Væren Skrevet 2. august 2005 #1 Del Skrevet 2. august 2005 Jeg har et lite parti på venstre side av haken min med det jeg kaller "underjordiske bomber". Det vil si en liten forsamling kviser som ikke uten videre lar seg klemme på, de er mer som store klumper som ligger langt under huden. Huden er humpete, rød og irritert. Det kan være vondt å ta på. Av og til flasser det litt hud av disse bombene, men det føles aldri ut som om de helt forsvinner! I sommer har jeg prøvd å tørke dem ut ved hjelp av soling, og det har riktignok blitt litt bedre, men fortsatt ikke helt borte. Huden min for øvrig er vel sånn noenlunde normal, og jeg hadde aldri problem med kviser i puberteten / tenårene. Hallo; nå er jeg 40 og burde slippe sånt!!! Det er altså bare akkurat dette vesle partiet som er plaget. Veldig lokalt, kan man si. Må dekke det til med pudder eller dekkrem for å skjule dem, men humpene synes jo likevel. Dette irriterer meg kollossalt!!! Må vel legge til at jeg ikke er noen hudpleie-ekspert, så rens og pleie av huden kunne nok ha vært bedre enn det er. Har aldri tålmodighet til sånt, i likhet med ganske mange andre, vil jeg tro. Men samtidig handler jo ikke dette om tette porer, det er grums som kommer innenfra og ligger så laaaaangt under huden! Jeg har til og med brukt sprøytespiss (fra svigerinne som jobber på laboratorium) til å forsøke å punktere dem med, men likevel er det ikke mulig å klemme noe ut! Noen som kjenner igjen problemet og har gode råd å komme med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fauna Skrevet 2. august 2005 #2 Del Skrevet 2. august 2005 Tea tree oil serien fra Body Shop skal visstnok fungere bra på slike kviser, om ikke det funker så er det en god del forskjellige kremer fra apoteket som skal fungere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 2. august 2005 #3 Del Skrevet 2. august 2005 Jeg fikk i sin tid et flytende middel av hudlegen (sikkert skrekkelig sterkt) - som jeg smurte på sånne (har heldigvis ikke hatt dem i ansiktet - men under armen) - og det fungerte strålende - så jeg anbefaler en tur til legen jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 2. august 2005 Forfatter #4 Del Skrevet 2. august 2005 Takk for svar, begge to! Det er i det minste godt å høre at det ikke bare er jeg som sliter med disse beistene! LilleBille, du husker vel ikke tilfeldigvis hva for et middel det var du fikk? Og må jeg til hudlege for å få den, eller kan jeg gå til fastlegen? Kan jo ta den kjappeste utveien og spørre på apoteket først. Hadde vært fint om det i det hele tatt fantes noe som hjalp mot dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 2. august 2005 #5 Del Skrevet 2. august 2005 Jeg kan sjekke når jeg kommer hjem - det er hvertfall reseptbelagt det er helt sikkert - og det er supert - for meg i hvertfall (og sønnen min som innimellom får noen skikkelige "beist" - har oppdaget det også..) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 2. august 2005 Forfatter #6 Del Skrevet 2. august 2005 Kjempeflott om du gidder! Da kan jeg jo evt. foreslå dette for fastlegen min! Du er en knupp! Forsvinner de ganske fort etter at du har penslet dem, eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 3. august 2005 #7 Del Skrevet 3. august 2005 Nå har jeg sjekket Det jeg fikk var Dalacin 10 mg/ml (clindamycin) Synes de forsvinner rimelig fort etter at jeg har tatt det på. Som regel holder det med behandling en dag eller to (hvertfall for meg) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hecuba Skrevet 3. august 2005 #8 Del Skrevet 3. august 2005 En tur til hudlege er neppe noe du vil angre på dersom dette virkelig plager deg.. Midler som virkelig virker får du ikke alltid kjøpt uten resept.. anbefaler Dalacin som allerede er nevnt her.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 3. august 2005 Forfatter #9 Del Skrevet 3. august 2005 Tusen takk for tipset! Skal spørre legen min om dette middelet neste gang jeg skal dit. Akkurat nå de siste par dagene har det faktisk vært bedre enn på lenge, tror sola har tørket dem litt ut, og de er ikke så dominerende. Har solt meg litt på terrassen nå i ettermiddag, og passet på å sole "bombene" ekstra godt! Men jeg har jo hatt dette problemet en stund, de dukker opp med jevne mellomrom. Så det kan jo være lurt å ha noe på lur hvis de finner på å bli mer aktive igjen. Det var kjempegreit å ha noe konkret middel å vise til overfor legen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KATTAstrofe Skrevet 5. august 2005 #10 Del Skrevet 5. august 2005 Disse såkalte bombene har jeg fått i forbindelse med p-pilleskifte, så jeg vil anta at de er mer hormonelt betinget enn "vanlige" kviser, og at det dermed ikke hjelper uansett hva man smører på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 5. august 2005 #11 Del Skrevet 5. august 2005 Jeg har tørr hud, og har også tendens til slike underjordiske monstre på haken. Når de dukker opp, bruker jeg å smøre på litt Vit-A-Plus Clearing Complex fra MD Formulations. Det er en gele som stinker svovel, og som inneholder både glykolsyre, salisylsyre og retinol. Den kan tørke ut, men brukt bare lokalt, funker den utmerket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Totalya Skrevet 5. august 2005 #12 Del Skrevet 5. august 2005 Hudpleieren min sa at slike "bomber" som ligger i kjeveområdet som regel stammer fra underlivet, og at det derfor er vanskelig å hindre at de kommer med god rens (forebygging). Men å fjerne dem skal være mulig alikevel. Selv har jeg ikke råd til Clearing Complex fra MD, men ble anbefalt å smøre på litt av ansiktsmasken på kvisene, og la det sitte på over natta. Dette fungerer av og til. Vurderer også Dalacin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 5. august 2005 Forfatter #13 Del Skrevet 5. august 2005 Jeg ser ikke helt bort fra at disse bombene kan være hormonelt betinget, slik noen av dere nevner her. Jeg har hatt problemer med ubalanse i hormonene tidligere (i følge naturmedisiner/homeopat), så kanskje jeg skal ta meg en tur dit igjen. Hormonubalanse an kanskje også forklare andre ting som ikke er helt på topp i denne skrotten... Bl.a. hadde jeg for noen år siden uregelmessige hjerteslag som følge av ubalanse i hormoner / binyrer. Husker ikke helt forklaringen, men de ekstra hjerteslagene var ubehagelige, de viste tydelig på skjermen under måling, og de forsvant etter behandling med naturmedisin. Kanskje hun kan få bort bombene mine, også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2005 #14 Del Skrevet 5. august 2005 Er nok værd å prøve :rosasmil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå