AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #1 Skrevet 8. november 2020 Jeg skal egentlug tilbake i jobb i februar, men vurderer å søke litt ekstra ulønnet permisjon. Er usikker på hvor lenge. Er det noen regler for når jeg må søje, eller holder det å søke før jeg skal begynne i jobb? Noen som vet? Og hvordan er det med sykepengerettigheter i forbindelse med ulønnet permisjon? Hvor mye pensjonsrettigheter mister jeg om jeg søker inntil 4-5 måneder? Anonymkode: 58c5e...cc6
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #2 Skrevet 8. november 2020 Jeg gruer meg veldig til å begynne på jobb. og hadde også ønskey at koronakrisen var over før barnehagestart.. Anonymkode: 58c5e...cc6
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #3 Skrevet 8. november 2020 6 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg skal egentlug tilbake i jobb i februar, men vurderer å søke litt ekstra ulønnet permisjon. Er usikker på hvor lenge. Er det noen regler for når jeg må søje, eller holder det å søke før jeg skal begynne i jobb? Noen som vet? Og hvordan er det med sykepengerettigheter i forbindelse med ulønnet permisjon? Hvor mye pensjonsrettigheter mister jeg om jeg søker inntil 4-5 måneder? Anonymkode: 58c5e...cc6 Hvor mye du mister av pensjonsopptjening er avhengig av hvor du jobber og hvor mye du tjener. Om du har årsinntekt under 4,5G og jobber i staten(med pensjon fra SPK) mister du f.eks ikke noe pensjonsopptjening i det hele tatt. For å beholde en viss rett til sykepenger, så må du søke om permisjon etter arbeidsmiljøloven §12-5 annet ledd, du må ha skriftlig oppstartsdato og permisjonen må tas ut rett etter du er ferdig med foreldrepengeperioden din. (Undersøk med NAV om ev. ferie i mellom permisjonene her kan ødelegge for rettighetene dine.) Anonymkode: 09551...37d
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #4 Skrevet 8. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvor mye du mister av pensjonsopptjening er avhengig av hvor du jobber og hvor mye du tjener. Om du har årsinntekt under 4,5G og jobber i staten(med pensjon fra SPK) mister du f.eks ikke noe pensjonsopptjening i det hele tatt. For å beholde en viss rett til sykepenger, så må du søke om permisjon etter arbeidsmiljøloven §12-5 annet ledd, du må ha skriftlig oppstartsdato og permisjonen må tas ut rett etter du er ferdig med foreldrepengeperioden din. (Undersøk med NAV om ev. ferie i mellom permisjonene her kan ødelegge for rettighetene dine.) Anonymkode: 09551...37d Hva mener du med "en viss rett til sykepenger"? Anonymkode: 58c5e...cc6 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #5 Skrevet 8. november 2020 Og hva skjer om man har søkt ulønnet permisjon og blir syk (rett) flr den skal starte? Må man da gå i ulønnet permisjon mens man er syk? Anonymkode: 58c5e...cc6
Gjest Albbas Skrevet 8. november 2020 #6 Skrevet 8. november 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: Hva mener du med "en viss rett til sykepenger"? Anonymkode: 58c5e...cc6 Hvis vilkårene er oppfylt, vil den som er i ulønnet permisjon ha rett til sykepenger på 65 % av sykepengegrunnlaget fra dag 15 etter sykemeldingstidspunktet. https://www.tekna.no/lonn-og-arbeidsvilkar/rettigheter/sykepenger-i-ulonnet-permisjon-etter-foreldrepermisjon/
Gjest Albbas Skrevet 8. november 2020 #7 Skrevet 8. november 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: Og hva skjer om man har søkt ulønnet permisjon og blir syk (rett) flr den skal starte? Må man da gå i ulønnet permisjon mens man er syk? Anonymkode: 58c5e...cc6 Nei da blir du jo sykemeldt. Da TROR jeg du har rett på vanlige sykepenger og ikke bare 65%, men jeg er ikke sikker.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #8 Skrevet 8. november 2020 6 hours ago, AnonymBruker said: Hva mener du med "en viss rett til sykepenger"? Anonymkode: 58c5e...cc6 Man har rett på sykepenger fra dag 15, 65% av lønn opptil 6G. https://lovdata.no/lov/1997-02-28-19/§8-47 Anonymkode: 09551...37d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå