Gå til innhold

Hva tjener du før og etter skatt og hva gjør du?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Jeg har 67 500 kr brutto og 46 600 netto. Blir trukket 31% skatt hver måned, som jeg ikke synes er mye. Synes egentlig det er litt lite, men pleier også få litt igjen på skatten hvert år og så da er det vel sikkert riktig da 🤷‍♀️ Jobber som designer. 

Anonymkode: f029b...0fd

På 8.11.2020 den 13.11, MortenMinstelønn skrev:

…………………...

Jeg tjener 90.000 brutto og 49.800 etter skatt. Jeg tror det er i overkant og mye.

…………………………..

På 8.11.2020 den 14.25, AnonymBruker skrev:

Det store problemet med å snakke om inntekt etter skatt er at utrolig mange innbiller seg at skattetrekk er det samme som skatt og at det de får utbetalt på lønnslippen en tilfeldig måned er deres netto månedsinntekt.

Anonymkode: b012e...49c

Til siste sitat +1.

Denne tråden føyer seg inn i rekken av meningsløse tråder i kategorien "hvor langt er et tau".  
Det kunne like gjerne vært spurt om hvor mye man har igjen når man har fyllt tanken på bilen.

Riktig svar er: Det kommer an på hvor mye jeg hadde på kont og og hvor my jeg måtte fylle.  Altså er alle svar riktig.

1 time siden, Whistler skrev:

Til siste sitat +1.

Denne tråden føyer seg inn i rekken av meningsløse tråder i kategorien "hvor langt er et tau".  
Det kunne like gjerne vært spurt om hvor mye man har igjen når man har fyllt tanken på bilen.

Riktig svar er: Det kommer an på hvor mye jeg hadde på kont og og hvor my jeg måtte fylle.  Altså er alle svar riktig.

Det kommer også an på hvor mye du ville fylle og hvor mye som evn gikk nedpå tanken.

Anonymkode: 4dd29...647

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

22.500kr netto. 30.000kr brutto. Tannhelsesekretær. Ikke verdt det. Aldri mer! På vei ut. 

Anonymkode: 92864...b4e

100%?

Anonymkode: 81f92...0b6

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Går på aap. 

Bruttolønn er ca 28000 kr mnd. 

Utbetalt har jeg rundt 44000 kr mnd. 

Noen som kan tenke seg hvordan? 😄

Anonymkode: 04213...662

Leieinntekter? Forsikring?

Annonse

2 timer siden, Whistler skrev:

Til siste sitat +1.

Følte deg lur nå? Jeg ønsker tallene før og etter fordi jeg finner fornuft i det. Du skal ikke bryne din pene nese om hvorfor. Du henger trolig ikke med i svingene. 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har 67 500 kr brutto og 46 600 netto. Blir trukket 31% skatt hver måned, som jeg ikke synes er mye. Synes egentlig det er litt lite, men pleier også få litt igjen på skatten hvert år og så da er det vel sikkert riktig da 🤷‍♀️ Jobber som designer. 

Anonymkode: f029b...0fd

Hva slags designer?

Ansatt i en regnskapsavdeling og har 

På 8.11.2020 den 13.11, MortenMinstelønn skrev:

Jeg synes "etter skatt" er mest interessant. Jeg er ganske ny når det gjelder privat sektor og jeg tror eller jeg vet jeg jeg tjener godt. Jeg synes jeg tjener for mye. Jeg holder blant annet en del innlegg for næringslivet om det å være nedstemt og i bånn. Og hvilke mekanismer som da trår i kraft. Historier fra militæret. Og for en KG-bruker, så vet du at jeg elsker dette, men det er også tøft. Å vrenge sjela si for penger. Det er forskjell på å skrive noe fordi jeg har lyst og det å planlegge flere timer om samme tema fordi jeg må.

Jeg tjener 90.000 brutto og 49.800 etter skatt. Jeg tror det er i overkant og mye.

PS. Hvis dette blir en tråd med skryting, så kutter jeg den. Reelle og ekte svar. Fortell gjerne litt om hva hverdagen går ut på i tillegg til lønn.  

Med den specen så har du ikke noe lån osv? Voldsom skatteprosent.

Anonymkode: 7bcd3...3a6

• Liker 2
Annonse
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har 65 brutto og ca 46000 utbetalt. Jobber som jurist i et direktorat 

Anonymkode: 92881...097

Hvorfor får du lønn som er så til de grader god? Det er svært mange jurister å ta av.. 

har du forhandlet?

Anonymkode: 4a613...ac8

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor får du lønn som er så til de grader god? Det er svært mange jurister å ta av.. 

har du forhandlet?

Anonymkode: 4a613...ac8

Jeg er vel flink, da. Også har jeg spesialisert meg på et område som er attraktivt og hvor det er rift om kvalifiserte folk. Jeg har aldri forhandlet lønn.

Anonymkode: 92881...097

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...