AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #1 Skrevet 8. november 2020 Og jeg føler meg elendig og full av dårlig samvittighet ovenfor babyen for å si det høyt. Men dette er jævelig. Føler at alle andre har det så lett og så fint, alt er gledelig og spennende. Anonymkode: 96dfa...891
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #2 Skrevet 8. november 2020 Føler meg ikke på topp jeg heller. Mye uro for babyen, hater de fysiske forandringene, halsbrann fra helvete, ryggsmerter, dårlig søvn.. men vet jo at det er verdt det, selv om jeg ikke nyter graviditeten hver dag. Er uendelig takknemlig for at jeg kan få barn Anonymkode: 9283a...54b 5
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #3 Skrevet 8. november 2020 Hvor har du fått inntrykk av at det er "lett og fint"? Jeg gruer meg bare til graviditet. Alle jeg kjenner som er gravide klager hele tiden, og de fleste på jobben er 50% sykemeldt fra 1. trimester. Anonymkode: f1622...4ff
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #4 Skrevet 8. november 2020 Jeg skal føde når som helst nå, og når jeg ser tilbake på hele graviditeten så har det ikke vært enkelt og fint hele tiden her for å si det mildt 🤪 Heftig kvalme og oppkast til ca uke 20, bekkenløsning og svangerskapsforgiftning. Venter bare på å bli satt i gang snart. Ved siden av har det vært måneder med dårlig søvn, halsbrann og mye trøtthet. Må ikke glemme at føttene mine ser ikke ut som føtter lengre og jeg greier ikke å klemme sammen fingrene pga alt vannet 😂 Men alle sier det er verdt det så 🤷♀️😅 Anonymkode: 0d4c7...8b4 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #5 Skrevet 8. november 2020 Er i uke 7 å fikk en veldig tøff start, for så å få ekstrem kvalme. Har også endel andre plager. har vært på gråten noen ganger da jeg har følt meg helt forferdelig og ikke visst hvor jeg skal gjøre av meg. har ikke helt funnet gleden med graviditeten selv om det var veldig ønsket. Jeg vet en dag så kommer jeg til å bli så takknemlig for at jeg holdt ut men akk. Nå føles det håpløst. gleder meg til første trimester er over dor håpet mitt er at formen blir bedre å jeg kan nyte det å være gravid...iallefall litt Anonymkode: 17ff9...c9d
Flamme Skrevet 8. november 2020 #6 Skrevet 8. november 2020 Hvor har du i fra at det å gå gravid er en dans på roser?
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #7 Skrevet 8. november 2020 What 😂 ikke noe dans på roser nei. Forstoppelse, hodepine, oppblåsthet, kvalme, trøtthet, vektoppgang, bekkensmerter, bekymringer, bukser som ikke passer lenger.. Altså alt dette i varierende grad. Eneste positive med graviditet er at det kommer en baby og at jeg kan spise uten å bære bekymret for å få utovermage. Jeg kan altså spise kebab først og så ha sex. Med engang etterpå. Anonymkode: d52b1...9c9 4
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #8 Skrevet 8. november 2020 Alle andre? Føler ikke gravide gjør annet enn å klage og syte over hvor tungt det er. Selv hadde jeg et lett svangerskap, men det er jo nesten tabu å si. Anonymkode: 35c40...46b
Rem Skrevet 8. november 2020 #9 Skrevet 8. november 2020 Her består graviditeten av mangel på matlyst og vektnedgang 😅 andre graviditeten dette skjer...
Marisana Skrevet 8. november 2020 #10 Skrevet 8. november 2020 (endret) Helt enig med deg. Jeg synes ikke det er koselig å gå gravid i det hele tatt. Det er tungt, tidvis vondt, hormoner er overalt og jeg er utslitt. Har slitt med lavt blodtrykk begge svangerskapene, så jeg er omtrent sengeliggende etter en dusj omtrent. Men jeg er utrolig takknemlig for at jeg er gravid, for jeg vet at det ikke er alle som blir det, til tross for åresvis med prøving. Så jeg klager aldri så veldig høyt, men litt synes jeg allikevel må være lov 😊 Endret 8. november 2020 av Marisana 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #11 Skrevet 8. november 2020 Det er ingen menneskerett å være gravid. Anonymkode: 3ec76...70d
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #12 Skrevet 8. november 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ingen menneskerett å være gravid. Anonymkode: 3ec76...70d Takk for infoen ,dust! slutt å bruke dette som argumentasjon, og lær deg i det minste hvilke tilfeller man skal bruke der i 😂 Anonymkode: 17ff9...c9d 8
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #13 Skrevet 8. november 2020 Tusen takk for svar Jeg ble faktisk litt tatt på senga av å oppleve så mye negative "bivirkninger" av graviditeten. Det er kanskje ikke slike ting folk snakker så høyt om. Dette er mitt første barn og jeg har kun et par venninner som har født før meg. De har hatt tilsynelatende veldig fine og enkle svangerskap. Jeg følger også en del gravide på instagram osv og de får det til å virke så lett. Jeg vet det er teit av meg, men sånn er det nå en gang.... Jeg vet ikke helt hva jeg forventet. Men det er godt å høre at jeg ikke er alene. Når det er sagt så er jeg selvfølgelig uendelig glad for at jeg kan få barn! Jeg gleder meg så til det kommer ut Anonymkode: 96dfa...891 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #14 Skrevet 8. november 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Og jeg føler meg elendig og full av dårlig samvittighet ovenfor babyen for å si det høyt. Men dette er jævelig. Føler at alle andre har det så lett og så fint, alt er gledelig og spennende. Anonymkode: 96dfa...891 Tro meg. I majoriteten så er det noe vi fleste gravide sliter meg. Jeg var super kvalm og svimmel de første 12 ukene. Sliter med god søvn og føler meg så irritert til tider. Sliter med humørsvingninger. Du tror det men tro meg gjerne skulle du sett hvordan de fleste gravide av oss går rundt hjemme. Føler med deg 👍 så du er IKKE aleine! Anonymkode: 6bb9a...6fb 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #15 Skrevet 8. november 2020 Mens jeg synes det var superkoselig å gå gravid! Jobbet fullt hele veien, nesten ikke plager utenom halsbrann på slutten og at det var tyngre og litt dårligere søvn. Men absolutt levelig. Gleder meg til neste gang. Forskjellige erfaringer! Anonymkode: 86e38...f29
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #16 Skrevet 9. november 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Og jeg føler meg elendig og full av dårlig samvittighet ovenfor babyen for å si det høyt. Men dette er jævelig. Føler at alle andre har det så lett og så fint, alt er gledelig og spennende. Anonymkode: 96dfa...891 Var sengeliggende store deler av graviditeten, og klarte knapt å bevege meg de gangene jeg følte meg bra til å gå ut. Måtte gå med krykker de siste 4 mnd. Men jeg klagde aldri. Du tror kanskje at alle har det så lett å fint, men mange dropper å klage over det. Å få barn er et mirakel. Mange sliter. Så handler om hvordan man ser på det hele. Om du klager og er gretten stadig vekk så blir det jævlig, men om du faktisk tenker på hvor heldig du er, og at alt dette snart er over, så går ting bedre. Anonymkode: 5b7f6...887 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #17 Skrevet 9. november 2020 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Og jeg føler meg elendig og full av dårlig samvittighet ovenfor babyen for å si det høyt. Men dette er jævelig. Føler at alle andre har det så lett og så fint, alt er gledelig og spennende. Anonymkode: 96dfa...891 Ikke ha dårlig samvittighet for det. Du er ikke den eneste, det kan jeg garrantere deg. Jeg hatet å gå gravid, følte meg som en kokong, jeg var bare det som var rundt baby slik at baby kunne vokse og utvikle seg best mulig. Fikk ikke sove om nettene firdu jeg konstant måtte på do for å tisse ut den dråpen som gjorde at jeg følte jeg holdt på å tisse på meg. Smertene etterhvert som livmoren vokste. Klærne som ikke passet. Stresset med å prøve å holde hus og gå på jobb som vanlig. Det at alle bare tenkte på det jeg bar på, jeg forsvant liksom bare. Jeg ble diiiger selv om jeg hadde et sundt kosthold og var aktiv. Jeg hadde kompliserte fødsler, måtte bruke kopp. Rakk ikke smertelindring. MEN jeg føder heller ti ganger til før jeg går med på å bli gravid igjen. Anonymkode: c38b4...7a5
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #18 Skrevet 9. november 2020 Jeg syntes det var supert å være gravid. En spennende tid og jeg hadde mye plager. Fødsel var et mareritt i forhold. Og tiden med nyfødt da jeg knapt sov Anonymkode: c7308...483
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #19 Skrevet 9. november 2020 Hvem "alle andre" er dette..? Flertallet av de jeg kjenner som er/har vært gravide, har overhodet ikke syntes det var lett og fint. Jeg vet om TO stk som har sagt det.. ingen kvalme, utmattelse, bekkenplager, søvnplager, osv. Alle andre snakker om kvalme, utmattelse, bekkenplager, søvnplager, halsbrann, hovenhet her og der, vektproblemer, komplekser for utseendet, kynnere, nedpress, urinlekkasjer, dritt å ikke kunne spise/drikke alt man vil, osv osv osv. Jeg har lidd meg gjennom to svangerskap, og hatet begge graviditetene dypt og inderlig. Sjeleglad jeg er ferdig. Anonymkode: 6eaa0...89f
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #20 Skrevet 9. november 2020 Kanskje du har det inntrykket fordi de som er i bra form liker å fremheve det, mens vi som er/var så dårlig prøver å skjule det? Jeg har vært veldig dårlig i mine svangerskap. I mitt siste var jeg delvis sykemeldt og satt egentlig med gråten i konstant i halsen på jobb fordi jeg var så dårlig. En kollega kom inn til meg og fortalte meg at hun hadde jobbet til dagen før hun fødte og at det å være gravid ikke var en sykdom. En uke senere gjorde jeg en (ubetydelig) feil som hun oppdaget - og kom inn og kjeftet på meg for det. Jeg beklaget (selv om det ikke var noe å beklage, det gikk ikke ut over hun) og sa at jeg nok ikke var helt på topp. Hun ropte til meg at det ikke var hennes problem og smelte døren igjen. Da innså jeg at jeg måtte ta vare på meg selv og ble helt sykemeldt en stund. Men sånne episoder gjør at det kan være vanskelig å være gravid og i dårlig form. Men heldigvis så er det verdt det. Det går over!! Anonymkode: 159e9...87e 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå