AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #1 Skrevet 8. november 2020 Hei! Ny på forumet og har ikke peiling på alle forkortelsene, eggløsning osv 😅 Lurer litt på, kan en eggløsningstest slå ut positivt på en eventuell graviditet? Hadde første mens 18 oktober og skal da ha etter teorien eggløsning rundt 31oktober. Tok tidligtest i dag (negativ), 10 & 7 dager etter samleie (ja utålmodig 😇). Tok også en eggløsningstest, som tydeligvis øker da den var nesten helt hvit for 4 dager siden. Vil det si at jeg er på tur inn i ny eggløsningsrunde allerede ?? Dvs ikke gravid. Blir helt svett av dette 😂 Anonymkode: f1d8c...4de
Amatariel Skrevet 8. november 2020 #2 Skrevet 8. november 2020 Som ny er det litt mye å sette seg inn ja Anbefaler å surfe mye rundt her og lære. Les i andres dagbøker og start gjerne egen! Spør i alle tråder hvor du lurer på noe spesielt, her er det gjerne mange som hjelper. En eggløsningstest kan slå ut positivt på en graviditet ja. Men det krever en viss mengde hcg for at det skal skje. Mer enn hva en graviditetstest trenger. Så sånn sett kan man ikke bruke en EL-test for å sjekke om man er gravid tidlig i forløpet. Da bruker man g-test. Eggløsningstester svinger hele syklusen igjennom, bortsatt fra rett før EL når den blir like sterk eller sterkere som kontrollstreken og anses som positiv. Det er fordi man alltid har LH i kroppen og nivået på det svinger hele døgnet igjennom. Så der kan teststreken være svingende, men så lenge strekene ikke er minst like sterke så vil den alltid anses som negativ. Du er enten i dpo-land (dagene etter eggløsning der man man venter enten positiv g-test eller mensen) eller så har du ikke hatt eggløsning enda og venter på den. Hvordan vet du at EL var 31.oktober? Har du kartlagt den (testet/tempet) eller gjetter ut fra den gjennomsnittlige kvinne?
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #3 Skrevet 8. november 2020 Tusen takk for svar, og masse tips 🤗☺️ Har ikke kartlagt, så det er kun basert på kalendere jeg har prøvd på nettet. At det er eggløsning ca 14 dager etter 1 dag i siste mens. Selvsagt kan det være varierende, men siden jeg ikke vet må jeg starte en plass. Ifølge kalender var jeg mest fruktbar mellom 28-31 oktober... Som er da hele 7-9 dager siden 😅 Har følt meg elendig denne uken, men hvem vet i disse tider 🤔😂 Meeeen, en stigende eggløsningstest burde da ikke bli mer og mer positiv nå? Skal ikke det stoppe opp OM man er gravid? Eller? 😅 Anonymkode: f1d8c...4de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå