Gå til innhold

408 nye smittede! Håper det blir færre i morgen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det kan være et godt tegn selv om vi ikke skal legge vekt på enkeltddager! Jeg vil ha håp! 😄

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De siste mndene har det vært færre registrerte smittede ila helgen. Tirsdager har pleid å gi høye tall igjen.

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, Mumsa skrev:

De siste mndene har det vært færre registrerte smittede ila helgen. Tirsdager har pleid å gi høye tall igjen.

Det tenkte jeg ikke på. Det stemmer, ja.

Skrevet

Det er alltid lavere tall i helgene. Det er etterslep fra laboratoriene til MSIS i helgen. Derfor er tallet på mandager og tirsdager høyere enn andre dager. Tallene dag for dag kan man derfor ikke vektlegge. Det vil alltid bli variasjoner. Man må følge ukerapportene.  

• Liker 1
Skrevet

Tirsdag er alltid den dagen med flest smittede. Det positive er at det i liten grad har økt utover denne uken. Så det er vel lov å håpe at det ikke blir så voldsomt mye høyere denne gangen. Kanskje 800-900.

Skrevet
26 minutter siden, Example skrev:

Tirsdag er alltid den dagen med flest smittede. Det positive er at det i liten grad har økt utover denne uken. Så det er vel lov å håpe at det ikke blir så voldsomt mye høyere denne gangen. Kanskje 800-900.

Jeg tror nok dessverre tallene blir økende inntil vi ser effekten av nye tiltakene. Vi ser nok kanskje 800-900 til uken ja. Håper det stagnerer men kurven til Norge er veldig bratt de siste uker og andelen positive tester øker. De nye tiltakene kom derfor ikke en dag for tidlig... Håper bare ikke de kom for sent...

• Liker 1
Skrevet

Jeg har håp om det kan roe seg snart. De fleste smittetilfeller jeg har hørt siste uken (her jeg bor) har vært i innreisekarantene eller nærkontakt av kjente smittede (faktisk under samme tak). Om man smitter folk som sitter i karantene/isolasjon med deg selv, vil det jo brenne ut istedenfor å utvikle seg til lokale utbrudd. Håper vi ser lignende tendenser i resten av landet de neste ukene. 

Skrevet
2 minutter siden, RoNo skrev:

Jeg har håp om det kan roe seg snart. De fleste smittetilfeller jeg har hørt siste uken (her jeg bor) har vært i innreisekarantene eller nærkontakt av kjente smittede (faktisk under samme tak). Om man smitter folk som sitter i karantene/isolasjon med deg selv, vil det jo brenne ut istedenfor å utvikle seg til lokale utbrudd. Håper vi ser lignende tendenser i resten av landet de neste ukene. 

Lokale utbrudd kan sikkert fortsatt slås ned på mindre steder. Men utviklingen i Oslo og Bergen, og f. Eks Drammen er bekymringsfull siden smitte ikke lenger alltid kan spores. Men nå må man bare håpe at de kraftigere tiltakene lokalt vil virke og at de kom i tide🤞

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, KvinneguidenBruker skrev:

Det kan være et godt tegn selv om vi ikke skal legge vekt på enkeltddager! Jeg vil ha håp! 😄

Det gjør da ikke så mye. Koronaviruset er jo bare 0,03 prosentpoeng farligere enn influensa.

Skrevet
1 time siden, RoNo skrev:

Men de som er smittet av  nærkontakter, hvor ble den første av disse smittet?

Skrevet
Akkurat nå, Overgang skrev:

Men de som er smittet av  nærkontakter, hvor ble den første av disse smittet?

Pasient 1 har vært i Oslo. Følt seg fin og dradd på hobbyen sin. Der rakk den å smitte sidemannen. Så pasient 1 smittet en ute før den oppdaget at den var syk. Så smittet den sin egen familie, men de satt i karantene. Smittet nærkontakt var i karantene pga nærkontakt av smittet (det gikk raskt og rakk ikke å smitte ute blant folk). Denne smittet sin familie, men se satt i karantene sammen og derfor ikke smittet andre. 

Så det startet i Oslo... Det er vel slik i Bergen og noen andre plasser nå. Folk som reiser (nødvendig eller unødvendig) bør være ekstra varsom. Håper de områdene det gjelder får det til nå, slik folk får reise hjem til jul (uten å starte nye utbrudd).

Skrevet
2 timer siden, J.E skrev:

Jeg tror nok dessverre tallene blir økende inntil vi ser effekten av nye tiltakene. Vi ser nok kanskje 800-900 til uken ja. Håper det stagnerer men kurven til Norge er veldig bratt de siste uker og andelen positive tester øker. De nye tiltakene kom derfor ikke en dag for tidlig... Håper bare ikke de kom for sent...

800-900 vil i så fall være en svært positiv utvikling, med tanke på den økningen som faktisk har vært den siste måneden. Det vil si at det den eksplosive veksten har stagnert og r-tallet har blitt lavere. 

Skrevet

Helger betyr null.

Her jeg bor kan man ikke engang teste seg i helgene...

Blir garrantert over 1000 tilfeller til uka.

Skrevet
1 time siden, Example skrev:

800-900 vil i så fall være en svært positiv utvikling, med tanke på den økningen som faktisk har vært den siste måneden. Det vil si at det den eksplosive veksten har stagnert og r-tallet har blitt lavere. 

Det kan stagnere men det er mulig at det går andre veien også. Det er jo forsinkelse i dette. Vi vet ikke en gang resultatet av Halloween feiringa med x antall ulovlige fester rundt om. De ekstra tiltakene ser vi ikke effekt av enda. Vi får bare håpe det beste, at vi i Norge ikke ser den samme eksplosive veksten som andre land. 

• Opprett ny...