Gå til innhold

Hvor mye bruker du på farsdagsgave?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du som kjøper farsdagsgave, ikke du som ikke gjør det, hvor mye bruker du ca på farsdagsgaven? 

En kollega spurte hva jeg/datteren min gir samboer i farsdagsgave i år, og jeg fortalte at det var en tegning fra meg som hun hadde fått klusje på (2åring 😅) og noe de hadde lagd i barnehagen for anledningen. Jobber i en butikk med menn som målgruppe og sa til denne kollegaen en stund senere at det var spesielt å bruke over 1000 kr på farsdagsgave, etter at jeg hadde hatt en kunde som gjorde nettopp det (kunne for øvrig vært en bursdagsgave også, hva vet jeg, men tanken min var farsdag). Min kollega spurte så om det var så voldsomt mye? Og jeg svarte så at jeg syns 1000 kr er mer bursdagsgave-budsjett. "Bursdagsgave? Man får jo ingenting for 1000 kr!" 

Altså.... Jeg turte ikke fortsette samtalen etter dette, for jeg ante at her er det snakk om 5siffret beløp for bursdagsgaver etter den responsen, og det hadde jeg ikke klart å holde maska over. 

Anonymkode: 8d5f3...875

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig med deg TS, Husets Herre får en flaxkalender og melkehjerter og det vet jeg er mer enn nok. 

• Liker 5
Skrevet

200-300 kr da jeg gav (har sluttet å kjøp)

Anonymkode: 305b0...0ef

Skrevet (endret)

Det varierer veldig, men bruker ikke tusenvis av kroner på farsdagsgave, hverken til min egen far eller gave til mannen min/pappaen til jentungen (hun bestemmer selv innenfor et visst beløp, penger til gaven får hun av meg siden hun er under 18, vgs-elev og ikke tjener så mye selv på den lille jobben hun har)

I år så har hun kjøpt en vingummi adventskalender+malt et bilde. Også har vi bakt kake sammen. I fjor så fikk han ei turbok som han ønsket seg. Pluss kake. Alltid kake 😄

Til faren min så har jeg kjøpt ei gaveeske med flere sokker med Beatles-motiv fra Happy socks. Han digger Beatles :) den gaveesken koster litt, nesten 700kr, men jeg og brødrene mine spleiset. I tillegg er han og samboeren invitert hit på kake og kaffe i ettermiddag (ang corona så er de nærkontaktene våre) I fjor så bestilte vi frokost fra morgenlevering til han. 

Endret av skruf
Skrevet

Jeg kjøper til mannen min, eksen min ( får til eldste barnet mitt), min far og mannens far. De får det samme hvert år. Melkehjerter og flaxlodd. Så 150 kr per person og det er mer enn nok. 

Anonymkode: 174aa...c74

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg kjøper til mannen min, eksen min ( får til eldste barnet mitt), min far og mannens far. De får det samme hvert år. Melkehjerter og flaxlodd. Så 150 kr per person og det er mer enn nok. 

Far til eldste, ikke får til eldste 🙄

9FF27B45-CFF6-41E4-81E3-857245638CBC.jpeg

• Liker 14
Skrevet

Godt å høre at jeg ikke er helt på vidda. Flaxkalender var en god idè! Det kjøper han seg selv innen desember uansett, så da kan jeg være forut 😉

Må poengtere at jeg bryr meg ikke om hva andre bruker på bursdagsgaver etc, men mer holdningen rundt det. 

• Liker 2
Skrevet

@skruf ja, kake må til! :lol:

I år skal jeg prøve å lage banoffee pai til kos

• Liker 2
Skrevet

Det varierer hva han trenger. Så i år svinne jeg av 7000kr på klær. 

Også får han selvsagt tegning, kake og frokost☺️

Anonymkode: b858d...f13

Skrevet

Ca 200kr. En mummipappakopp i år😋

Anonymkode: 95bc0...07a

Skrevet

Pappa får vanligvis noe hjemmestrikket (sokker, votter, lue), men i år har jeg ikke rukket å strikke. Det blir en flaske god vin, og flaxlodd var jo veldig lurt! 

Anonymkode: c8ca6...255

Skrevet

I år får han melkehjerter med trykket "verdens beste pappa", en Pondus-bok og et belte.

Min pappa får samme melkehjerter og en genser.

Anonymkode: e05d3...c7d

• Liker 1
Skrevet

Kjøper inn god frokost, noen små ting fra barna, tegninger, og en gave fra meg.  Blir vel rundt 800 hvert år. Han får altid noe han har ønsket seg løpet av året. Han gjør det samme på morsdagen. Blitt en fin tradisjon for oss 😊

Anonymkode: f8e54...54a

Skrevet

Småting som sokker, boxer, Shampo,  barbersaker, hansker, luer, alt etter hva de trenger, (altså ikke alt dette hvert år, men noe av slike ting) pluss kanskje noe sjokolade eller noe annet koselig. I år får mannen også et par flaxlodd 

Både til egen far og mann(fra barnet vårt) 

Skrevet

En hytteplakat i ramme (400kr) og tegning fra femåringen. Og alltid, alltid, alltid kake ❤️

Anonymkode: ab8eb...7b8

Skrevet

Kjøper ingenting. Farsdag er noe kommersielt tull.

Anonymkode: ac233...488

• Liker 7
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ca 200kr. En mummipappakopp i år😋

Anonymkode: 95bc0...07a

Det ønsker han seg sikkert 🤪

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjøper ingenting. Farsdag er noe kommersielt tull.

Siterer meg selv: "Du som kjøper farsdagsgave, ikke du som ikke gjør det...." 

• Liker 17
Skrevet

Det ble ullsokker, sjokolade, blomster og kort , 300,- 

Anonymkode: abaff...702

Skrevet

Far bor langt borte, så jeg bestilte en blomsterdekorasjon i år. Ble ca. 500 med levering.

Anonymkode: 964ab...275

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...