Gå til innhold

Hva tjener du før og etter skatt og hva gjør du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

40 000 brutto i mnd. Journalist 

Anonymkode: c02b2...e7f

Skrevet

23 000 før skatt, 17 000  etter. Jobber i butikk. 

Anonymkode: d5c5c...9f7

Skrevet
2 timer siden, MortenMinstelønn skrev:

Følte deg lur nå? Jeg ønsker tallene før og etter fordi jeg finner fornuft i det. Du skal ikke bryne din pene nese om hvorfor. Du henger trolig ikke med i svingene. 

Hersketeknikker er ukledelige uansett hvordan de blir servert.  Før 114, etter 100.

• Liker 3
Skrevet

Brutto - 46 000 ca, om jeg jobber ekstra.

Utbetalt: 34 000 kr omtrent, månedene jeg tjener mest og jobber ekstra. Har en hoved og en bijobb (tilkallingvikar) Helsevesenet, 3 årig utdanning. 

Anonymkode: 42fdc...c5b

Skrevet
På 9.11.2020 den 17.22, AnonymBruker skrev:

100%?

Anonymkode: 81f92...0b6

Ja. Autorisert og

Anonymkode: 92864...b4e

Skrevet

200 000,-

Eskorte og Onlyfans.

Anonymkode: 75e1f...b26

• Liker 2
Skrevet (endret)

Student. Jobber som bartender ved siden av. En fulltidslønn er vel ca. 20 000 etter skatt, men jeg tjener ca. 12 000 netto mens jeg går på uni. Snart blir jeg vel permittert igjen. Det går greit, for jeg er sparsom, og studiene kunne hatt godt av min fulle konsentrasjon. Bruker bare penger på hudprodukter og twix, og brennevin så jeg kan lage drinker til kjæresten min, så vi kan bli fulle, knulle og snakke om hvor godt livet er (hobby, nå som jeg går på noen riktig gode antidepressiver). Det räcker för mej.

Endret av Lava Anne
Skrevet

Jeg er nylig blitt pensjonist.  Har utbetalt i underkant av 30.000 kr hver måned.  Betaler 33 % i skatt.  

Fra NAV får jeg utbetalt ca. 17.000 kr.  Beløpet ville vært høyere dersom jeg ikke hadde tatt ut 100% pensjon fra jeg var 62 år (i tillegg til lønnen min fikk jeg ca. 10.000 kr månedlig fra Nav i pensjon de siste 5 år).    
Siden jeg har jobbet 10 år i offentlig sektor, får jeg 2.500 kr netto fra KLP hver måned.  Videre får jeg 8.000 kr netto utbetalt fra fripolise i DNB hver måned.  Dette er fra min tid i privat sektor.  
I ung alder betalte jeg også inn på en forsikring i Storebrand som skulle gi mer ekstra pensjon fra 67 til 70 år.  Mottar 2.500 kr hver måned fram til jeg er 70.  

Jeg synes det er fantastisk at jeg har en sånn god pensjon! :)

• Liker 2
Skrevet
På 9.11.2020 den 14.25, AnonymBruker skrev:

Jeg har 67 500 kr brutto og 46 600 netto. Blir trukket 31% skatt hver måned, som jeg ikke synes er mye. Synes egentlig det er litt lite, men pleier også få litt igjen på skatten hvert år og så da er det vel sikkert riktig da 🤷‍♀️ Jobber som designer. 

Anonymkode: f029b...0fd

Kjæresten min har ca samme brutto som deg, men blir trukket 46% i skatt. Vi er ikke norske og forstår ikke helt hvorfor det er så mye skatt. Har nettopp kjøpt hus. Må vi snakke.med skattekontor eller senkes skatten automatisk når vi begynner å nedbetale lån?

Anonymkode: 5ca48...90b

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Kjæresten min har ca samme brutto som deg, men blir trukket 46% i skatt. Vi er ikke norske og forstår ikke helt hvorfor det er så mye skatt. Har nettopp kjøpt hus. Må vi snakke.med skattekontor eller senkes skatten automatisk når vi begynner å nedbetale lån?

Anonymkode: 5ca48...90b

Hvis dere nettopp har kjøpt hus så kan dere gå inn på skatteetaten.no og endre skattekortet deres.

Anonymkode: f029b...0fd

Skrevet

Jeg er prosesstekniker, og tjener rundt 900 000 i året (inkl. Feriepenger og med en del overtid). Flat lønn blir vel typ 700 000 (med skifttilegg etc). Betaler 36% i skatt (Gitt opp tabelltrekk da det fungerer dårlig med varierende inntekt og bonusordninger) . Rundt 50 000 utbetalt i snitt. Trives godt i jobben, men mye jobb da!

Skrevet

43000 brutto per mnd, utbetalt 28000 ca.

Seniorkonsulent i staten, med mastergrad og 15 års ansiennitet. Synes jeg får lite utbetalt når jeg sammenligner meg med andre. Men andre folk har kanskje haugevis med ting de kan trekke av på skatten, da.

Anonymkode: 24acc...806

Skrevet

55 000kr i snitt per mnd, 2 uker utd på norpark, jobber som parkeringsvakt med provisjon.

Anonymkode: 2407e...0c0

• Liker 1
Skrevet

535.000 i året før skatt. Nyutdannet. Får utbetalt ca 31.000 i en vanlig måned.

Anonymkode: 54073...da7

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

43000 brutto per mnd, utbetalt 28000 ca.

Seniorkonsulent i staten, med mastergrad og 15 års ansiennitet. Synes jeg får lite utbetalt når jeg sammenligner meg med andre. Men andre folk har kanskje haugevis med ting de kan trekke av på skatten, da.

Anonymkode: 24acc...806

What?! Jeg er nyutdannet og ble ansatt som rådgiver 31.000 utbetalt.

Anonymkode: 54073...da7

Annonse
Skrevet

~100.000 brutto, ~60.000 netto.
Jobber som lokomotivfører.

Anonymkode: 5824c...2a6

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

~100.000 brutto, ~60.000 netto.
Jobber som lokomotivfører.

Hvor mange år har du jobbet? Er det behov for flere? Kan kvinner få fortrinn?

Skrevet

sykepleier, natt 68%. 

ca 25k utbetalt. 

Anonymkode: e6a76...66f

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange år har du jobbet? Er det behov for flere? Kan kvinner få fortrinn?

4 år. Absolutt behov for flere. Mange flere. Usikker på fortrinn, men vet det er ønskelig å få opp kvinneandelen i yrket. Kjør på (bokstavelig talt) - super jobb, kort utdanning, meget god lønn 😊

https://lokforerskolen.no

• Liker 1
Skrevet

Jobber som pedagogisk leder i en privat bhg. Tjener 528 000kr i året og har 10 års ansiennitet. Har 28% i skatt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...