Gå til innhold

Julehandel og korona

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kommer dere til å ta julehandel på nett eller i fysiske butikker? 
Her hvor jeg bor har vi omtrent ikke butikker, handler lokalt når jeg kan.

Men mye får jeg ikke tak i her som er på de store varehusene. Her er ikke noe korona smitte og vil selvsagt ikke ta noen unødvendig sjanse på å være den som drar med seg smitte til bygda fordi jeg måtte handle til jul. 

Bor nærmest Ålesund, hadde blitt dit jeg hadde reist til for å handle.  

Tror jeg går for netthandel men vil,høre litt om hva dere andre gjør nå før jul? Er det innafor å reise på et kjøpesenter så lenge enn tar sine forhåndsregler og holder avstand 😊 er det mye folk på kjøpesenter nå for tiden? Ser for meg at jo nærmere jul vi kommer så er det fullt på kjøpesenteret og at smitten stiger. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer til å handle lokalt, men velger å gå tidlig/seint for å gå de timer der det er mindre folk.
Bruker slik klikk&hent de steder de har dette og pakker selv inn gaver hjemme slik at jeg bruker minst mulig tid i butikkene.

Jeg velger å støtte mine nærbutikker. 
Det er så mange lokale steder som sliter at jeg vil legge mine penger igjen i lokale butikker og støtte opp om muligheten for at de skal fortsatt få være der.
Mange butikker sliter med økonomien pga tidligere restriksjoner.

• Liker 4
Skrevet

Her blir noe handlet via netthandel og noe via fysiske butikker. Selv foretrekker jeg egenlig å handle i fysiske butikker. Men jeg skjønner godt tankegangen din. På Moa er det nok ganske fullt nærmere jul, tenker jeg.

Det ser jeg bare på de tre sentrene her i byen.

Skrevet

Vanligvis bruker jeg å handle de fleste julegaver lokalt i butikker her jeg bor, og bruker helt butikker som er uavhengig og ikke de vanlige kjedebutikkene for å støtte lokale bedrifter/aktører som satser. F.eks to damer her som har startet en garn og interiørbutikk kontra å bestille på garnius eller strikkehula. Eller de som startet en klesbutikk her kontra å handle på Cubus. 

Men i år så blir julehandelen via netthandel, både pga corona-situasjonen og pga jeg er midt oppi cellegiftkurer og bør unngå all type smitte siden immunforsvaret mitt er på bunn. 

Kommer dog til å prøve å handle via nett hos små butikker som også har nettbutikk, f.eks butikken Fru Kvist i Oslo. De er ikke en kjedebutikk og de har nettbutikk med både garn, gaver og duppeditter. Likedan skal jeg prøve å finne en bokbutikk som ikke er en av de store som Ark og Norli siden jeg gir endel bøker i julegave 

Skrevet

Jeg kommer til å handle i byen som jeg bor nærmest. Vanligvis har jeg handlet mye på nett, men i år er det viktig å støtte butikkene som gir mennesker jobb der du bor. Jeg kommer til å bruke mye klikk og hent, og unngå tider der det er mye folk. Jeg hadde kanskje tenkt annerledes hadde jeg bodd i områder med mer smitte, men foreløpig ser det ganske bra ut. 

Skrevet

Jeg gjorde det meste på kjøpesenter i går. Handler aldri i desember, uavhengig av korona. 

• Liker 1
Skrevet

Har alltid handlet det meste på nett. 

Skrevet

I butikker. Tar det på tidspunkt der det er få i butikkene. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg skal handle i butikker. Jeg ønsker å støtte opp om næringslivet.

• Liker 4
Skrevet

Jeg handler det meste på nett i år, rett og slett fordi jeg ikke vil ut i folkemengder. Kjøper alt nå i løpet av november, og får alt jeg kan levert på dør for å ikke belaste post i butikk for mye. Kommer til å hente pakker så fort som mulig om de kommer på posten.

Det jeg ikke får bestilt, handler jeg nok i butikk før desember, helst på dagtid. Det er mye smitte her, hvis ikke hadde jeg handlet mer i lokalbutikker, men det går ikke i år dessverre. Prøver derfor å kjøpe fra små nettbutikker og støtte på den måten.

Skrevet

Skal handle de fleste gavene i butikker, men kjøper nok et par via nett. Vanligvis kjøper jeg en del gaver på julemarkeder, men det utgår vel i år.. 

Skrevet (endret)

Handler på nett, eller ting man kan kjøpe på dagligvarebutikker når man likevel er innom der. Som konfekt. Folk får tåle at det ikke er så veldig spennende og gjennomtenkte julegaver i år. 

Eller så blir det penger. Gjerne via vipps. 

Er ferdig med de fleste julegavene allerede. Uten å ha vært på "julehandel". 

Endret av Thyra
Skrevet

Handler på nett, og helt lokalt i år. Nekter å bli den lille dritten som brakte smitte til et sted uten smitte fordi jeg bare måtte ha trysilsokker og jallapynt fra europris I nabobyen. 

Skrevet

Handler mest mulig lokalt. :) Har begynt tidlig i år, og håper å være ferdig innen desember. 

Gjest Lille Potet
Skrevet

Jeg er ferdig. Handla både på nett og i butikker. Tidlig ferdig p.g.a korona. 

Skrevet

Har handlet mange av julegavene allerede, mest på nett. Men det gjør jeg stort sett hvert år, mest fordi det er mest praktisk her jeg bor. Ingen lokale butikker her jeg bor og må reise til større sentre isåfall. Blir sikker noe på tider det er færre folk, men jeg ønsker ikke å bidra til kaotiske tilstander i desember. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg kommer til å bestille de julegavene jeg kan på nett og så går jeg på kjøpesenteret (det tar maks 5 minutter å gå dit) og handler resten (det er ganske greit å få med byttelapp på klær og bøker f eks). Jeg har allerede begynt, og håper jeg blir ferdig innen Desember. Har begynt tidlig i år pga korona og jeg håper å unngå julegavehandel på fullt kjøpesenter, sånn at jeg ikke bidrar til mer smitte. 

Skrevet

Jeg er så å si ferdig med julehandelen.

Kjøpte en del lokalt utenfor rush hour og en del på nettet. 

Jeg har masse julegavepapir igjen fra i fjor, så trenger egentlig ikke gjøre noe mer. Kun kjøpe pinnekjøtt og annen mat til julen :)))

• Opprett ny...