Gå til innhold

Smerter nede på venstre side. Blir verre når jeg beveger meg (23+4)

Anbefalte innlegg

Skrevet

De var veldig ille når de startet, startet når jeg lå på høyre side igår kveld ca klokken 23. Klarte til slutt å sovne.

Smertene forsvant ikke mens jeg sov, men var mildere. Ble vondere når jeg beveget meg, og må ha hjelp til å ta ting opp fra gulvet og veldig vanskelig å snu seg i sengen pga dette.

Smertene er nede på venstre side. På innsiden av hoftebenet på fremsiden. Tidligere samme dag gjorde jeg noen tunge løft.

Noen som vet hva dette kan være? Er det "føden" man ringer? 

Anonymkode: a0020...6fe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du ringer legevakt/fastlege/jordmor. Du er ikke langt nok på veg til å ringe føden. 

Det kan forøvrig kun være ligament smerter. Om du er nervøs eller ønsker å bli beroliget så kan du ringe legevakten

Anonymkode: 6c2ee...715

• Liker 3
Skrevet

Ring lege/legevakt du. Er greit å være på sikre siden.  😊

Anonymkode: 19d18...39d

• Liker 1
Skrevet

Jeg ringte legevakten. :) Tenkte jeg skulle si hvordan det gikk i tilfelle noen andre lurer på det samme.

Hun på legevakten virket litt usikker. Og spurte meg om jeg ville se hvordan det gikk ut over dagen eller om jeg ville komme bort og snakke med lege. 

Selvfølgelig følte jeg meg mye bedre på vei til legevakt. Tidligere gjorde det så vondt at tårene rant. Føltes som om musklene på den siden var revnet, og det stakk skikkelig. 

Jeg har aldri vært hos legevakt før. Jeg er ikke pysete når det kommer til smerte, men det at jeg aldri har opplevd dette før, og er gravid, gjorde meg veldig nervøs.

Legen lyttet både etter fosterlyd og sjekket beina mine. Ved blodpropp, er det visst vanlig å ha veldig vondt i lysken på venstre side når man er gravid. Men da hovner man også opp synlig i venstre legg. 

Hos meg så alt fint ut. Smerten har også gitt seg helt. Han mente det nok var ligamentsmerter. Følte meg som en overnervøs førstegangs, men det er mye bedre å føle seg litt dum enn å være redd fant jeg ut.

Anonymkode: a0020...6fe

• Liker 4
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er ikke langt nok på veg til å ringe føden. 

Jo. Du kan ringe føden fra 23-24. Baby kan overleve hvis den blir født fra 23+0. Jeg kjenner personlig en som er født i uke 23+3 som lever i beste velgående. 

Anonymkode: 3c21b...c75

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...