Gå til innhold

Foreldre ble med i barnebursdag. Holdt ikke avstand.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og Bergen er det kun tillatt med 5 personer i ett hus. Unntak for kohorter for barn.

5-6 åringene skulle i bursdag. De er 12 i gruppen. Vi leverte utenfor, og hentet utenfor. Etterpå forteller jentungen at det var 4 mødre med inn i bursdagen, at begge foreldrene til bursdagsbarnet og mormor var tilstede. Altså 7 voksne... Jeg fisket litt om de kanskje satt på kjøkkenet mens barna var på stuen? 

Neida, de serverte ved bordet og lekte selskapsleker med ballonger og dansing sammen med barna alle sammen. Og vipps fikk mitt barn nye voksne nærkontakter jeg ALDRI frivillig ville utsatt det for. Vi møter ikke familien, men klassen+ foreldre som tok smittevernhensyn skulle være ganske trygt, tenkte jeg. Denne barnebursdagen kan jo bøtelegges i Bergen nå!  Lurer på hva som er galt med tenkeevnen til folk?

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kohorter gjelder ikke bare barn. Foreldre og barn tilhører samme kohort. Men, å samle så mange nå er da unødig? 

Gjest kylling1
Skrevet
3 minutter siden, zemer skrev:

Kohorter gjelder ikke bare barn. Foreldre og barn tilhører samme kohort. Men, å samle så mange nå er da unødig? 

Nei, det stemmer ikke. Du er ikke en del av barnehagekohorten. Dessuten er der Max 5 gjester og bare i veldig spesielle anledninger akkurat nå, Bursdag med 12 barn og 7 voksne er jo uhørt!

Hvis jeg hadde vært en del av kohorten til barna mine hadde jeg vært i karantene når det var smitte i barnehagen (men det var bare sønnen min). Dessuten hadde jeg fritt kunne invitere alle på trinnet på skolen og alle i barnehagen + foreldre + søsken. Det må du jo skjønne at er helt feil?!

Skrevet
9 minutter siden, zemer skrev:

Foreldre er selvfølgelig IKKE med i kohorten 😬

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, KvinneguidenBruker skrev:

Foreldre er selvfølgelig IKKE med i kohorten 😬

Foreldrene er i samme kohort/gruppe som sitt barn. 

Gjest kylling1
Skrevet
1 time siden, zemer skrev:

Foreldrene er i samme kohort/gruppe som sitt barn. 

Nei! De er ikke det! Da er kohorten min på 70 barn på skolen + deres 140 foreldre + deres 70 søsken + 40 barn i barnehagen + deres 80 foreldre + deres 40 søsken, altså 440 personer? Som jeg kan invitere fritt i barnebursdag siden deg er samme kohort?!

Er det rart det er smitte om det er dette folk tror? 😬

Gjest JannickeBa
Skrevet

Foreldre ER i en kohort med sitt barn, men barnet er også i kohort med gruppen sin på skolen eller i barnehagen. Det kan virke litt forvirrende siden disse to kohortene delvis overlapper, men de som står på utsiden av "overlappet" kan altså ikke regne seg som del av den andre kohorten. I dette tilfellet er det kun barnet som står i midten og har en fot i begge leirer. 

Man får jo da et felles punkt som i ytterste konsekvens kan bringe smitte fra den ene gruppen til den andre, men det er betraktelig mindre enn om samtlige i barnets forskjellige nettverk hadde regnet seg som lovlige nærkontakter av hverandre. 

• Opprett ny...