Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er sykepleier på en av de tyngste medisinske avd på sykehuset og jobber 100%. Har jobbet der i fire år. Jeg stiller alltid opp, dobbelvakter, ugunstige forskyvninger, overtid stadig vekk.. Jeg har tatt ut egenmelding på de fire årene under fem ganger, da på en-til to dager. Jeg har aldri spurt om fri fra jobben på fire år, utenom ferier. 

Så her er ståa, et halvt år i forveien har jeg spurt om å få fri en nattevaktsfredag for å dra i bryllup på lørdagen. Men nei. Det er ikke mulig. Og jeg spør om å få avvikle den ene feriedagen min til overs for en planleggingsdag i barnehagen. Nei, det er ikke mulig fordi avdelingen ikke skal leie inn på andre grunner enn sykdom.. Derfor får jeg selvfølgelig ikke ta ulønnet fri heller. 

Jeg kjenner meg dårlig behandlet. At det er dårlig personalpolitikk, og jeg sitter med en bitter motvilje mot å stille opp i fremtiden. Har allerede begynt å si nei tvert - med begrunnelsen 'fordi jeg ikke har lyst' - når det brenner på avdelingen og de trenger folk. 

Er det fler som har opplevd dette? Har dere turt og si klart ifra til leder hva dere tenker? 

Anonymkode: eed79...d46

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som dårlig personalpolitikk ja. Men egentlig lite du får gjort med det, annet enn å slutte være på tilbudssiden. Du får prøve bytte nattevakta mot en kollega, har du prøvd det?
Og så skjønte jeg ikke helt det med at du ikke kan ta ut feriedag for da må de leie enn vikar. Hvordan får folk tatt ut ferie i hele tatt på din avdeling hvis det ikke leies inn vikar?

Anonymkode: 7f6be...96e

Skrevet

Et tips: Les i personalhåndboken om du har krav på fri ved planleggingsdag. 

Anonymkode: 7f6be...96e

• Liker 1
Skrevet

Dette viser hva arbeidsgivere mener med "fleksibilitet"...

Anonymkode: 4f297...c94

• Liker 1
Gjest theTitanic
Skrevet

Godvilje bør jo gå begge veier. Det er en bitter følelse å gi men aldri få. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...