AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #1 Skrevet 8. november 2020 Hei! Etter at jeg bikka 25 har hårvekst i ansikt/på hals eskalert, har både stive, mørke hår og dunhår (som også blir mørkere, synes jeg). Lurer derfor på om noen har tips angående hårfjerning? Er interessert i erfaringer om både midlertidige og permanente løsninger, samt gjerne hvor dyrt det er:) Anonymkode: c5a12...4b3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #2 Skrevet 8. november 2020 PS: Mulig denne heller burde ligge i skjønnhet og velvære? Anonymkode: c5a12...4b3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #3 Skrevet 8. november 2020 Har du mørke hår på lys hud er laserbehandling et alternativ. Det trengs flere behandlinger, siden hårene må være i riktig vekstfase for å bli fjernet, men allerede etter en behandling får du et inntrykk. Koster 1500-2000 per behandling, og jeg mener det er verdt det. Anonymkode: f7d63...a2a
Candiru Skrevet 8. november 2020 #4 Skrevet 8. november 2020 Dette er kanskje en kortvarig løsning, men jeg fjerner ansiktshår med øyenbrynskniv. Har mye lyse dunhår fra øret og ned langs kjeven og utover kinnet. Det funker fint, og mitt hår har ikke blitt mørkt og stivt av dette, drevet med det i flere år.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #5 Skrevet 8. november 2020 Jeg har samme problem. Jeg napper de svarte, litt tykke hårene på hake og hals, og bruker en ansiktshårfjerner som heter Flawless på dunene. Google, så ser du hvilken jeg mener😊 Jeg hadde først originalen, den var veldig god! Den ble ødelagt, så da bestilte jeg en billigere type med samme navn, og den er ikke fullt så bra. Anbefaler derfor å gå for originalversjonen, selv om den koster litt. Jeg vurderer å kjøpe en sånn til intimbarbering, skal tro om noen har prøvd det? Jeg pleier å ta brasiliansk voks, men det er så dyrt i lengden.. Anonymkode: 657c8...12c
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #6 Skrevet 8. november 2020 Jeg bruker helt vanlig epilator fra Braun. Funker fint. Gikk en periode og fikk threading, men det blir veldig kostbart i lengden (men veldig fint!). Anonymkode: e1944...289 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #7 Skrevet 8. november 2020 Jeg bruker også øyenbrynspenn. Vurderer å prøve voksing! Anonymkode: 44f0d...a7f
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #8 Skrevet 8. november 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har samme problem. Jeg napper de svarte, litt tykke hårene på hake og hals, og bruker en ansiktshårfjerner som heter Flawless på dunene. Google, så ser du hvilken jeg mener😊 Jeg hadde først originalen, den var veldig god! Den ble ødelagt, så da bestilte jeg en billigere type med samme navn, og den er ikke fullt så bra. Anbefaler derfor å gå for originalversjonen, selv om den koster litt. Jeg vurderer å kjøpe en sånn til intimbarbering, skal tro om noen har prøvd det? Jeg pleier å ta brasiliansk voks, men det er så dyrt i lengden.. Anonymkode: 657c8...12c Hvordan fjerner Flawless hårene? Napper det ut, eller kutter det av? Anonymkode: e1944...289
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #9 Skrevet 8. november 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan fjerner Flawless hårene? Napper det ut, eller kutter det av? Anonymkode: e1944...289 Flawless er en barbermaskin, så den kutter det rett av. Dårlig løsning synes jeg. Jeg epilerer innimellom, og napper hver morgen. Anonymkode: feb77...cc1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #10 Skrevet 8. november 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du mørke hår på lys hud er laserbehandling et alternativ. Det trengs flere behandlinger, siden hårene må være i riktig vekstfase for å bli fjernet, men allerede etter en behandling får du et inntrykk. Koster 1500-2000 per behandling, og jeg mener det er verdt det. Anonymkode: f7d63...a2a Takk for svar! Jepp lys hud og mørkt hår her, ugunstig kombinasjon. Jeg vurderer å gå for en slik permanent løsning, veldig interessert i din erfaring med det! Hvor mange behandlinger tror du jeg må regne med? Kanskje noen oppfølgingsbehandlinger for nye hår også (de dukker jo opp stadig vekk..)? Vil laser også ta de stive, tykke hårene, eller mest dun? Anonymkode: c5a12...4b3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #11 Skrevet 8. november 2020 Jeg vokser hjemme, men om du har fått endret og mer hårvekst burde du sjekket med lege. Høres ut som litt for mye mannlige hormoner Anonymkode: 8284b...55c 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #12 Skrevet 8. november 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Flawless er en barbermaskin, så den kutter det rett av. Dårlig løsning synes jeg. Jeg epilerer innimellom, og napper hver morgen. Anonymkode: feb77...cc1 Ja den barberer, men barberer tett. Må gjøre det daglig da, så sånn sett slitsomt. Anonymkode: 657c8...12c
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #13 Skrevet 8. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg vokser hjemme, men om du har fått endret og mer hårvekst burde du sjekket med lege. Høres ut som litt for mye mannlige hormoner Anonymkode: 8284b...55c Takk for svar! Er flere kvinner i slekta med samme problem, så mistenker at det er genetisk (men det kan jo forsåvidt sikkert testosteronnivå også være, skal høre med lege neste gang jeg er der for sikkerhets skyld😊). Har jo mye hår ellers på kroppen også, men de plager meg på langt nær like mye som de i ansiktet 😅 Anonymkode: c5a12...4b3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #14 Skrevet 8. november 2020 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bruker helt vanlig epilator fra Braun. Funker fint. Gikk en periode og fikk threading, men det blir veldig kostbart i lengden (men veldig fint!). Anonymkode: e1944...289 Takk for svar! Hvor ofte må du epilere/hvor lang tid tar det ca.? Jeg synes det ser veldig vondt ut, men man blir kanskje vant til det..? Anonymkode: c5a12...4b3
Kenelz Skrevet 8. november 2020 #15 Skrevet 8. november 2020 Sånn helt ærlig så hadde jeg bare tatt laser! Du vil ikke risikere irritasjon/betennelse/inngrodd hår/følelsen av tykkere hårvekst i ansiktet.. Har nappet hårvekst selv og det førte faktisk til arr pga irritasjon. 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #16 Skrevet 8. november 2020 8 minutter siden, AnonymBruker said: Takk for svar! Er flere kvinner i slekta med samme problem, så mistenker at det er genetisk (men det kan jo forsåvidt sikkert testosteronnivå også være, skal høre med lege neste gang jeg er der for sikkerhets skyld😊). Har jo mye hår ellers på kroppen også, men de plager meg på langt nær like mye som de i ansiktet 😅 Anonymkode: c5a12...4b3 Anbefaler absolutt en tur til legen. Økt hårvekst er et typisk symptom på PCOS, f.eks. (man trenger ikke å merke så mye til de andre symptomene heller). I så fall tror jeg du kan få noe økonomisk støtte for laserbehandling! Anonymkode: dffec...d21 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #17 Skrevet 8. november 2020 23 minutter siden, Kenelz skrev: Sånn helt ærlig så hadde jeg bare tatt laser! Du vil ikke risikere irritasjon/betennelse/inngrodd hår/følelsen av tykkere hårvekst i ansiktet.. Har nappet hårvekst selv og det førte faktisk til arr pga irritasjon. Takk for svar! Ja begynner å helle litt mot det, får ofte kviser av å nappe, sykt irriterende når jeg trodde jeg endelig var kvitt det problemet 🙄 Virker litt dyrt med laser, men sikkert en god investering! Anonymkode: c5a12...4b3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #18 Skrevet 8. november 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Anbefaler absolutt en tur til legen. Økt hårvekst er et typisk symptom på PCOS, f.eks. (man trenger ikke å merke så mye til de andre symptomene heller). I så fall tror jeg du kan få noe økonomisk støtte for laserbehandling! Anonymkode: dffec...d21 Det hadde jo vært gull om man kan få støtte, takk for tips! 😊 Anonymkode: c5a12...4b3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #19 Skrevet 8. november 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Anbefaler absolutt en tur til legen. Økt hårvekst er et typisk symptom på PCOS, f.eks. (man trenger ikke å merke så mye til de andre symptomene heller). I så fall tror jeg du kan få noe økonomisk støtte for laserbehandling! Anonymkode: dffec...d21 Stemmer det. Jeg har PCOS, og får dekket laserbehandling på hudavdelingen på sykehuset. Har imidlertid hatt evig mange behandlinger nå, og det blir bare verre. Føles mindre hår en periode, men så kommer det mer. Det er rett og slett for hormonelt i mitt tilfelle, pga PCOSen. Men absolutt verdt å prøve laser/elektrolyse gratis fremfor å betale flere tusen privat, i tilfelle det ikke fungerer. Anonymkode: 388c6...2b6 1
Kenelz Skrevet 8. november 2020 #20 Skrevet 8. november 2020 26 minutter siden, AnonymBruker said: Takk for svar! Ja begynner å helle litt mot det, får ofte kviser av å nappe, sykt irriterende når jeg trodde jeg endelig var kvitt det problemet 🙄 Virker litt dyrt med laser, men sikkert en god investering! Anonymkode: c5a12...4b3 teknisk sett er det ikke «dyrt» sammenlignet hva man må betale for andre hårfjerningsprodukter i lengden da laser er permanent og ofte trenger ikke mer enn 3-4 behandlinger (noen har også trengt bare 2 behandlinger).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå