tussi84 Skrevet 8. november 2020 #1 Skrevet 8. november 2020 Fødte for snart 5 uker siden, og har begynt å tenke på å prøve å ha sex igjen med mannen igjen. Kjenner på en måte at jeg har lyst på, men at jeg samtidig er redd for at det enten skal være for tidlig (fare for infeksjoner), eller at det skal gjøre vondt (kjenner det brenner litt der nede en sjelden gang etter fødsel fortsatt). Jeg sluttet å blø der nede for omtrent en halv uke siden, så tenker da at renselse etter fødsel er over og at det ikke lenger er noen fare for infeksjon. På sykehuset ble jeg anbefalt at mannen måtte bruke kondom de første 6 ukene pga faren for infeksjon, men dette gjelder vel kun hvis jeg fortsatt blør? Burde jeg vente en uke til eller kan jeg trygt ha sex nå uten kondom? Lurer litt på hvordan andre kom i gang med sexlivet etter fødselen her? Hvor lenge ventet du? Gjorde det vondt? 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #2 Skrevet 8. november 2020 Bruk kondom en uke til. Kjør på, ikke overtenk så mye, det er bare sex. Anonymkode: ce655...5e7 1
Cer3s Skrevet 8. november 2020 #3 Skrevet 8. november 2020 (endret) Bruk kondom helt fram til du eventuelt har begynt på annen prevensjon eller dere ønsker å lage en til. Du kan jo i teorien allerede ha eggløsning. Annet enn det, vær raus med glidemiddel, bruk god til på foreplay og ta dere god tid. Det kan gjøre litt vondt de første gangene. Lykke til 😁❤️ Endret 8. november 2020 av Cer3s 5
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #4 Skrevet 8. november 2020 Bare bruk tid. Vær forberedt på at det ikke skal gå så slipper skuffelsen å bli stor om det ikke funker. Her gikk det veldig fint etter 5 uker, var ikke vondt i det hele tatt, men det var over all forventning. Og ja glidemiddel kan være lurt. Anonymkode: aa328...32c
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #5 Skrevet 8. november 2020 Bruk kondom, ta dere god tid og vær forberedt på at det kan være vondt/ubehagelig og måtte avbrytes. Her tok det noen sengerunder før det ble godt igjen, akkurat som om det måtte gå seg til 🤷🏽♀️ Var helt sinnsykt uutholdelig vondt første gang, litt bedre andre gang osv før det relativt raskt ble bedre enn før fødsel faktisk! Greit å være forberedt på det, så ikke dere går helt i kjelleren hvis det ikke er helt prima nå første gang Anonymkode: 80381...b1a 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #6 Skrevet 8. november 2020 Jeg og mannen er veldig glad i sex begge to, og for oss var det PAIN å vente med det etter fødselen. Jeg har aldri hatt så stor sexlyst som jeg hadde etter fødsel. Det å ligge tett inntil etter fødselen, noe som vi ikke hadde fått gjort på flere mnd fordi jeg snorket så fælt - satte selvsagt igang noe både i hode og kropp. Jeg venta 5 uker og 4 dager, brukte ikke kondom. Jeg leste meg veldig frem til det, og kom fram til at hvis man inne har hatt noen infeksjon, ikke ble klipt opp, eller generelt ikke har hatt noen komplikasjoner, så kan man fint ha sex etter renselsen er over så sant begge to vil. Jeg var ganske åpen med min partner at jeg var EKSTREMT nervøs for penetrering, så vi brukte glidemiddel, masse foreplay, jeg satt på toppen og styrte det, og vi knulla på. Og jeg mener det, jeg har ALDRI hatt så god sex som da. Generelt sexen for meg etter fødsel som var for 5 mnd siden har vært bedre enn noen gang. Jeg er fortsatt nervøs ved penetrering, det ligger nok psykisk til meg, men så fort den første penetreringen er gjort så går alt veldig fint! hørt fra andre at de har gått flere år og sexen er fortsatt vond.. så det er nok individuelt.. men er det vond, så stopp. Da er det bedre med en runk eller avsugning.. ellers kan det ødelegge mye mer enn man tror.. Anonymkode: b0b60...88e 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #7 Skrevet 8. november 2020 6 uker siden fødsel her og jeg er livredd 😂. Kjenner fortsatt at jeg er litt øm på klitoris, så for min del er det "no go" enda. Skulle jeg vært klar så hadde vi brukt kondom uansett som de andre skriver her. 4-5 uker etter fødsel så sluttet jeg å blø før det kom tilbake for et par dager siden. Renselsen trenger ikke være over selv om blødningen at opphørt litt.. Lykke til ❤️ godt å høre at noen har overskudd og lyst til å kose seg, gleder meg til det blir vår tur. Anonymkode: 71649...0c7
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #8 Skrevet 8. november 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: 6 uker siden fødsel her og jeg er livredd 😂. Kjenner fortsatt at jeg er litt øm på klitoris, så for min del er det "no go" enda. Skulle jeg vært klar så hadde vi brukt kondom uansett som de andre skriver her. 4-5 uker etter fødsel så sluttet jeg å blø før det kom tilbake for et par dager siden. Renselsen trenger ikke være over selv om blødningen at opphørt litt.. Lykke til ❤️ godt å høre at noen har overskudd og lyst til å kose seg, gleder meg til det blir vår tur. Anonymkode: 71649...0c7 Jeg var også ganske øm på klitoris. Jeg er til tider det enda, glemte å nevne det.. men når du nevner det, hvorfor er det INGEN som opplyser om hvor hard det går utover klitoris? Jeg har bare hørt om hvor kjørt vagina og gjerne anus blir.. men hørte aldri noe om klitoris..? At den ble så «ødelagt» eller «herda».. Anonymkode: b0b60...88e
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #9 Skrevet 9. november 2020 Om renselsen er over er det kanskje ok uten kondom med tanke på infeksjonsfare. Men med mindre du har begynt på annen prevensjon ville jeg brukt kondom uansett for sikkerhets skyld. Ellers: åpent sinn, husk at sex er mye mer enn penetrering, bruk masse glidemiddel. Anonymkode: 9fb8a...748
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå