Gå til innhold

Hvordan ser en perfekt helgemorgen ut, som ganger forholdet? (Familie med små barn)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ser en perfekt lørdag eller søndagsmorgen ut, som gjør dere som par lykkelig? Og gjerne det koseligste for barna også?

Hiver ut noen eksempel, men kom gjerne med fler.

Er det at en av dere får sove ut, også samles til frokost på formiddagen? Eller begge står opp med små barn og har rolig morgen med kaffekopp og Barne-TV? Deler dere dere opp slik at den ene kan trene (Gjøre noe for seg som en har lyst til) og den andre tar med barna på noe også møtes senere? 

Anonymkode: 280c8...d2f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sove til 7, spise frokost sammen, ha en koselig stund med prating og se litt film frem til vi reiser ut på tur 😊

Realiteten er at barna våkner 5, skal viske, men prater høyt. Sikkert bedt de om å viske 20 ganger før 7. Frokost servert med sutring fordi de ikke vil ha den maten. Krangling om film, krangling om plass og tepper i sofaen. Krangling bare de ser på hverandre. Ender opp med at jeg og far legger oss i senga og lar barna ordne opp seg selv i mellom. Så roer det seg en times tid så er det på'n igjen 😅

Så reiser vi ut i skogen frem til middag. Da er alle gode venner frem til vi kommer hjem 😊

Anonymkode: 989b0...1a7

• Liker 6
Skrevet

Vi har mange barn, og de fleste står opp tidlig, men liker å slappe av med telefon, tv og spill. De eldste er flinke til å underholde minste. Så her får vi sove ut begge to 😅 Vi står opp sånn i 8-halv 9 tiden. Fyrer i ovnen. Setter oss ned med kaffe. Mannen spiller ofte med barna, jeg leser eller strikker litt. Noen ganger kommer alle inn i senga og vi kan ligge der å lese etc. Alle er glad i å slappe av. Så er det frokost. Etter det så forsvinner noen ut med venner, mens vi andre går tur eller gjør ting hjemme. Det hender vi deler oss. Idag dro mannen og eldste barna på jakt, de mellomste skal snart til venner og bursdag, og de to minste er hjemme med meg. Jeg må ordne huset. Syns det er perfekte lørdager og søndager. Vi får hente oss inn, samtidig som vi får gjort litt hjemme og vært ute på noe. 

Og ja, det blir jo kjekling her og, og ikke alltid man får gjort det man helst vil, men ser at  nå som barna blir større, så er det lettere. 

Anonymkode: 6bc23...82f

Skrevet

Jeg får sove 0830-1000 (eller når jeg måtte våkne, vanligvis 0930) mens pappa står opp med barnet, pappa sover 10 og til barnet våkner etter dupp (vanligvis 13/14). Så starter faniliekos med tur ut elns ❤️ Ingen frokostmennekser her, lite fellesfrokoster 😅

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sove til 7, spise frokost sammen, ha en koselig stund med prating og se litt film frem til vi reiser ut på tur 😊

Realiteten er at barna våkner 5, skal viske, men prater høyt. Sikkert bedt de om å viske 20 ganger før 7. Frokost servert med sutring fordi de ikke vil ha den maten. Krangling om film, krangling om plass og tepper i sofaen. Krangling bare de ser på hverandre. Ender opp med at jeg og far legger oss i senga og lar barna ordne opp seg selv i mellom. Så roer det seg en times tid så er det på'n igjen 😅

Så reiser vi ut i skogen frem til middag. Da er alle gode venner frem til vi kommer hjem 😊

Anonymkode: 989b0...1a7

😅😅 drømmen vs virkeligheten 

Anonymkode: af13a...5a7

Skrevet

Dersom vi ikke er på hytta: Sove til 08.00 (vi bytter på det), kose oss på sofaen med tepper, kaffe, barne-tv, lørdagsaviser med helgemagasiner og fyr på peisen. God frokost, men ofte litt kaotisk. Gjør ingen verdend ting; vi har jo god tid. 
Bruke lang tid på å kle oss og pakke. Mannen surrer ofte i hagen litt med eldstemann, fikser litt og mekker på diverse, mens jeg og de to yngste småsuller inne og pakker sekk. 

Ut på tur. Enten i marka, langs sjøen eller i Dyreparken. Nå på høst og vinter er det godt der ute, stemning og bålpanne i villmarka. 

hjemme igjen blir det lørdagskveld med unger og så på oss voksne, et glass vin og tapas. 

Dette er lykkelørdag for oss. Vi liker best de lørdagene hvor vi bare kan være oss sammen og nyte familien vår 

Anonymkode: 0de6d...8b7

Skrevet

Står opp annenhver dag med barna. Så får de frokost og litt tv tid, og den som er våken sniker seg tilbake i senga til den andre for litt morrakos. Så står vi alle opp, kler oss, setter en rundstykkedeig før vi går en tur. 

Anonymkode: fdc99...1d4

• Liker 1
Skrevet

Står opp hver sin morgen, så den andre får sove ut. Ser på tv eller gjør noe hobbygreier eller baker rundstykker, til den andre står opp. Så drar vi enten på familiebesøk eller får besøk. Evt drar bare en av oss sammen med ungen så blir den andre hjemme og vasker/rydder litt. 

Anonymkode: 5058c...33f

Skrevet

Ligge og halvsove mens barna ligger i sengen og "leser" høyt for oss, ellers setter vi på en lydbok da ligger barna i ro. Etterhvert leser vi for barna. Står sent opp og spiser brunsj. Går tur i skogen. Besøker venner/familie og spiser middag. 

Anonymkode: 3e7ce...d52

Skrevet

Det er helt klart at barna ser på tv; mens de spiser knekkebrød og drikker oboy. Mens mor og far har morgensex på soverommet. 😅

• Liker 2
Skrevet

Ungene står opp i 8-tiden. Lager seg frokost, og spiller. Jeg sover gjerne til 9-10 om jeg trenger det. Kommer litt an på evt planer. Står opp og tar meg en deilig dusj og lager meg en god frokost og nyter den med en serie på ipaden. Lunchen tar vi sammen 😊 Prøver å ta en tur i marka om det er fint vær. Familiebesøk er også koselig. Eller ungene har besøk eller drar til kompiser.

Anonymkode: e956b...f33

Skrevet

Alder på barna hadde vært kjekt å få med her, er jo stor forskjell på om ungene er store nok til å klare seg selv eller ei. 

Vi har en på 2,5. Sånn vi gjør det, er at en av oss står opp med barnet, det blir som regel rundt 05:30.. Da er det morgenstell, og så lek i stuen. Kanskje litt nettbrett. Den andre får "sove lenge", dvs til 07:30. Så er det familiefrokost med rundstykker. Så litt mer lek mens vi voksne bytter på å være på badet. Lørdag er det ut på ærendsrunde hele familien, søndag er det ut på tur. 

Vår er foreløpig ganske krevende av seg, så det blir ikke rom for å slappe av med avis eller bok mens han kan leke for seg selv, det er bare å glemme. 

Drømmemorgenen hadde innebåret at alle fikk sove litt lengre, og at det var mulig å lese avisen og drikke kaffe i sofaen mens poden styrte på for seg selv.. 

Anonymkode: c568b...335

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...