Pan Skrevet 8. november 2020 #1 Skrevet 8. november 2020 Vi er et relativt lite sameie (7 seksjoner) med én parkeringsplass til hver seksjon, men ellers relativt liten gårdsplass. Funderer veldig på hvordan vi skal få ordnet snømåking for vinteren. Jeg tror få er villige til å ordne det på dugnad og brøyte manuelt på rundgang, men jeg lurer også på om det kanskje er for lite plass til at det er verdt å leie inn folk som kan brøyte for oss? Har tenkt på snøfreser eller lignende, men det er hus og biler på alle kanter som jeg tenker det er upraktisk å sprøyte ned med snø. Noen som har noen erfaringer og tips?
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #2 Skrevet 9. november 2020 Har dere faste parkeringsplasser? Jeg bodde i et sameie hvor det var fri parkering i gata, og jeg opplevde stadig å måke masse snø rundt bilen min før jeg dro, og da jeg kom tilbake hadde en av de andre tatt plassen 😡 Utover vinteren ble det færre og færre parkeringsplasser og, siden folk både i sameiet jeg bodde i og lengre bort i gata aldri gadd å måke, så det frøs.. Anyway.. Vanskelig for noen utenfra å brøyte uten en plan om å fjerne bilene på gitte tidspunkt, men ikke umulig. Hva har dere gjort tidligere år? Anonymkode: ba9da...0a7 1
Pan Skrevet 9. november 2020 Forfatter #3 Skrevet 9. november 2020 Vi har ikke faste plasser, nei, og ser frustrasjonen i den situasjonen! Vi flyttet alle inn i løpet av forrige høst, vinter og vår, og det var få av oss som hadde biler her forrige vinter, så det ble bare til at de som trengte det måket for seg, så vidt jeg husker. Nå som alle er på plass i huset og flere har biler her fast så tenker vi det er greit å finne et system (spesielt siden noen av p-plassene er lettere å komme til enn andre).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå