Gå til innhold

Jeg tror ikke folk liker følsomme folk egentlig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fordi om du blir det så vil de bare tro du unnskylder deg for noe. Damer og menn likt. Så tror det er bare politisk oppdikting for penger. Virkeligheten sier mer at du er svak. Er kanskje derfor å vitse at Hitler var følsom er en spøk i det. Fordi det spiller ikke noen rolle. Du blir bare et offer for nederlag om du er det bare.

Eneste som er greit å være følsom i er sanger... samtidig som å mobbe det.

Og derimot parodi

Anonymkode: 1be1e...666

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Folk liker.meg fordi jeg er følsom og empatisk. Er et godt trekk å ha. Men man skal ikke lille seg inn i "stakkars meg" fordi man er følsom. For er forskjell på følsomhet og svak. 

Anonymkode: c1794...875

• Liker 1
Skrevet

Spiller det noen rolle hva folk liker? Man er som man er. 

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Folk liker.meg fordi jeg er følsom og empatisk. Er et godt trekk å ha. Men man skal ikke lille seg inn i "stakkars meg" fordi man er følsom. For er forskjell på følsomhet og svak. 

Tror du forveksler følsomhet med empati, generelt høfflighet osv.

Skrevet

Hva legger du i det å være følsom? 

Anonymkode: 0a050...c82

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva legger du i det å være følsom? 

Å være åpen om følelsene dine osv. I virkeligheten vil man bare ikke høre det bare. Er kanskje det jeg synes er ironisk bare

Skrevet

Det kan være litt slitsomt å forholde seg til folk som er overfølsomme. Du ender opp med å måtte veie hvert ord du sier og trippe rundt på tå.

Dersom den følsomme har vett på å spørre "hva mente du egentlig med det", så hjelper det litt.

Anonymkode: 026cc...43b

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å være åpen om følelsene dine osv. I virkeligheten vil man bare ikke høre det bare. Er kanskje det jeg synes er ironisk bare

Det kommer an på hvem til og i hvilken settinger man er åpen om følelsene det.  

Skrevet

Det er noe i det du sier. De følsomme menneskene jeg har rundt meg er særdeles opptatt av sine egne følelser, ikke så opptatt av andres. Det blir litt sånn at omgivelsene må passe nøye på at de ikke blir opprørt, resten av oss er det ikke så farlig med.

Skrevet

Jeg er veldig følsom og sensitiv, men laaangt ifra svak. Mentalt er jeg veldig sterk. Det sier også de som er rundt meg. De synes jeg er den sterkeste jeg har møtt mentalt sett. Og jeg er den mest følsomme de har møtt.

Å være svak og det å være følsom/sensitiv er ikke det samme. 

Anonymkode: d69e4...2e3

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, NymeriaRhoynar skrev:

Det er noe i det du sier. De følsomme menneskene jeg har rundt meg er særdeles opptatt av sine egne følelser, ikke så opptatt av andres. Det blir litt sånn at omgivelsene må passe nøye på at de ikke blir opprørt, resten av oss er det ikke så farlig med.

Da er de ikke følsomme, men egoistiske og lite empatiske/har ikke perspektiv og har ikke vokst mentalt i det hele tatt så de forstår seg ikke på livet...

Anonymkode: d69e4...2e3

• Liker 1
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror du forveksler følsomhet med empati, generelt høfflighet osv.

Neida. Jeg er overfølsom, men det er min ting, jeg lar da ikke sen gå ut over andre. Tar til meg alt, men har lært å tenke først og deretter reagere. Folk flest er nemlig ikke slemme. Og når man forstår det så blir man ikke lengre svak eller knust fordi noen ordlegger seg anderledes.

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan være litt slitsomt å forholde seg til folk som er overfølsomme. Du ender opp med å måtte veie hvert ord du sier og trippe rundt på tå.

Dersom den følsomme har vett på å spørre "hva mente du egentlig med det", så hjelper det litt.

Og det lærer man seg med tiden, spesielt hvis man tror godt om de fleste. Så er man følsom og naiv, ja da lærer man fortere😅

Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker said:

Og det lærer man seg med tiden, spesielt hvis man tror godt om de fleste. Så er man følsom og naiv, ja da lærer man fortere😅

Hva mente du egentlig med det?

Skrevet

For meg er ikke følsom et positivt ladet ord i utgangspunktet. Men det er jo helt klart forskjell på følsom og overfølsom. Har inntrykk av at mange som opplever seg selv som følsomme egentlig er hårsåre. Sier ikke at det gjelder trådstarter. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Liker ikke kalde følelsesmessig avstumpet mennesker jeg. Syns det er mye verre. Har ikke noe i mot følsomme mennesker egentlig... nye rart en skal mislike. 

Endret av te_groupies

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...