnefamiliene å være sammen 24/7. Folk ga utrykk på at de holdt ikke ut og sa at barnehager og barneskoler snart måtte åpne igjen. (Nå snakker jeg ikke om de som opplever vold eller har en annen dysfunksjonell familie) I gamledager var mødre hjemme med barna sine hele dagen, og det var vanlig at de hadde 5 barn. Dagens samfunn er lagt opp slik at man bare trenger forholde seg til sine egne barn 40% av tiden. De orker å ha barn, fordi de har avlastning. Jeg tror VELDIG mange barn i dag IKKE hadde blitt født om man måtte ha de selv 100%. Dagens foreldre kan lene seg sykt mye på samfunnet. Og at det i tillegg er mange som syntes det blir for hardt, siden baby tiden blir for hardt på forholdet, eller at partner forandrer seg... jeg syntes det rett og slett er slapt. Og man burde vite bedre enn å få barn med noen som er utro innen de første årene Ja man kan ikke vite dette på forhånd, men er det ikke da smartere å være sammen i en god tid før man legger baby planene, slik at man VET at man kan stole på partner? At man har sett sin partner i flere forskjellige situasjoner, slik at man vet hvordan man reagerer til ulike situasjoner? Hvordan partner takler stress eller konfrontasjoner, setter han seg ned og vil prate og finne en løsning, eller er han unnvikende og rømmer unna? Anonymkode: 21da3...6b6 4
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #13 Skrevet 8. november 2020 Foreldregenerasjonen i dag er patetiske, enkelt og greit.. Ofrer ikke barnets ve og vel en eneste tanke. Anonymkode: 04717...e87 5
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #14 Skrevet 8. november 2020 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg mener at kvinner har for mye rettigheter når det kommer til fordeling av ansvaret for barna. Mannen er taperen der. Derfor blir jeg oppgitt hvor lett mange blir gravide, virker som endel kvinner bare skal finne seg en mann å få barn. Så skal de leve videre som selvstendige. Så få bidrag, helst kutte kontakten med far. Holde barna unna far. Anonymkode: c882d...e96 Har nær sammenheng med at menn generelt tar lite ansvar for barna og Familien AS. Men når de blir skilt, er brått barna sååå viktige. Hadde de invester en brøkdel av den tiden på barna under ekteskapet, hadde de aldri blitt skilt. Anonymkode: 6cc97...d11 16
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #15 Skrevet 8. november 2020 Nja. Barnet mitt var ikke planlagt, men far ønsket å beholde. Vi gikk fra hverandre noen år senere. Ikke ville han ha 50% og annenhver helg kunne kjapt avlyses. Anonymkode: 6de81...d8e 5
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #16 Skrevet 8. november 2020 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det kvinnens feil mener du? Siden du spør hvorfor menn tør? 🤭 Anonymkode: 3cc8f...c4f Ja. I 2 av 3 tilfeller er det kvinnen som får et illebefinnende og roter det til. Menn er mer stabile. Anonymkode: 0a790...eb5 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #17 Skrevet 8. november 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Foreldregenerasjonen i dag er patetiske, enkelt og greit.. Ofrer ikke barnets ve og vel en eneste tanke. Anonymkode: 04717...e87 Helt enig, er bare egoisme og selvet som gjelder. Meg meg. Tenk så mange menn som holdes borte fra sitt barn pga dette. Anonymkode: c882d...e96 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #18 Skrevet 8. november 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: En ting med dette som også har vært spennende under korona tiden, er hvor fryktelig fælt det var for barnefamiliene å være sammen 24/7. Folk ga utrykk på at de holdt ikke ut og sa at barnehager og barneskoler snart måtte åpne igjen. (Nå snakker jeg ikke om de som opplever vold eller har en annen dysfunksjonell familie) I gamledager var mødre hjemme med barna sine hele dagen, og det var vanlig at de hadde 5 barn. Dagens samfunn er lagt opp slik at man bare trenger forholde seg til sine egne barn 40% av tiden. De orker å ha barn, fordi de har avlastning. Jeg tror VELDIG mange barn i dag IKKE hadde blitt født om man måtte ha de selv 100%. Dagens foreldre kan lene seg sykt mye på samfunnet. Og at det i tillegg er mange som syntes det blir for hardt, siden baby tiden blir for hardt på forholdet, eller at partner forandrer seg... jeg syntes det rett og slett er slapt. Og man burde vite bedre enn å få barn med noen som er utro innen de første årene Ja man kan ikke vite dette på forhånd, men er det ikke da smartere å være sammen i en god tid før man legger baby planene, slik at man VET at man kan stole på partner? At man har sett sin partner i flere forskjellige situasjoner, slik at man vet hvordan man reagerer til ulike situasjoner? Hvordan partner takler stress eller konfrontasjoner, setter han seg ned og vil prate og finne en løsning, eller er han unnvikende og rømmer unna? Anonymkode: 21da3...6b6 Forstår du ikke at å være hjemmeværende er noe ganske annet enn å ha fulltids jobb på hjemmekontor, samtidig som man skal ivareta et småbarn som må aktiveres og et skolebarn som skal undervises? Hjemmeværende er noe ganske annet enn 100 % jobb på hjemmekontor. Anonymkode: 6cc97...d11 11
Jr.Garcon Skrevet 8. november 2020 #19 Skrevet 8. november 2020 (endret) 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Foreldregenerasjonen i dag er patetiske, enkelt og greit.. Ofrer ikke barnets ve og vel en eneste tanke. Anonymkode: 04717...e87 Enig i at en veldig stor andel dessverre ikke gjør det. De turer frem egoistisk styrt - jeg føler vi har blitt venner og ønsker å skilles og oppleve egen kjærlighet, jeg ønsker å flytte sammen med den nye mannen/dama og hans /hennes 4 barn, jeg ønsker å ha karriere, trene 7 dager i uka og 🎉for SFO osv osv - mens de stakkars barna bare blir et anheng hvor ikke en eneste avgjørelse tas basert på hva som er til barnas beste. Det er tydeligvis verdens minste problem i dag å få barn og gjøre det slutt med barnemoren/barnefaren. "50-50 er jo så flott !! "Tror ikke de fleste engang har noen ambisjon / mål om å holde sammen med den man har fått barn med. Tragisk. Endret 8. november 2020 av Jr.Garcon
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #20 Skrevet 8. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Helt enig, er bare egoisme og selvet som gjelder. Meg meg. Tenk så mange menn som holdes borte fra sitt barn pga dette. Anonymkode: c882d...e96 Jeg kjenner ingen ok menn som holdes borte fra sine barn. Jeg kjenner imidlertid endel komprosmissløse, egosentriske menn som liker å fremstå som ofre, som ikke har kontakt med barna. Ingen kvinner VIL være alene med ansvaret. Alle vil jo ha egentid og kose seg litt, om mulig. Men når far er så kranglete/ubrukelig at det er lettere å gjøre alt alene, blir det ofte slik. Anonymkode: 6cc97...d11 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå