Janus82 Skrevet 8. november 2020 #1 Skrevet 8. november 2020 Er derfor du har Manginas og Kvinner som hater menn som er feminister. Hvis du lurer på hva en mangina er? https://www.urbandictionary.com/define.php?term=mangina A male feminist. A man who is overly concerned with women's issues to the point of complacency or contempt for those of his own gender.) Det som er likestilling er dette. Likevalgmuligheter og likestilling. Det er likestilling. Å hate noe for det man er, eller ta det bort ifra folk er ikke likestilling, det er maktmisbruk.
Hank Amarillo Skrevet 8. november 2020 #3 Skrevet 8. november 2020 Inntrykket jeg sitter med etter å ha observert feminister er langt unna at de elsker det feminine. Men ok. 1
Janus82 Skrevet 8. november 2020 Forfatter #4 Skrevet 8. november 2020 37 minutter siden, Hank Amarillo skrev: Inntrykket jeg sitter med etter å ha observert feminister er langt unna at de elsker det feminine. Men ok. Eh det blir sett på som mektig eller stort. Men det er helt greit. Men jeg kan ta et eksempel. Wap... en musikkvideo som liberale sier er modig lol. Hevn mot gutter ville vært bedre å si. Men ingen ville tatt meg seriøst om jeg sa at musikkvideoen "E.I (Tip Drill) av Nelly er modig. Sangtekst "Its your ass 'cause it aint your face, i need a tip drill, i need a tip drill" Men så er dette liberale i USA også
Svartfugl Skrevet 8. november 2020 #5 Skrevet 8. november 2020 1 time siden, Janus82 skrev: Er derfor du har Manginas og Kvinner som hater menn som er feminister. Hvis du lurer på hva en mangina er? https://www.urbandictionary.com/define.php?term=mangina A male feminist. A man who is overly concerned with women's issues to the point of complacency or contempt for those of his own gender.) Det som er likestilling er dette. Likevalgmuligheter og likestilling. Det er likestilling. Å hate noe for det man er, eller ta det bort ifra folk er ikke likestilling, det er maktmisbruk. Kan du klargjøre litt for meg? Er alle feminister mannehatere, mener du? Jeg er feminist, men hater ikke menn. Den fantastiske mannen min hater ikke seg selv heller, heldigvis! I alle grupper finnes det ekstreme folk, for eksempel de incelsene som mener at kvinner fortjener å bli voldtatt, eller gærne feminister som mener at menn faktisk er jordens avskum (ref. Scum manifesto). Godt mellom disse ytterpunktene fins vi vanlige kvinner og menn som først og fremst ønsker et liv med kjærlighet, gjensidig respekt og fred. Det er nok mest av dem. 2
Janus82 Skrevet 8. november 2020 Forfatter #6 Skrevet 8. november 2020 (endret) 12 minutter siden, Svartfugl skrev: Kan du klargjøre litt for meg? Er alle feminister mannehatere, mener du? Jeg er feminist, men hater ikke menn. Den fantastiske mannen min hater ikke seg selv heller, heldigvis! I alle grupper finnes det ekstreme folk, for eksempel de incelsene som mener at kvinner fortjener å bli voldtatt, eller gærne feminister som mener at menn faktisk er jordens avskum (ref. Scum manifesto). Godt mellom disse ytterpunktene fins vi vanlige kvinner og menn som først og fremst ønsker et liv med kjærlighet, gjensidig respekt og fred. Det er nok mest av dem. Vel Incels er dritt. Men det er noe som en feminist laget da. Jeg pleier å si incels og feminister er av samme mynt. Bare at feminister er mentale og incels er fysiske. Kvinnehatere/Mannehatere. Samme greia. Men kan gi kilde https://www.bbc.com/news/world-us-canada-45284455 Nearly 15 years later, Alana was in a bookshop reading a feminist magazine when she saw a small story about a man named Elliot Rodger. Endret 8. november 2020 av Janus82
Svartfugl Skrevet 8. november 2020 #7 Skrevet 8. november 2020 Akkurat nå, Janus82 skrev: Vel Incels er dritt. Men det er noe som en feminist laget da. Jeg pleier å si incels og feminister er av samme mynt. Bare at feminister er mentale og incels er fysiske. Kvinnehatere/Mannehatere. Samme greia. Men kan gi kilde https://www.bbc.com/news/world-us-canada-45284455 Nearly 15 years later, Alana was in a bookshop reading a feminist magazine when she saw a small story about a man named Elliot Rodger. Så det er min feil som feminist at incels eksisterer? Kan du fortelle mer om hva jeg/vi konkret har gjort? 😊 Og du mener fortsatt at ALLE feminister inkludert meg er mannehatere? 3
Janus82 Skrevet 8. november 2020 Forfatter #8 Skrevet 8. november 2020 13 minutter siden, Svartfugl skrev: Kan du klargjøre litt for meg? Er alle feminister mannehatere, mener du? Jeg er feminist, men hater ikke menn. Den fantastiske mannen min hater ikke seg selv heller, heldigvis! I alle grupper finnes det ekstreme folk, for eksempel de incelsene som mener at kvinner fortjener å bli voldtatt, eller gærne feminister som mener at menn faktisk er jordens avskum (ref. Scum manifesto). Godt mellom disse ytterpunktene fins vi vanlige kvinner og menn som først og fremst ønsker et liv med kjærlighet, gjensidig respekt og fred. Det er nok mest av dem. Er også en gammel film " som teknisk sett handler om en incel" så til og med på 80 tallet så var det en film ide om dette
Janus82 Skrevet 8. november 2020 Forfatter #9 Skrevet 8. november 2020 (endret) Akkurat nå, Svartfugl skrev: Så det er min feil som feminist at incels eksisterer? Kan du fortelle mer om hva jeg/vi konkret har gjort? 😊 Og du mener fortsatt at ALLE feminister inkludert meg er mannehatere? Jeg mener den ene feministen populariserte det for å si det slikt. Dermed ble det en bevegelse. Endret 8. november 2020 av Janus82
Svartfugl Skrevet 8. november 2020 #10 Skrevet 8. november 2020 2 minutter siden, Janus82 skrev: Jeg mener den ene feministen populariserte det for å si det slikt. Dermed ble det en bevegelse. Ok. Så da er vi enige om at ikke alle feminister er mannehatere? Det var en feminist som startet all feminisme og det var bygd på mannehat? Når skjedde dette? 1
Janus82 Skrevet 8. november 2020 Forfatter #11 Skrevet 8. november 2020 (endret) 2 minutter siden, Svartfugl skrev: Ok. Så da er vi enige om at ikke alle feminister er mannehatere? Det var en feminist som startet all feminisme og det var bygd på mannehat? Når skjedde dette? Tror det er mer at verdiene ga mening at likestilling er logiskt, så på den tiden var det logiskt å være for slike menneskerettigheter og det er det enda.. Men, det å hate maskuline verdier og slikt som blir litt maktmisbruk bare fordi noen liker det feminine bedre. Det ligger på en måte i ordet FEMINISME. Ikke LIKHETSBATALJONEN Endret 8. november 2020 av Janus82
Hank Amarillo Skrevet 8. november 2020 #12 Skrevet 8. november 2020 21 minutter siden, Svartfugl skrev: Godt mellom disse ytterpunktene fins vi vanlige kvinner og menn som først og fremst ønsker et liv med kjærlighet, gjensidig respekt og fred. Det er nok mest av dem Enig. Takk og pris for at det store flertallet er hverken incels eller feminister. 1
Svartfugl Skrevet 8. november 2020 #13 Skrevet 8. november 2020 1 time siden, Janus82 skrev: Tror det er mer at verdiene ga mening at likestilling er logiskt, så på den tiden var det logiskt å være for slike menneskerettigheter og det er det enda.. Men, det å hate maskuline verdier og slikt som blir litt maktmisbruk bare fordi noen liker det feminine bedre. Det ligger på en måte i ordet FEMINISME. Ikke LIKHETSBATALJONEN Nei, det ligger ikke i ordet feminisme å hate menn/det maskuline. Det er en tolkning du tillegger begrepet. Er helt enig i at hat mot det ene eller det andre løser veldig lite. Det løser også lite å tillegge en stor gruppe mennesker meninger de fleste av dem ikke har. 2
Clefable Skrevet 8. november 2020 #14 Skrevet 8. november 2020 2 timer siden, Hank Amarillo skrev: Enig. Takk og pris for at det store flertallet er hverken incels eller feminister. Jeg er feminist, men hater ikke menn og er da en helt vanlig person likevel. Å være feminist betyr bare at jeg er for like muligheter uavhengig av om man er født som mann eller kvinne. Og that's it. 1
Hank Amarillo Skrevet 8. november 2020 #15 Skrevet 8. november 2020 10 minutter siden, Clefable skrev: Jeg er feminist, men hater ikke menn og er da en helt vanlig person likevel. Å være feminist betyr bare at jeg er for like muligheter uavhengig av om man er født som mann eller kvinne. Og that's it. Det er sikkert incels som ikke hater kvinner og. Å være for like muligheter for begge kjønnene er vel opp 100% av befolkningen(i feks Norge).
Clefable Skrevet 8. november 2020 #16 Skrevet 8. november 2020 14 minutter siden, Hank Amarillo skrev: Det er sikkert incels som ikke hater kvinner og. Å være for like muligheter for begge kjønnene er vel opp 100% av befolkningen(i feks Norge). Jeg håper da det. Det betyr bare at de fleste er feminister. Dessverre er ikke alle enige i dette med like muligheter, feks i deltakelse i politikk eller andre toppstillinger. Dette har jeg hørt fra noen nordmenn, men vi ser det også tydeligere og mer ekstreme internasjonalt, selvsagt.
Hank Amarillo Skrevet 8. november 2020 #17 Skrevet 8. november 2020 (endret) 16 minutter siden, Clefable skrev: Jeg håper da det. Det betyr bare at de fleste er feminister. Dessverre er ikke alle enige i dette med like muligheter, feks i deltakelse i politikk eller andre toppstillinger. Dette har jeg hørt fra noen nordmenn, men vi ser det også tydeligere og mer ekstreme internasjonalt, selvsagt. ca 11% av befolkningnen er feminister. Endret 8. november 2020 av Hank Amarillo
Gjest In absentia Skrevet 10. november 2020 #18 Skrevet 10. november 2020 Feminisme er ikke én ting, men hundrevis av forskjellige idéer og verdier. Ingen feminister mener nøyaktig det samme. Noen mener f.eks. at det er en feministisk verdi å tillate prostitusjon fordi det gir kvinnen fullstendig frihet til å gjøre som hun vil med egen kropp. Andre mener at det er en feministisk verdi å forby prostitusjon fordi man ellers reduserer kvinnekroppen til en «salgsvare».
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå