MortenMinstelønn Skrevet 8. november 2020 #1 Skrevet 8. november 2020 (endret) Jeg synes "etter skatt" er mest interessant. Jeg er ganske ny når det gjelder privat sektor og jeg tror eller jeg vet jeg jeg tjener godt. Jeg synes jeg tjener for mye. Jeg holder blant annet en del innlegg for næringslivet om det å være nedstemt og i bånn. Og hvilke mekanismer som da trår i kraft. Historier fra militæret. Og for en KG-bruker, så vet du at jeg elsker dette, men det er også tøft. Å vrenge sjela si for penger. Det er forskjell på å skrive noe fordi jeg har lyst og det å planlegge flere timer om samme tema fordi jeg må. Jeg tjener 90.000 brutto og 49.800 etter skatt. Jeg tror det er i overkant og mye. PS. Hvis dette blir en tråd med skryting, så kutter jeg den. Reelle og ekte svar. Fortell gjerne litt om hva hverdagen går ut på i tillegg til lønn. Endret 8. november 2020 av MortenMinstelønn
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #2 Skrevet 8. november 2020 Er student og jobber ved siden av, prøver å ta så mye ekstra jeg kan. Før skatt vil den faste inntekten min i mnd netto være på kanskje 4000kr, men siden jeg tar en del ekstra ender jeg muligens på rundt 19-20k etter skatt☺️ Synes det er greit betalt med tanke på at jeg studerer fulltid. Jobber innen helse. Jobbet før i hjemmetjeneste og på sykehjem, det var ganske dårlig betalt med tanke på hvor slitsomt og stressende det kan være å jobbe der. Jobber nå innen spesialisthelsetjenesten. Anonymkode: f7f70...ae6 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #3 Skrevet 8. november 2020 Er tilkallingsvikar og tjener 2-3 tusen etter skatt. Anonymkode: 75e1f...b26
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #4 Skrevet 8. november 2020 Er pedagogisk leder i barnehage, har full ansiennitet, og har ca 33 000,- utbetalt pr måned. Anonymkode: 49b2a...eb6
PetterKanin Skrevet 8. november 2020 #5 Skrevet 8. november 2020 36 minutter siden, MortenMinstelønn skrev: Jeg synes "etter skatt" er mest interessant. Jeg er ganske ny når det gjelder privat sektor og jeg tror eller jeg vet jeg jeg tjener godt. Jeg synes jeg tjener for mye. Jeg holder blant annet en del innlegg for næringslivet om det å være nedstemt og i bånn. Og hvilke mekanismer som da trår i kraft. Historier fra militæret. Og for en KG-bruker, så vet du at jeg elsker dette, men det er også tøft. Å vrenge sjela si for penger. Det er forskjell på å skrive noe fordi jeg har lyst og det å planlegge flere timer om samme tema fordi jeg må. Jeg tjener 90.000 brutto og 49.800 etter skatt. Jeg tror det er i overkant og mye. PS. Hvis dette blir en tråd med skryting, så kutter jeg den. Reelle og ekte svar. Fortell gjerne litt om hva hverdagen går ut på i tillegg til lønn. Din nettoinntekt er minst ca. 9000 høyere enn 49800 kr. Det er rikelig.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #6 Skrevet 8. november 2020 39 minutter siden, MortenMinstelønn skrev: Jeg synes "etter skatt" er mest interessant. Jeg er ganske ny når det gjelder privat sektor og jeg tror eller jeg vet jeg jeg tjener godt. Jeg synes jeg tjener for mye. Jeg holder blant annet en del innlegg for næringslivet om det å være nedstemt og i bånn. Og hvilke mekanismer som da trår i kraft. Historier fra militæret. Og for en KG-bruker, så vet du at jeg elsker dette, men det er også tøft. Å vrenge sjela si for penger. Det er forskjell på å skrive noe fordi jeg har lyst og det å planlegge flere timer om samme tema fordi jeg må. Jeg tjener 90.000 brutto og 49.800 etter skatt. Jeg tror det er i overkant og mye. PS. Hvis dette blir en tråd med skryting, så kutter jeg den. Reelle og ekte svar. Fortell gjerne litt om hva hverdagen går ut på i tillegg til lønn. Jeg har 65 k FØR skatt, pluss 10 k i km.godtgjørelse pr mnd. Jeg foretrekker å trekke mye i skatt,ser på det som en form for sparing, så utbetalt har jeg ca.35 k.pluss km godtgjørelse som er skattefritt så lenge jeg tar 3,50 pr km. Anonymkode: a5481...ffc
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #7 Skrevet 8. november 2020 43 minutter siden, MortenMinstelønn skrev: Jeg synes "etter skatt" er mest interessant. Jeg er ganske ny når det gjelder privat sektor og jeg tror eller jeg vet jeg jeg tjener godt. Jeg synes jeg tjener for mye. Jeg holder blant annet en del innlegg for næringslivet om det å være nedstemt og i bånn. Og hvilke mekanismer som da trår i kraft. Historier fra militæret. Og for en KG-bruker, så vet du at jeg elsker dette, men det er også tøft. Å vrenge sjela si for penger. Det er forskjell på å skrive noe fordi jeg har lyst og det å planlegge flere timer om samme tema fordi jeg må. Jeg tjener 90.000 brutto og 49.800 etter skatt. Jeg tror det er i overkant og mye. PS. Hvis dette blir en tråd med skryting, så kutter jeg den. Reelle og ekte svar. Fortell gjerne litt om hva hverdagen går ut på i tillegg til lønn. Etter skatt er jo uvesentlig når det snakkes om lønn, er en gjeldfri og kanskje har leieinntekter ved siden av, kan en betale 50% skatt,mens en som er neddynget i gjeld kanskje kan betale 20% skatt,så når lønn skal diskuteres så er det kun bruttolønn som er interessant.Går ikke an å sammenligne lønninger om en snakker om nettolønn. Anonymkode: a5481...ffc 6
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #8 Skrevet 8. november 2020 Jeg syns du fortjener lønna di jeg Ts, høres ut som en belastende jobb du har. Jeg hadde aldri klart å stå foran et publikum og fortelle om mine private vonde opplevelser igjen og igjen. Høres helt forferdelig ut! Jeg har vel utbetalt mellom 40 og 50k i måneden. Jobber som tannlege. Anonymkode: 5109b...255 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #9 Skrevet 8. november 2020 Oi shit, så godt folk tjener! Jeg har 515 000 i året før skatt. Etter skatt har jeg 29 500 i måneden. Jeg jobber grovt forklart med forhold knyttet til eiendom/avtaler mm. i prosjektene vi holder på med (bl.a. utbygging av strømnettet). Dette er min første jobb etter endt masterutdanning, som jeg ble ferdig med i 2019. Jobber i en mellomstor by. Sånn sett synes jeg lønnen min er helt ok, men gleder meg til å ha et bedre lønnsforhandlingskort når jeg skal skifte jobb (om 1-2 år til, tenker jeg). Anonymkode: 32094...b95 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #10 Skrevet 8. november 2020 Helsefagarbeider: 28342kr netto. Betaler 32% skatt hver mnd, som da blir bruttoen. Anonymkode: 620be...9b6 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #11 Skrevet 8. november 2020 Jeg tjener litt under 42 000 brutto og får utbetalt rundt 28 500. Jobber med økonomi i et selskap. Anonymkode: df8b7...845 2
PetterKanin Skrevet 8. november 2020 #12 Skrevet 8. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Oi shit, så godt folk tjener! Jeg har 515 000 i året før skatt. Etter skatt har jeg 29 500 i måneden. Jeg jobber grovt forklart med forhold knyttet til eiendom/avtaler mm. i prosjektene vi holder på med (bl.a. utbygging av strømnettet). Dette er min første jobb etter endt masterutdanning, som jeg ble ferdig med i 2019. Jobber i en mellomstor by. Sånn sett synes jeg lønnen min er helt ok, men gleder meg til å ha et bedre lønnsforhandlingskort når jeg skal skifte jobb (om 1-2 år til, tenker jeg). Anonymkode: 32094...b95 Du har nok litt mer enn 29500 netto i mnd om du har over 500000 i lønn. Jeg har ca 500 000 i lønn, netto ca 31000 per mnd. Ikke et eneste fradrag utover det alle lønnsmottakere har.
PetterKanin Skrevet 8. november 2020 #13 Skrevet 8. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Helsefagarbeider: 28342kr netto. Betaler 32% skatt hver mnd, som da blir bruttoen. Anonymkode: 620be...9b6 Du blir trukket 32%, du netaler ikke 32%. 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #14 Skrevet 8. november 2020 1 minutt siden, PetterKanin skrev: Du har nok litt mer enn 29500 netto i mnd om du har over 500000 i lønn. Jeg har ca 500 000 i lønn, netto ca 31000 per mnd. Ikke et eneste fradrag utover det alle lønnsmottakere har. Hvordan vet du det??? Hvis han er gjeldfri så betales det mer skatt enn om vedkommende har gjeld. Skatteprosenten er nemlig ikke lik for alle, noe en del ikke skjønner. Anonymkode: a5481...ffc 10
PetterKanin Skrevet 8. november 2020 #15 Skrevet 8. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvordan vet du det??? Hvis han er gjeldfri så betales det mer skatt enn om vedkommende har gjeld. Skatteprosenten er nemlig ikke lik for alle, noe en del ikke skjønner. Anonymkode: a5481...ffc Ingen betaler mer skatt enn det som maksimum er mulig for inntekten, med mindre de betaler inn frivillig skatt.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #16 Skrevet 8. november 2020 Mannen min har bruttolønn på 50000 PR mnd, netto 30000kr PR mnd. Skatt har mye å si, han trekker har 40% skattetrekk og betaler dermed 20000 i skatt hver eneste mnd! Anonymkode: 81f92...0b6
PetterKanin Skrevet 8. november 2020 #17 Skrevet 8. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Mannen min har bruttolønn på 50000 PR mnd, netto 30000kr PR mnd. Skatt har mye å si, han trekker har 40% skattetrekk og betaler dermed 20000 i skatt hver eneste mnd! Anonymkode: 81f92...0b6 At han har et skattetrekk på 40% vil ikke si at han betaler 40% i skatt. 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #18 Skrevet 8. november 2020 3 minutter siden, PetterKanin skrev: Du har nok litt mer enn 29500 netto i mnd om du har over 500000 i lønn. Jeg har ca 500 000 i lønn, netto ca 31000 per mnd. Ikke et eneste fradrag utover det alle lønnsmottakere har. Jeg har oppgitt riktige opplysninger på skattekortet, så jeg tror det skal være ganske riktig? Må sjekke opp i dette for sikkerhets skyld, ønsker ikke å betale mer enn absolutt nødvendig i skatt. Jeg har for øvrig ingen annen gjeld enn studielånet. Anonymkode: 32094...b95
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #19 Skrevet 8. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har oppgitt riktige opplysninger på skattekortet, så jeg tror det skal være ganske riktig? Må sjekke opp i dette for sikkerhets skyld, ønsker ikke å betale mer enn absolutt nødvendig i skatt. Jeg har for øvrig ingen annen gjeld enn studielånet. Anonymkode: 32094...b95 Mener da at jeg helst ikke ønsker å få igjen på skatten. Anonymkode: 32094...b95 1
PetterKanin Skrevet 8. november 2020 #20 Skrevet 8. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har oppgitt riktige opplysninger på skattekortet, så jeg tror det skal være ganske riktig? Må sjekke opp i dette for sikkerhets skyld, ønsker ikke å betale mer enn absolutt nødvendig i skatt. Jeg har for øvrig ingen annen gjeld enn studielånet. Anonymkode: 32094...b95 Skattekortet er for skattetrekk, ikke skatteoppgjør. Jeg tviler ikke på at du trekkes den nevnte summen i en normalmåned, men hva du betaler kommer frem i skatteoppgjøret. Mine utbetalinger er også under 30000 i 10 av årets måneder. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå