Gå til innhold

Er det ikke litt idiotisk å prøve å bli gravid i denne tiden?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Prøverforumet og dagbøkene er like aktive som før. Er ikke det litt idiotisk egentlig? Å prøve å bli gravid nå som man ikke vet noe som helst om månedene videre mtp viruset?   Blir dere ikke stressa av tanken på å måtte gjennomføre fødsel uten partner fks? 

Anonymkode: 6a4d6...e37

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man vet aldri hva fremtida bringer. Tror de som er prøvere hadde følt det var verre om det plutselig var for sent fordi de utsatte prøvingen pga covid-19. 

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man ha barn så har man (som kvinne) en best-før dato. Slik samfunnet er lagt opp i dag, med at man må ha fast jobb for å få foreldrepenger, så er veldig mange ikke helt unge når de begynner å prøve. Ergo har man ikke tid til å vente et år eller to med å prøve pga. et virus dersom man skal rekke å få de barna man ønsker seg. Ergo er det helt fornuftig å fortsette prøvingen som før. 

Det hadde heller ikke vært særlig greit for samfunnet dersom vi skulle ha gått glipp av nesten et helt årskull, eller mer, med barn fordi folk ikke turte å få barn i disse dager. 

Anonymkode: 7c613...022

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Att hæ? Fordi man ikke får ha partner med på fødsel?? Hva med belastningen hver gravide er for helsevesenet? 

Anonymkode: 774f8...51f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Att hæ? Fordi man ikke får ha partner med på fødsel?? Hva med belastningen hver gravide er for helsevesenet? 

Ja det også. Godt argument. Men folk tenker mest meg, meg, meg 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, blir stressa av det. Men for noen av oss er det litt "nå eller aldri" mtp. alder eller at man vet at man har faktorer som kan gjøre at det tar lang tid å få det til.

Anonymkode: ac19e...48d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prøverforumet og dagbøkene er like aktive som før. Er ikke det litt idiotisk egentlig? Å prøve å bli gravid nå som man ikke vet noe som helst om månedene videre mtp viruset?   Blir dere ikke stressa av tanken på å måtte gjennomføre fødsel uten partner fks? 

Hvorfor det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biologien tar ikke pause selv om det er en pandemi. Å vi er bedre rustet til å takle flere barn enn de feks er i krigsherjede områder, hvor kvinnene blir skutt på fødestua, men allikevel får de barn. Barna er fremtiden. 

Anonymkode: ef451...624

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Burde ikke alle som røyker også slutte med det asap for å ikke belaste helsevesenet? Og alle overvektige burde vært i gang med slankekuren 13. mars. De med høyt kolesterol burde lagt om kostholdet. De som kjører for fort burde roe ned på farta. De som sykler burde også ta det mer med ro, og ingen burde gå tur i fjellet uten hjelp, kne- og albuebeskyttere.

🙄🙄🙄🙄🙄🙄

Anonymkode: 511c2...b25

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke bedre å bruke "stille" tida godt? Skal "alle" føde etter korona blir det en belastning på et helsevesenet og arbeidsgiver som prøver å komme seg på føtta igjen. Barnet husker jo ingenting av tida og tar jo ikke skade av foreldrene er meir heim det første året det lever. 

Anonymkode: b8174...d25

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fødte 3. april og ville aldri blitt gravid i denne tiden nei. Det har vært en forferdelig tid å få barn på. 

Anonymkode: 9822c...b20

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo ikke slutte å lage barn bare fordi det er en pandemi 🙄 

Anonymkode: fd2c9...db1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om det passet nå hadde jeg tenkt det var perfekt tid for å få barn.

Man er stuck hjemme uansett. Og man jobber fra hjemmekontoret uten reisevei og stress. Så er en perfekt tid for å være småuggen og tung som gravid, slappe av mest mulig, og så ta permisjonstiden uten å gå glipp av flotte utenlandsturer og sosiale sammenkomster. Og man slipper at døra rennes ned av barselbesøk og krav til samlinger. 

Anonymkode: 6d507...f4a

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man har prøvd lenge (for min del et par år) aktivt før pandemien kom, så vil man ikke sette barneønske på vent i ubestemt tid. Forøvrig har helsevesenet fortsatt gitt hjelp til å bli gravid i denne perioden, men jeg skjønner at noen velger å utsette det. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...