KvinneguidenBruker Skrevet 8. november 2020 #1 Skrevet 8. november 2020 Superspredere er en rar greie, og jeg har forestilt meg at noen har hostet, ropt høyt på utesteder eller lignende. I Trondheim snakket de om mer smittsomt virus, men hva om rene hender og 2meteren ikke hjelper en dritt om vi befinner oss i samme lokale som en smittet? Da gir det bedre mening å holde seg mest mulig hjemme og unngå alle andres utpust de neste ukene. https://docs.google.com/document/d/1fB5pysccOHvxphpTmCG_TGdytavMmc1cUumn8m0pwzo/mobilebasic?fbclid=IwAR2eCMlTjQTE3BeX2nguO2rIoHYQK5umgYKB3g5xfq-j6CUvAgv_pk5XE40 2
J.E Skrevet 8. november 2020 #2 Skrevet 8. november 2020 (endret) Smittevernseksperten Bjørg Marit Andersen vektlegger luftsmitten i høyere grad enn andre og jeg synes artiklene hennes er interessante, da de sammenfaller bedre med internasjonal forskning. Hun mener viruset har evne til og fyke mye lenger enn to meter og forbli en tid i luften. Hun vil derfor ha større fokus på god lufting, 2 meter avstand mellom folk , da 1 meter er altfor lite. Hun mener vi må øke munnbind bruken. Det er mange andre eksperter som støtter hennes teorier. FHI gjør det ikke, men de endret seg likevel fra det skjer ikke, til at det forekommer i en liten grad. Tyskland vektlegger luftsmitte i høy grad og skolene derfor fått bedre ventilasjonsysystemer, før skole oppstarten i høst. Endret 8. november 2020 av J.E 1
Anbefalte innlegg