AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #1 Skrevet 8. november 2020 Da jeg vokste opp, er født på 80-tallet følte jeg som regel mine jevngamle brukte pudder (og litt øyesminke), og that's it liksom. Nå føler jeg at BB-krem, CC-krem og/eller foundation er noe alle bruker, iallfall de unge? Jeg har brukt BB-krem ved et par anledninger, og jeg takler bare ikke å ha "det laget" i ansiktet, uansett om det er min farge på en prikk og selv om jeg ikke overdriver. Flere som har det sånn, at de bare ikke takler å dekke ansiktet? Dette er ikke ment for å hetse de som bruker foundation, for jeg synes de fleste ser veldig bra og freshe ut. Synes kvinner flest er flinke til å sminke seg. Jeg bare takler det ikke, kan jo være noe med at jeg ikke er vant til å bruke sånn type sminke. Ikke fra ungdomsårene heller. Jeg er vel heldig med huden min må sies, men jeg hadde garantert sett freshere ut hvis jeg brukte mer sminke. Men, føles bare som jeg ikke takler det 😛 Anonymkode: f251d...7b4 1
Maddy25 Skrevet 8. november 2020 #2 Skrevet 8. november 2020 Nei, ikke alle bruker det. Min datter på 18 bruker ingenting🙂 2
Milky Skrevet 8. november 2020 #3 Skrevet 8. november 2020 Nei. Synes det er ekkelt føler at huden ikke får puste. Heldigvis har jeg vært heldig med huden, så slipper å bruke sminke. Orker bare ikke 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #4 Skrevet 8. november 2020 Jeg var vel først 20-21 når jeg begynte å bruke foundation, spesifikt fordi jeg ble så rød i ansiktet etter trening og skulle rett videre i forelesning Nå etter 30 bruker jeg det sjeldent, bare for spesielle anledninger. Det er ikke et tykt lag om man finner riktig produkt for deg da, f.eks Double Wear til Estee Lauder føles som en maske. Men det meste andre jeg har prøvd føles mer naturlig. Anonymkode: b6e2f...797 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #5 Skrevet 8. november 2020 Virker som om denne generasjonen bruker mye mer sminke ja, og også har mye mer peiling på det. På 90 tallet føler jeg man klassa på litt øyenskyggefarge og lebestift og tegna strek for øyenbryn, trengte ikke akkurat så mye skils for det. Men begynte ikke med noe som helst før jeg var 18, da begynte jeg med mascara, og nå har jeg begynt med litt consealer, og jeg har begynt å sette meg mer inn i ting 😄 sånn at kanskje en vakker dag så kan jeg sminke meg til en fest uten å se ut som en klovn. Men jeg har heller ikke noen problemer med huden, og jeg tror dessverre mange unge opplever å få arr i ansiktet nettopp på grunn av sminke og alle tinga de gjør med huden (skittene make up koster osv) Anonymkode: a4e35...dce
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #6 Skrevet 8. november 2020 Alle unge bruker foundation! Anonymkode: a6506...b7e 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #7 Skrevet 8. november 2020 Bruker det når jeg sminker meg men går ofte helt uten sminke. Anonymkode: f2ce3...d40 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #8 Skrevet 8. november 2020 Jeg er som deg ts, født på 80 tallet, vokste ikke opp med noe særlig sminkebruk. Har aldri brukt foundation, bare til fest noen ganger. Syns også det laget i ansiktet er ekkelt. Har helt normal hud og føler ikke noe behov for det heller. Har alltid brukt mascara, ellers lite annet. Har ikke inntrykk av at alle unge bruker foundation her iområdet, men dette er nok ikke det mest sentrale strøket heller😉 Anonymkode: cd845...720 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #9 Skrevet 8. november 2020 Nå ville jeg skillet bb krem og Cc krem fra foundation. Det er ikke det samme. tror de fleste bruker foundation ja, men veldig vanlig med typ mineral pudder også. min søster er 18 og liker en naturlig look, hun bruker tinted ansiktskrem og av og til bb krem Anonymkode: bcc8c...716 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #10 Skrevet 8. november 2020 Nei, jeg gav opp, er 20. Har ganske grei hud, med litt nupper og foundation var derfor mer til «pynt». Jeg kan se smashing ut i speilet med all sminken min, men så går jeg på fest og går på do et par timer senere. Ser meg i speilet og ser ut som en alkoholisert 50 år gammel dame😣 Skjønner ikke hva som skjer, men sminka ser plutselig gammel og dratt ut. Anonymkode: f1445...29d 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #11 Skrevet 8. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg er som deg ts, født på 80 tallet, vokste ikke opp med noe særlig sminkebruk. Har aldri brukt foundation, bare til fest noen ganger. Syns også det laget i ansiktet er ekkelt. Har helt normal hud og føler ikke noe behov for det heller. Har alltid brukt mascara, ellers lite annet. Har ikke inntrykk av at alle unge bruker foundation her iområdet, men dette er nok ikke det mest sentrale strøket heller😉 Anonymkode: cd845...720 Mhm. Men jeg tror kanskje vi hadde blitt vant til det hvis vi hadde brukt det hver dag siden tenårene, og at dagens unge ikke føler det som et "lag" fordi de er vant til det. Anonymkode: f251d...7b4
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #12 Skrevet 8. november 2020 Skjønner jeg ikke følger med og aner ikke hva bb og cc er engang. Det sagt synes jeg det er veldig få som er pent sminket når man ser de i dagslys. Anonymkode: 61820...6e3 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #13 Skrevet 8. november 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå ville jeg skillet bb krem og Cc krem fra foundation. Det er ikke det samme. tror de fleste bruker foundation ja, men veldig vanlig med typ mineral pudder også. min søster er 18 og liker en naturlig look, hun bruker tinted ansiktskrem og av og til bb krem Anonymkode: bcc8c...716 Nei, men når jeg ikke takler BB-krem en gang, ville jeg vel ikke taklet foundation heller Anonymkode: f251d...7b4
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #14 Skrevet 8. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner jeg ikke følger med og aner ikke hva bb og cc er engang. Det sagt synes jeg det er veldig få som er pent sminket når man ser de i dagslys. Anonymkode: 61820...6e3 Jeg måtte google dette her for noen dager siden 😂 så mye jeg ikke har peiling på. 🤷♀️ Anonymkode: a4e35...dce 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #15 Skrevet 8. november 2020 Jeg bruker maybellin new york Dream Radiant Liquid (tidligere dream satin liquid). Bruker kun et tynt lag, og synes ikke den føles ubehaglig ut på huden i det hele tatt. Føles som å kun ha på ansiktskrem (som jeg bruker under). Anonymkode: 4d92f...3e6 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #16 Skrevet 8. november 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg gav opp, er 20. Har ganske grei hud, med litt nupper og foundation var derfor mer til «pynt». Jeg kan se smashing ut i speilet med all sminken min, men så går jeg på fest og går på do et par timer senere. Ser meg i speilet og ser ut som en alkoholisert 50 år gammel dame😣 Skjønner ikke hva som skjer, men sminka ser plutselig gammel og dratt ut. Anonymkode: f1445...29d Bruker du setting spray? Anonymkode: f1ea0...28f 1
Gjest Tamsi Skrevet 8. november 2020 #17 Skrevet 8. november 2020 Jeg har aldri brukt noe som helst på huden. Eier ikke en eneste sminkekost og aner ærlig talt ikke hvordan det skal gjøres. Det er ikke så mange av mine nærmeste veninner som gjør det heller. Er 26.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #18 Skrevet 8. november 2020 Bruker det hvis jeg skal sminke meg til fest. Bruker kun mascara til daglig Anonymkode: 95614...3b5
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #19 Skrevet 8. november 2020 Unge i dag er så heldige når det kommer til sminke. De har så mye å velge i, de kan se videoer om hvordan ting gjøres. De kan kjøpe passende produkter på nett. Så gjetter at de fleste bruker foundation, men at de vet hvordan det skal legges. Jeg var ung på 90-tallet. Vi lærte å sminke oss ved å prøve oss frem og se på bilder og venninner. Vi hadde nesten ingenting å velge i i prisklassen vi hadde råd til, så vi måtte bare ta til takke med det som var, og låne av hverandre. Så vi gikk rundt med oransje foundation, med sterk linje mellom ansikt og hals, og concealer på leppene. Anonymkode: e4890...62f 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #20 Skrevet 8. november 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Unge i dag er så heldige når det kommer til sminke. De har så mye å velge i, de kan se videoer om hvordan ting gjøres. De kan kjøpe passende produkter på nett. Så gjetter at de fleste bruker foundation, men at de vet hvordan det skal legges. Jeg var ung på 90-tallet. Vi lærte å sminke oss ved å prøve oss frem og se på bilder og venninner. Vi hadde nesten ingenting å velge i i prisklassen vi hadde råd til, så vi måtte bare ta til takke med det som var, og låne av hverandre. Så vi gikk rundt med oransje foundation, med sterk linje mellom ansikt og hals, og concealer på leppene. Anonymkode: e4890...62f Flashback til Dream matte mousse 😳😭 Med Isadora nesten som settingpudder 😷 Anonymkode: 6fb28...d9a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå