AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #1 Skrevet 8. november 2020 Kan du forklare meg om hvordan man skriver et bra essay og hva et thesis statement egentlig er? Jeg er dårlig i engelsk så tror det kan være enklere for meg om noen kan forklare meg på norsk.... Hsr forstått det slik at thesis statement bør være det siste i introduksjonen.... Anonymkode: 7ebbb...858
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #2 Skrevet 8. november 2020 https://wts.indiana.edu/writing-guides/how-to-write-a-thesis-statement.html Anonymkode: 0ad46...957
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #3 Skrevet 10. november 2020 Takk for svar. Fint om noen har mulighet til å forklare meg på norsk:) Anonymkode: 7ebbb...858
Gjest FemaleFuryFancies Skrevet 10. november 2020 #4 Skrevet 10. november 2020 (endret) Slettet av bruker. Endret 1. september 2021 av FemaleFuryFancies
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #5 Skrevet 10. november 2020 Et essay på engelsk er en drøftende/argumenterende tekst. "Thesis statement" er, som du sier, de siste setningene i innledningen, der du formulerer påstanden/stillingen du vil argumentere i teksten din. Linken over hadde flere gode eksempler på hvordan du kan spissformulere dette. For eksempel, finn en måte å omformulere oppgaven eller emnet til et spørsmål - ditt thesis statement er det du vil argumentere er svaret på spørsmålet. Når du har klart å formulere et thesis statement så vet du også hva som er poenget i teksten du vil skrive. Når du først har bestemt deg for hvilken "tese" du vil argumentere for, er det ganske lett å strukturere og skrive resten av essayet. Første avsnitt er innledning der du introduserer emnet og avslutter med ditt thesis statement. Hoveddelen består av argumentene dine - lag en liste med poeng/argument/eksempel som støtter tesen din, og skriv et avsnitt for hver. Avslutt gjerne hvert avsnitt med en setning som knytter denne delen av argumentet tilbake til thesis statement, altså forklarer i klartekst hvorfor dette argumentet/eksempelet støtter tesen din. Avslutt med et konkluderende avsnitt, der du oppsummerer thesis statement og hovedargumentet ditt - og gjerne sier noe om det større bildet, eller kompliserende faktorer, eller nye spørsmål. Lykke til! Anonymkode: 13ef7...d66
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå