Gå til innhold

Noen som vet om svisneinfulensa vaksinen inneholdt egg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fått brev fra skolen om sønnen min vil ha årets infulensa vaksine, men den inneholder egg. Noen som vet?

Anonymkode: f527b...398

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her blander du. Svineinfluensavaksine og influensavaksine er ikke det samme. Hva mener du?

Anonymkode: d62e3...5c4

• Liker 5
Skrevet

Årets infulensa vaksine inneholder egg. Gutten min tok svineinfulensavaksine da den kom og det gikk bra. Derfor jeg lurte på om den også inneholdt egg?

• Liker 2
Skrevet

Jeg ble spurt om jeg har eggallergi da jeg tok den, så da inneholder den egg.

Anonymkode: 563cc...37c

Skrevet

Ja, svineinfluensavaksinen inneholdt egg. 

Anonymkode: 3b239...117

• Liker 1
Skrevet

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Årets infulensa vaksine inneholder egg. Gutten min tok svineinfulensavaksine da den kom og det gikk bra. Derfor jeg lurte på om den også inneholdt egg?

Pandemrix (svineinfluensavaksinen) ble dyrket i egg ja. Men den skal isåfall settes med lege tilstede i tilfelle reaksjon. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pandemrix (svineinfluensavaksinen) ble dyrket i egg ja. Men den skal isåfall settes med lege tilstede i tilfelle reaksjon. 

Og med DEN mener jeg årets influensavaksine. Er man allergisk skal vaksinen ikke settes uten lege tilstede. 

Skrevet

Takk for svar. Blir nok til at han står over. Var mye frem og tilbake da svineinfluensa vaksinen ble tatt. Han har i utgangspunktet fått vaksine nekt.

Skrevet

Vaxigriptetra, som er influensavaksina vi setter på dei aller fleste som skal ha vaksina i år (nokren får fluad). Den skal ikkje giast til dei me alvorlig eggeallergi, då den er dyrka på egg. Men brev frå skulen ang. influensavaksine? 🧐

Skrevet

Det er jo kun de som er i risikosonen og de som jobber i helsevesenet som får lov å ta årets influensavaksine, så skolen setter jo ikke den på elever, Norge har nemlig ikke nok doser til det..

Anonymkode: e602d...ba5

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den innholdet egg ja

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...