Gå til innhold

Hvordan blir jeg kvitt flass/flak i hodebunnen? Mann, bilde

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Heisann :)

Sliter med at det er endel flass/flak i hodebunnen, så tenkte dere damer kanskje vet noe, er blakk her 😅 Har prøvd de fleste flass sjampoer, og de hjelper så som så, er fremdeles alltid noen flak her og der om jeg leter i hodebunnen. Er 20 btw.

Noe sjampo eller andre tips setter stor pris på ☺️

902DD34F-29F0-4DE0-8494-4F5658BDB0BD.jpeg

Endret av Svennis
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje det ikke "bare" er flass? :) Kanskje du burde få noe hos legen, ev. spørre noen på apoteket, de har sikkert noen gode råd. Det ville jeg gjort siden ikke noe du har behandlet deg selv med funker. 

Anonymkode: 2729e...07f

Skrevet

Fungoral! Kan kjøpes på apoteket :)  

Anonymkode: d2701...b74

• Liker 3
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal testes ut, takk :) Men hjelper de mot de hudflaka?

Skrevet

Noen av oss har hudceller som vokser og dør hurtig, og da vil det oppstå flass. Det blir ikke bedre av mye dårlige og parfymerte dusjsåper som ofte ikke blir skyllet skikkelig ut, og heller ikke av balsamer.

Selv har jeg måttet kutte ut alt av stylingprodukter, parfymerte såper og gå over til produkter uten parfymer som feks anglagard fra coop, og lignende. Jeg har også vært nødt til å buzze av alt håret i perioder for å få hodebunnen skikkelig ren og slippe til lys og luft.

Må også unngå å bruke såpe hver eneste gang jeg dusjer, så max såpe annenhver dag. 

Det er også viktig hva du spiser. Sunnere mat gir sunnere hud. Prøv å kutt ut alle matvarer med planteoljer og særlig solsikkeoljer.

Hårkur og sllikt som påføres utenfra (og ikke spises) er bare tull og propper igjen hårsekkene og hudporer og det dannes mer av kviser og flass.

Anonymkode: 0e3ed...f94

• Liker 1
Skrevet

Når du blir kvitt flasset så ikke bruk vanlig dritt sjampoer fra butikken, bestill deg noen økologiske sjampoer uten all kjemikalie driten oppi så du slipper at problemet dukker opp igjen i fremtiden. Flass skyldes ofte kjemiaklier så det gjør at hodebunnen blir for fet eller for tørr og flass dukker opp. 

Anonymkode: ea971...414

Skrevet

Første pri er å skylle godt og få ut all shampo. 
Bruker en mye stylingprodukter kan det muligens være lurt med 3 innsåpninger for å få håret rent. 
Fungoral som ble nevnt er bra om det er flass.

Psoriasis er jo rene flassfabrikken, men det hadde du sikkert merket . Det klør og det danner seg plakk i hodebunnen . Legen kan uttale seg om det 

Anonymkode: cd641...3ff

• Liker 1
Skrevet

Ta deg en uke med å vaske håret med Vichy dermacos sjampo. Fås på apoteket. 

Deretter vasker du håret med baby sjampo inntill det begynner å flasse igjen. 

Anonymkode: 9cb19...e30

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig i denne. Jeg har perioder hvor jeg får flass. Da bruker jeg denne og det ordner seg med en gang. Masser det inn i hodebunnen og vent noen minutter før du skyller. 

Ikke dusj med alt for varmt vann heller. Da blir det alltid verre for meg. 

Anonymkode: 9957d...724

• Liker 1
Skrevet
23 timer siden, Svennis skrev:

Heisann :)

Sliter med at det er endel flass/flak i hodebunnen, så tenkte dere damer kanskje vet noe, er blakk her 😅 Har prøvd de fleste flass sjampoer, og de hjelper så som så, er fremdeles alltid noen flak her og der om jeg leter i hodebunnen. Er 20 btw.

Noe sjampo eller andre tips setter stor pris på ☺️

902DD34F-29F0-4DE0-8494-4F5658BDB0BD.jpeg

Frisøren min sa bare bruk balsam å masser det i hodebunn.

head and shoulders er Ok, men fører til mer flass om du bruker det mye

Anonymkode: 92f0e...04b

Skrevet

Klør det? 

Anonymkode: e99fe...657

Skrevet

Den vanligste årsaken er sopp, men lus må utelukkes
vask m vanlig sjampo først ( fjerne døde hudceller og smuss) 

masser inn fungoral. La virke i 10 minutter
skyll ut i lunket vann. 
gjenta 3 ganger per uke fremover. 

spis mer omega 3 og vask capser og luer/ unngå klamme hodeplagg som lukker inne fuktighet. 

Skrevet
På 9.11.2020 den 13.36, Svennis skrev:

Skal testes ut, takk :) Men hjelper de mot de hudflaka?

Ja, den vil hjelpe ❤️ ikke bruk penger på noe annet, kanskje en sjampo de anbefaler deg på apoteket i tillegg 😊

• 2 uker senere...
Skrevet
På 9.11.2020 den 14.10, AnonymBruker skrev:

Klør det? 

Litt sent svar, nei vil ikke si det 😅 Håret er bra og tykt, men blir litt fettete etter 1-2 dager, også er det bittesmå flass. Mulig en balsam vil hjelpe?

Skrevet
På 9.11.2020 den 14.13, AnonymBruker skrev:

Den vanligste årsaken er sopp, men lus må utelukkes
vask m vanlig sjampo først ( fjerne døde hudceller og smuss) 

masser inn fungoral. La virke i 10 minutter
skyll ut i lunket vann. 
gjenta 3 ganger per uke fremover. 

spis mer omega 3 og vask capser og luer/ unngå klamme hodeplagg som lukker inne fuktighet. 

Sopp i hodebunnen klør vel ganske mye? 

Skal teste ut fungoral, takk :)

Men balsam, er det noe bra? Mulig gi det et forsøk? 

Skrevet
På 10.11.2020 den 15.53, AnonymBruker skrev:

Ja, den vil hjelpe ❤️ ikke bruk penger på noe annet, kanskje en sjampo de anbefaler deg på apoteket i tillegg 😊

Beklager litt sent svar!

Er egentlig ikke så mye flass, men håret blir litt fettete etter 1-2 dager, og det flasser litt.

Det flasser mest etter at jeg har dusjet håret og tørker håret med håndkle, når jeg tørker med håndkle så føler jeg det blir mer og mer flass i hodebunnen, jo mer jeg gnikker håndkle intill håret :)

Skrevet

Ikke sikkert det er flass. Kan også bare være tørr hodebunn. Tykt hår gir ofte tørr hodebunn. 

Jeg bruker Define Mild & Sensitive Shampoo. Fungerer bra på meg 😊

Anonymkode: a09b4...612

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke sikkert det er flass. Kan også bare være tørr hodebunn. Tykt hår gir ofte tørr hodebunn. 

Jeg bruker Define Mild & Sensitive Shampoo. Fungerer bra på meg 😊

Anonymkode: a09b4...612

Det er flass. Når jeg ser inn i håret så ser jeg hvite flak. Men jeg føler håret mitt er sykt tørt og, dagen etttr jeg har vasket håret.

Skal sjekkes ut! Hva hjelper den shampoen for da? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...