AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #1 Skrevet 8. november 2020 noen som vet om det er mulig å være ringehjelp på sykehjem i helgene? ingen utdannelse innen faget. har kun mulighet å jobbe i helgene. er det ok lønn? hvordan er jobben?☺️ Anonymkode: e4913...254
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #2 Skrevet 8. november 2020 *eller gamlehjem Anonymkode: e4913...254
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #3 Skrevet 8. november 2020 Du vasker voksne mennekser, tørker rumper, tar på klær, pusser tenner, tar på tannproteser (gebiss), mater dem, smører mat, vasker klær, tømmer søppel, vasker opp, lager mat, rydder. vikarer har bra lønn sånn 150-190kr i timen, fagarbeider har 156-230kr timen. Anonymkode: 50478...9b1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #4 Skrevet 8. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du vasker voksne mennekser, tørker rumper, tar på klær, pusser tenner, tar på tannproteser (gebiss), mater dem, smører mat, vasker klær, tømmer søppel, vasker opp, lager mat, rydder. vikarer har bra lønn sånn 150-190kr i timen, fagarbeider har 156-230kr timen. Anonymkode: 50478...9b1 takk for svar☺️mye rumpetørking altså. kanskje støttekontakt er en mulighet også. Anonymkode: e4913...254
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #5 Skrevet 8. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: takk for svar☺️mye rumpetørking altså. kanskje støttekontakt er en mulighet også. Anonymkode: e4913...254 Jeg jobber på sykehjem og gjort det i mange år. Du må tåle og tørke folk bak, men det er en særdeles liten prosent av arbeidsdagen. Er ikke en prosent en gang.. Anonymkode: 9c0f1...e95 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #6 Skrevet 8. november 2020 Det er bra lønn med tanke på helgetillegget og kveldstillegg. 160 kr i startlønn + 53 kroner/timen i helgetillegg. Jobber du senvakt lørdag og søndag får du ganske grei lønn. Anonymkode: f9897...f92
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #7 Skrevet 8. november 2020 er det fysisk tungt, eller går det greit? tenker på feks tunge løft. og trives dere? jeg kommer godt overens med mange eldre og tror jeg kunne likt å jobbet med den aldersgruppen☺️ Anonymkode: e4913...254
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #8 Skrevet 8. november 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: er det fysisk tungt, eller går det greit? tenker på feks tunge løft. og trives dere? jeg kommer godt overens med mange eldre og tror jeg kunne likt å jobbet med den aldersgruppen☺️ Anonymkode: e4913...254 Ikke fysisk tungt, man bruker alle slags hjelpemidler og heiser ved forflytning. Stell og dofølge er jo en stor del av jobben, jeg vasker sikkert 10 rumper i løpet av en vakt, men det er helt utrolig hva som blir en vane. Man blir så immun mot nakenhet og lukter innen den andre uka er over at man tenker ikke på det. Dessuten er jo de eldre helt avhengig av at noen jobber med dette, og den takknemligheten deres er verdt alt. For min del er det verdens fineste jobb:) I lønn så har jeg 193kr i timen med 10 års ansiennitet. Jeg fikk fast helgejobb uten erfaring, men jeg var påstartet helsefaglig utdannelse. Vet ikke hvor lett det er å få jobb uten utdanning eller planer om det. Anonymkode: 21752...917
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå